• سه‌شنبه / ۵ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400050503561
  • منبع : نمایندگی همدان

درآمد شهرداری نهاوند طی سه سال اخیر ۴۹ درصد افزایش داشته است

درآمد شهرداری نهاوند طی سه سال اخیر ۴۹ درصد افزایش داشته است

ایسنا/همدان شهردار نهاوند با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته، گفت: درآمد شهرداری نهاوند طی سه سال اخیر ۴۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا محمد حسین‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: طی سه سال گذشته میزان درآمد شهرداری نهاوند ۱۶۹ میلیارد تومان بوده که ۴۹ درصد بیشتر از درآمدهای مصوب بوده است.

وی تصریح کرد: در روزی که من تصدی مدیریت شهری نهاوند را برعهده گرفتم میزان بدهی شهرداری چهارمیلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که با بدهی محکومیت ۶میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی ساختمان دخانیات این بدهی به ۱۰میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید را تسویه کردم.

حسین‌پور اضافه کرد: شهرداری نهاوند در حال حاضر ۹میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بدهی دارد که دومیلیارد و۸۰۰ میلیون تومان طلب از ادارات و نهادهاست و ۶میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن هم طلب پیمانکاران و افراد حقیقی و حقوقی است.

وی ادامه داد: در بحث مالی شهرداری این شهرداری نه تنها به گفته برخی حاشیه‌سازها و مانع‌تراش‌ها در مسیر توسعه شهری، ورشکسته نشده است بلکه درآمد این شهرداری طی سال‌های اخیر افزایش یافته و بنا به افزایش بودجه نیز ارتقاء یافته است.

شهردار نهاوند با بیان اینکه طبق قانون شهرداری‌ها از مجموع بودجه شهرداری ۶۰ درصد باید صرف هزینه‌های جاری و ۴۰ درصد صرف امور عمرانی شود، تاکید کرد: در مجموع طی سه سال گذشته توانسته‌ایم ۶۷ درصد کل درآمدها را صرف برنامه عمرانی و ۳۷ درصد را صرف هزینه‌های جاری کنیم که این مساله باعث پیشرفت طرح‌های عمرانی شهر شده است.

حسین‌پور اظهار داشت: طی سه سال گذشته علاوه بر لکه‌گیری و آسفالت معابر شهری، جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی که صورت گرفته است سه پروژه مهم گردشگری بام نهاوند، طرح پیاده‌راه سعدی و ساماندهی چهارباغ در ورودی نهاوند با نزدیک به ۲۵ میلیارد تومان هزینه اجرایی شده که چهره شهر را توسعه داده است.

وی احیای زمین و بازپس‌گیری املاک شهرداری که متصرفان در حال بهره‌برداری شخصی از آن بودند را از دیگر اقدامات مهم خود عنوان کرد و افزود: طی پیگیری‌هایی که انجام شده مجموعا حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین شامل یک  قطعه هفت‌هزار و ۸۰۰ مترمربعی و یک قطعه سه‌هزار متری در شهرک فارابی احیا و به شهرداری بازگشت داده شد.

شهردار نهاوند ادامه داد: مجوز فروش هفت دستگاه ماشین‌آلات که در زمان شهردار سابق با اوراق خریداری و در انبار شهرداری بلااستفاده مانده بود را از طریق اقدام قانونی و با پیگیری‌های مستمر و همکاری نماینده نهاوند با دیوان محاسبات انجام دادم، خودروهایی که شاسی بلند و قابل استفاده نبود و قابلیت استفاده آن برای جابجایی مرغ زنده و وسایل منزل بوده است.

وی با اشاره به این‌که طی مدت سه سال گذشته پای فرصت‌طلبان از شهرداری قطع شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس همان هماهنگی انجام شده پول فروش آن دستگاه‌ها برای کارخانه تولید شن و ماسه کوهی هزینه شد.

حسین‌پور در خاتمه تصریح کرد: در سال ۹۷ بودجه مصوب شده ۲۵میلیاردو ۹۰۰میلیون تومان بوده که  ۳۵میلیارد و۷۰۰میلیون تومان محقق شده، ️در سال۹۸بودجه تعریف شده ۳۳میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان بوده که ۵۸میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان محقق شده و در ️سال۹۹ نیز با ۵۴میلیارد بودجه‌ی مصوب، ۷۵میلیارد محقق شده است.

انتهای پیام/

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha