• سه‌شنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400042921466
  • خبرنگار : 50167

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان:

پوشش زیر ۵۰ درصدی واکسیناسیون گروه‌های هدف در سه منطقه شهر زنجان

پوشش زیر ۵۰ درصدی واکسیناسیون گروه‌های هدف در سه منطقه شهر زنجان

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: همچنان واکسیناسیون گروه‌های هدف در مناطق اسلام‌آباد، خیام و بی‌سیم شهر زنجان زیر ۵۰ درصد است.

پرویز قزلباش ظهر امروز (۲۹ تیرماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، در رابطه با روند بیماری کرونا در استان زنجان، اظهار کرد: روند سرپایی و بستری بیماری کرونا در استان، افزایشی است.

وی با بیان اینکه درصد اشغال تخت بیمارستانی کووید - ۱۹ نیز، ۲۶.۵ درصد است، افزود: هفته گذشته بیش از ۶۰ الی ۷۰ بیمار به‌طور ثابت در بیمارستان‌های استان زنجان بستری شدند و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده شاهد آغاز پیک پنجم کرونا باشیم.

این مسئول در رابطه با مراجعات از هفته اول تا هفته چهارم تیرماه، تصریح کرد: تعداد مراجعه افراد مشکوک و مبتلا به کرونا به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی کووید - ۱۹ در هفته اول تیرماه ۶۱۲۶ نفر، هفته دوم تیرماه ۵۹۴۰ نفر، هفته سوم تیرماه ۶۶۳۷ نفر و هفته چهارم تیرماه نیز ۶۸۴۴ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان در رابطه با آخرین وضعیت میانگین استانی درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن و مراکز به تفکیک نوع صنف، گفت: درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بوستان‌ها و مراکز تفریحی ۱۷.۴ درصد، پایانه‌های مسافربری و حمل و نقل برون‌شهری ۲۹.۶ درصد، مساجد و اماکن متبرکه ۳۸.۶ درصد، رستوران‌ها ۳۸.۸ درصد، سوپرمارکت‌ها و خواربارفروشی‌ها ۴۰.۴ درصد است.

قزلباش در رابطه با روند بیماری کرونا در شهرستان‌های استان زنجان، اظهار کرد: روند بیماری کرونا در شهرستان‌ زنجان با نوساناتی  خطی بوده و در شهرستان‌های ابهر و سلطانیه روند افزایشی، شهرستان خرم‌دره مختصر رو به افرایش بوده و شهرستان خدابنده روند ثابت ولی شکننده است.

وی در رابطه با وضعیت بد پوشش واکسیناسیون در برخی از مناطق شهر زنجان، افزود: همچنان واکسیناسیون گروه‌های هدف در مناطق اسلام‌آباد، خیام و بی‌سیم شهر زنجان زیر ۵۰ درصد است.

این مسئول با تاکید بر اینکه گروه‌های هدف نسبت به دریافت واکسن کرونا هرچه سریع‌تر اقدام کنند، تصریح کرد: شهروندان با اجتناب از شرکت در دورهمی‌ها، همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و ماسک را عضو ثابت صورت خود بدانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha