• یکشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400050301318
  • منبع : نمایندگی اردبیل

انتقاد دادستان اردبیل از اقدامات نابسامان در حوزه الگوی کشت

انتقاد دادستان اردبیل از اقدامات نابسامان در حوزه الگوی کشت

ایسنا/اردبیل دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با انتقاد از اقدامات نابسامان در حوزه الگوی کشت، گفت: به تناسب ظرفیت هر خطه سرزمینی باید کشت و زرع در همان منطقه انجام شود تا با پرهیز از نسخه‌پیچی دستوری، کارها به شکل درست و به نفع مردم به پیش برود.

سید عبدالله طباطبایی در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به چالش عظیم بی‌آبی در کشور و مشکلات ناشی از این امر در استان‌ها اظهار کرد: به جای تمرکزگرایی در مرکز کشور و پایتخت بهتر است تصمیم‌گیری‌ها به صورت منطقه‌ای انجام شده و مدیریت آب به موقع و با مفهوم دقیق به انجام برسد.

وی تصریح کرد: در مسئله آب خوزستان نه تنها موج‌سواری دشمنان مانع از بیان واقعی مشکلات شده بلکه خواسته مردم بهانه‌ای شده تا عده‌ای با نظام اسلامی تسویه‌ حساب کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: بهتر است به صورت ریشه‌ای مشکلات و چالش‌های حوزه آب و خشکسالی مورد توجه قرار گیرد تا با سپردن کار به متخصصان و افراد با تجربه زمینه حل این مشکلات در یک برنامه چهار ساله در دولت آینده فراهم آید.

طباطبایی با انتقاد از اقدامات نابسامان در حوزه الگوی کشت افزود: به تناسب ظرفیت هر خطه سرزمینی باید کشت و زرع در همان منطقه انجام شود تا با پرهیز از نسخه‌پیچی دستوری، کارها به شکل درست و به نفع مردم به پیش برود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: برخی اقدامات غلط در بخش سدسازی و همچنین کشت و زرع‌های نامناسب این وضعیت فلاکت‌بار را برای استان‌ها در مسئله کم آبی رقم زده در حالی که با پرهیز از نگاه بخشی، ‌باید در حوزه تأمین امنیت غذایی یک تصمیم‌گیری جامع و کامل در دستور کار قرار گیرد.

طباطبایی بخشی‌نگری را آفت بزرگ توسعه کشور یاد کرد و ادامه داد: چرا اجازه نمی‌دهیم تولیدات این استان نظیر علوفه از محدوده استان اردبیل به سایر مناطق صادر شود در حالی که باید نظام تأمین امنیت غذایی را در کشور به عنوان زنجیره کاملی لحاظ کرده و در مورد آن برنامه‌ریزی داشت.

وی اضافه کرد: بهتر است برای حل مشکلات و چالش‌های کم آبی در کنار مدیریت صحیح، حرکتی را در میان مدت و بلند مدت در نظر گرفت تا بدون اینکه آب در دل کسی تکان بخورد، مردم به راحتی امرار معاش کرده و تولیدات خودشان را در بخش کشاورزی انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha