«کوروش محمدی» در گفتوگو با خبرنگار ایسنا ضمن تاکید بر این که گردشگری هم باید در اجرای قانون پایانه فروشگاهی همراهی کند، اظهار کرد: صنعت گردشگری با حمایت از این قانون میتواند در اخذ مالیات عادلانه نقش داشته باشد و با هر فراز و نشیبی، مالیات عادلانه اخذ میشود.
وی با بیان این که در قانون مشوقهایی برای حوزه مالیات وجود دارد، گفت: براساس ماده هفده قانون مالیات بر ارزش افزوده، ۲۰ درصد از مالیاتی اخذ شده به افراد بازگردانده میشود که میتواند کمک موثری باشد.
این مسئول با بیان این که در اجرای قانون فروشگاهی، درآمد و هزینه ثبت و مزایای گردشگری و آمار و ارقام مربوطه خود را در درامدهای کشور نمایان میکند، گفت: توصیهام به متولیان آینده کشور خصوصا وزیر گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی آینده این است که حمایت از اجرای قانون فروشگاهی را در اولویت داشته باشد.
وی با اشاره به این که قانون پایانه فروشگاهی تخلفات و تقلبات را به حداقل و تا صفر میرساند، تصریح کرد: گردشگری میتواند با اجرای این قانون، عدم اعتماد مردم و دولت به این صنعت را با آمار و ارقام برطرف کند و رونق یابد.
محمدی با اشاره به این که باید به مرکز تنظیم مقررات اعتماد کرده و پابهپای هم جلو برویم، گفت: اجرای قانون پایانههای فروشگاهی نیازمند توسعه دولت الکترونیک است و با اعتماد به هم میتوانیم این زیرساختهای دولت الکترونیک را مورد استفاده قرار دهیم.
رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان مالیاتی کشور در پایان با بیان این که اجرای قانون پایانههای فروشگاهی از اقدامات مهم پساکروناست، گفت: پاندومی کرونا هم به هر حال تمام میشود و اقتصاد مجددا رونق پیدا میکند اما برای سراسری شدن این رونق اقتصادی، نیازمند توسعه دولت الکترونیک و اجرای قانون پایانههای فروشگاهی هستیم.
یاد آور میشود؛ قانون «پایانههای فروشگاهی و سامانه مؤدیان» در تاریخ ۱۳۹۸/۸/۱۳ در مجلس تصویب و توسط دولت وقت ابلاغ شد.
انتهای پیام
نظرات