• یکشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400050301666
  • خبرنگار : 50167

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان خبر داد

ورود بیش از  ۱۶۰ هزار دُز واکسن کرونا به زنجان

ورود بیش از  ۱۶۰ هزار دُز واکسن کرونا به زنجان

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: بیش از ۱۶۰ هزار دُز واکسن کرونا وارد استان زنجان شده و تاکنون بیش از ۱۰ هزار دُز واکسن برکت دریافت شده است.

پرویز قزلباش ظهر امروز (۳ مردادماه) در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، از ورود بیش از ۱۶۰ هزار دُز واکسن کرونا به استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: اگر شرایط فراهم‌ باشد آمادگی برای تزریق ۲۰ هزار دُز واکسن روزانه در استان زنجان وجود دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون استقبال مردم استان زنجان برای تزریق بسیار خوب بوده ولی کافی نیست،  افزود: گروه‌های پرخطر بالای ۸۰ سال واکسینه شدند که ۲۰ درصد باقی‌مانده علی‌رغم تماس و پیگیری متعدد هنوز برای دریافت واکسن مراجعه نکرده‌اند.

این مسئول با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها، سمن‌ها و نهادهای خیریه برای ترغیب و تشویق مردم در راستای بالاتر بردن آگاهی در خصوص تزریق واکسن کرونا به گروه‌های پرخطر، تصریح کرد: اگر روند واکسیناسیون تسریع شود آرامش در جامعه بیشتر خواهد شد و ایمنی کلی در جامعه ایجاد می‌شود و مرگ‌و میرها در پیک‌های احتمالی بعدی کمتر اتفاق خواهد افتاد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه بهترین کار در شرایط موجود تزریق اولین واکسن در دسترس که در چرخه واکسیناسیون قرار دارد، است، گفت: در مراکز تزریق واکسن انتخاب واکسن اختیاری بوده و در صورت وجود چند نوع واکسن، شهروندان می‌توانند نوع واکسن را انتخاب کنند.

قزلباش با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰ هزار دُز واکسن برکت در استان زنجان دریافت شده و در اختیار مراکز و شهرستان‌ها قرار داده شده است، اظهار کرد: اکنون واکسن آسترازنکا برای تزریق دُز  دوم موجود است.

وی در رابطه واکسیناسیون افراد دارای معلولیت، افزود: برای تزریق افراد با معلولیت خاص و گروه‌های در معرض آسیب تابع پروتکل‌های کشوری هستیم فعلا روند سنی برای تزریق واکسن در کشور بوده و منتظر دستورالعمل‌های برای واکسیناسیون این گروه هستیم.

این مسئول با بیان اینکه سهمیه‌های واکسن کرونا برای استان‌ها متناسب با جمعیت استان و گروه‌های هدف است، تصریح کرد: استان زنجان به عنوان مرکز توزیع شمالغرب کشور برای توزیع عادلانه واکسن متناسب با جمعیت هدف تلاش می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه همه واکسن‌های موجود که مورد تایید وزارت بهد۹اشت قرار گرفته‌ و قابلیت تزریق دارند، افزود: مردم نباید دغدغه نوع واکسن را داشته باشند، بلکه باید دغدغه نزدن واکسن داشته باشند، بنابراین بهترین واکسن اولین واکسنی است که می‌تواند تزریق کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه پوشش واکسن در کشور در حدی نیست که زنجیره انتقال بشکند و باید پروتکل‌های بهداشتی به جد رعایت شود، تصریح کرد: گفتنی است هنوز نتایج مطالعه کنژوگه منتشر نشده و همچنان این طرح ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: روند قرمز شدن یک  شهر بر اساس جمعیت و نسبت تعداد بستری های مثبت آن شهرستان به ازای  هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha