• شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400041913132
  • منبع : دویچه وله

عکس‌های کاخ جدید رئیس جمهور ترکیه؛ همسر اردوغان: کم بخورید!

عکس‌های کاخ جدید رئیس جمهور ترکیه؛ همسر اردوغان: کم بخورید!
نمایی از کاخ تابستانی اردوغان در مارماریس

عکس‌هایی از کاخ تابستانی جدید رئیس جمهور ترکیه در مارماریس به‌طور "اشتباهی" در اینترنت منتشر شده است. این عکس‌ها خشم مردمی را که از بحران اقتصادی کشورشان رنج می‌برند برانگیخته است.

به گزارش ایسنا، اردوغان و کاخ‌هایش؛ موضوعی که در سال‌های اخیر هر از گاهی خبرساز شده و سپس به دست فراموشی سپرده شده‌ است.

روز جمعه نشریه آلمانی "تاگس‌اشپیگل" درگزارشی به این موضوع پرداخته است. بر اساس این گزارش، سفیک بیرکیه، معمار معروف ترک که پیش‌تر کاخ ریاست‌جمهوری آنکارا را طراحی کرده، ده عکس از طرح‌های خود برای کاخ جدید رجب طیب اردوغان در ساحل مارماریس را در وبسایت شخصی خود منتشر کرده است.

به گزارش دویچه‌وله، روزنامه "سوزجو" (Sözcü) که به نیروهای اپوزیسیون نزدیک است، این عکس‌ها را بازنشر داده و به بحث پیرامون تجمل‌گرایی رئیس جمهوری ترکیه دامن زده است.

به گزارش تاگس‌اشپیگل، بیرکیه این عکس‌ها را "اشتباهی" در وبسایتش گذاشته و اکنون آنها را برداشته است.

تقلید از سلطان‌های عثمانی

رسانه‌های ترکیه نوشته‌اند که کاخ جدید اردوغان در مارماریس دو سال پیش ساخته شده و جزییات آن تاکنون "مانند یک عملیات سری دولتی" فاش نشده است. 

تصاویر منتشرشده یک ساختمان دو طبقه در حومه شهر را نشان می‌دهند که به سبک نئوعثمانی ساخته شده و حدود ۳۰۰ اتاق، یک استخر بزرگ و یک ساحل اختصاصی دارد.

بر اساس گزارش‌ها، برای این کاخ تابستانی ۶۲ میلیون یورو هزینه شده است – به احتمال زیاد از خزانه دولت.

اردوغان در سال ۲۰۱۴ به کاخ ریاست جمهوری در خارج از مرکز آنکارا نقل مکان کرد. ایجاد کاخی با هزار اتاق انتقادهای زیادی را برانگخیت، بیش از هر چیز به این دلیل که در منطقه‌ای جنگلی و با عدم رعایت مقررات حفاظت از محیط زیست ساخته شده و بیش از ۶۱۵ میلیون دلار هزینه برداشته است.

کاخ سفید آنکارا

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، به مقر جدید خود "کاخ سفید" در آنکارا نقل مکان کرده است. کاخ سفید ترکیه هزار اتاق دارد. این کاخ دارای اتاق‌هایی است که امکان شنود در آن‌ها نیست و مقر فرماندهی آن در برابر بمب اتمی نیز مقاومت می‌کند. این بنا به‌رغم مخالفت‌های وسیع در ترکیه ساخته شده است.

سپتامبر سال گذشته میلادی نیز رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که اردوغان سودای ساخت یک کاخ چندمیلیونی دیگر در شمال دریاچه وان را در سر می‌پروراند که قرار است یادآور کاخ قبادآباد متعلق به سلطان علاالدین کی‌قباد، یکی از پادشاهان سلجوقی در قرن ۱۳ میلادی باشد.

به گفته مقامات دولتی ترکیه، محوطه این کاخ همان جایی است که در آن سلطان آلپ ارسلان پس از پیروزی بر امپراتوری بیزانس در نبرد ملازگرد در سال ۱۰۷۱ چادر خود را برافراشت.

توصیه همسر اردوغان:‌ کم بخورید!

تقریبا هم‌زمان با انتشار عکس‌های قصر تابستانی اردوغان در مارماریس، همسر او امینه، از مردم کشورش خواست، "از حجم وعده‌های غذایی خود بکاهند و کمتر خرید کنند".

فراخوان همسر رئیس جمهور با واکنش شدید مردم روبرو شد، زیرا ترکیه در بحران اقتصادی شدیدی به‌سر می‌برد، بسیاری از شهروندان با حقوق عادی خود توان گذران زندگی را ندارند، به دلیل نرخ بالای تورم قیمت مواد غذایی به شدت افزایش یافته و پاندمی کرونا نیز فشار مضاعفی بر اقتصاد این کشور وارد کرده است.

بر اساس آمار رسمی از هر پنج شهروند این کشور، دست‌کم یک نفر زیر خط فقر زندگی می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۱:۰۶

اولن این ها همه اوهامات و اراجیف ذهن های مریضه .. اردوغان تو این تقریبا 20سال اخیر اقتصاد و جایگاه سیاسی ترکیه را آنچنان بهبود بخشیده که رفاه اجتماعی مردم ترکیه چندین برابر شده است نمونه اش مهاجرت تعداد زیادی ایرانی عراقی چینی روس و .. به انجاست

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۲:۴۱

بله معلومه که شما اطلاعتتون خیلی به روزه, میتونید توصیح بدین بعد از حذف کردن ۶ صفر از پول ملی ارزش لیر ترکیه تو این چند سال چقد شکوفا شده ?:))))))) در صمن اینکه اتباع کشورهای دیگه مهاجرت نکردن, چون اونجا ارزش پولش سقوط کرده رفتن خوش بگذرونن وگرنه ترکیه کشور مهاجر پذیری نیت, کارشناس محترمممم :))))))))

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۳:۳۷

لیر ترکیه هر روز کم ارزش تر از دیروز! ارزش لیر بار دیگر به کمترین سطح تاریخ خود رسید. به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، نگرانی از وضعیت روابط ترکیه و آمریکا، کماکان یکی از اصلی ترین نگرانی های معامله گران بازارهای ارز در این کشور است. رجب طیب اردوغان- رییس جمهور ترکیه- با وجود دیدار با جو بایدن گفته ترکیه کماکان مصمم به تکمیل خرید سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ از روسیه است که به یکی از مهم ترین مناقشات واشنگتن- آنکارا تبدیل شده و آمریکا نیز به همین دلیل تحریم هایی علیه ترکیه اعمال کرده است.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۳:۵۷

حسن تو هم اولأبه قول خیلیها مثل مردم ترکیه زیاد توهم دارن نسبت به کشورشان. ودوست دارن همیشه از کشورشون همه جا تعریف بکنند. تو که از اقتصاد سر در نمیاری بهتره که به زندگیت بچسبی. تو چه به آماروارقام عثمانی. حالا چندتا رفتن خونه خریدن الان خوب ضرر کردن. پس برو حالشو ببر. اولأ صحیح هست

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۴:۴۹

ایران نمون حیف میشی کارشناس⁦⁦:|⁩

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۵:۳۵

ترکیه امریکا نیست همین بغله خیلیاتوایران میرن ومیان اوضاع اونجام ازایران بدترنباشه بهترم نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۸:۲۵

جناب کارشناس مسائل اقتصادی و سیاسی، جنابعالی با اینهمه معلومات، به کدامین آمار اوضاع اقتصادی و سیاسی ترکیه در دوران اردوغان بهبود بخشیده شده!؟ به ارزش لیر ترک پیش و پس از برداشتن صفرها کمی توجه کنید. گفتار شما، بیشتر به ماهاتیر محمد و مالزی می جسبد، نه به اردوغان و ترکیه.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۲۰:۰۰

حسن آقا داشتم نظرات دوستان را میخوندم یه لحظه فکر کردم این افراد از استرالیا و دانمارک و ... هستند ولی اسماشونو خوندم دیدم هموطن ما هستند که ارزش پولشان و اقتصادشان و ... جز ۱۵ کشور آخر دنیا هست

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۲۰:۵۶

حسن🤔

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۲۱:۲۲

اینا برای ماست مالی کثافت کاریها و فساد مسوولین کاخ ریاست جمهوری ترکیه رو به صورت کاخ شخصی جلوه میدن! مواجیب بگیرا هم که پلاسن و مشخصه چطور به شما حمله میکنن

avatar

این اردوغ خان کیست که در قلمرو ما جولان میدهد ، دیری نخواهد پایید که دوباره این سرزمین ها را با جنگاوران وایکینگ متصرف شویم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۲۳:۰۳

کاملا درسته

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۰۹:۱۹

دوست عزیز دمت گرم که این حقایق را گفتی ولی کو گوش شنوا.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۰:۵۱

ایران هم پر شده از اتباع عراقی و افغانستانی و پاکستانی این دلیل بر این نیست کهاقتصاد ایران شکوفاست کارشناس مسائل ترکیه ، حتما شما آذری هستی سنگ اردوغان رو به سینه میزنی

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۴:۱۳

ترکیه یه کشور توریستی هست،که بعد از کودتا،کرونا،درآمدش به شدت سقوط کرده،و با فروش شورت،و.....نمیشه!!امپراتور شد انبارها را منابع سایر کشورهاست

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۴:۵۱

افرین یکی نیست بگه اگه اردوعان یه دونه کاخ براخودش ساخته وتقریبا تمام ترکیه رو به کاخ تبدیل کرده شما چی توهمه چی از اخر اولید

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۱ ۰۸:۱۴

حسن جان . چرت و پرت نگو لطفا . اردوغان یک کشور لاییک و پیشرفته را تحویل گرفت . برای رسیدم ترکیه به اینجا نیم قرن بقیه رئیس جمهورهای ترکیه زحمت کشیدند و عرق ریختند . اردوغان با تنش ایجاد کردن با اسرائیل و اتحادیه اروپا شروع کرد به سرکشی کردن در منطقه . نیرو فرستاد به قطر و لیبی و سوریه . به داعش کمک کرد و بعد هم لشکرکشی کرد به ارمنستان . اردوغان کم کم در این مدت نسبتا طولانی ترکیه را به سوی اسلامگرایی افراطی کشانید. به زودی بلایی بر سر مردم ترکیه خواهد آورد که همان بلا بر سر ما و افغانها و عراقی ها آمده است . این را شک نکن . این شروع کاره . اردوغان داعشی عثمانی فکر کرده که خاورمیانه بی صاحب شده مانند ۵۰۰ سال پیش که بیایند هر غلطی که دوست دارند بکنند و هر بلایی که دویت داشته باشند بر سر خاورمیانه و مردمش بیاورند .

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۱ ۱۸:۱۷

دمت گرم خوب اومدیa

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۱:۲۸

این کاخ نیست بلکه ویلاست و تقریبا بیشتر مردم ترکیه حتی خانواده های متوسط نزدیک سواحل آن کشور صاحب ویلا هستند البته ارزش این ویلاها بر اساس سلیقه و بودجه صاحبان آنها متفاوت است ولی بدون شک قیمت بسیاری از آنها از قیمت یک آپارتمان نقلی در تهران پایین تر است.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۴:۵۱

اسمتو گذاشتی فدای رهبر که نظرت ثبت بشه.دکتر میگه 300تا اتاق بعد به نظرت کاخ نیست ویلاعه بعدشم افاضه میکنی همه دارند .

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۶:۰۰

آقا جان، ۶۵۰ میلیون دلار !!! قشر متوسط کجا و این رقم کجا. نرفتی ترکیه زندگی کنی حرف نزن. اونجا باید هم زن و هم مرد کار کنند تا خرج زندگی شون را تامین کنند.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۷:۵۲

آخی!! تو که اعتقاد داری عمارتی با ۳۰۰ اتاق کاخ نیست و اون رو یه ویلای معمولی حساب میکنی همون بهتر که هر چه زودتر فدا بشی انشالله.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۰:۳۴

اگر توهم نباشه حتما اشتباه شده ای ویلا یا کاخ حداکثر 30 تا اتاق بیشتر نداره.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۵:۲۹

شصت و دو میلیون یورو قیمتشه با سیصد اتاق،یا نمیخونی مطلب رو،یا با خط اول خوندن سریع و متعصبانه نظر میدی

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۶:۳۹

داداش ساقیت خیلی مرده 😜😜😜

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۱ ۱۲:۳۲

بابک جون یا ترک کن یا برو خودت خلاص کن خماری تا کی؟ چی فکر کردی.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۱:۳۲

اینکه چیزی نیست همین آقای ولایتی خودمون زودتر به این نتیجه رسید .ایشان لنگ را هم توصیه کردن (یک دانشگاه آزادی )

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۱:۳۷

اگر همسر اردوغان واقعاً چنین توصیه ای کرده باشد تازه شده آقای ولایتی که گفته مثل یمنی ها لنگ ببندید و نان خشک بخورید!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۱:۵۲

دقیقاً مثل ایران...!

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۱:۵۵

این دروغها رو خودتون باور می کنید؟

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۴:۰۱

عبدل جان دروغ چی. یارو چندتا کاخ داره حالا به تو چی میرسه که بخواهی لا پوشانی کنی که دارن درمورد اربابت دروغ میگن یا راست. برس به زندگیت یا برو کنار دستش کار بکن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۱:۵۹

قبول نیست از روی دست علی اکبر ولایتی ما کپی زده!

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۳:۲۱

اشکالی نداره در ایران هر ۵ نفر چهار نفر زیر خط فقر بسر می‌برند. و هستند هزاران مفت خوری که کاخ شان گران‌تر از کاخ اردوغان هست

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۲:۳۸

کمتر دروغ بگید لطفا

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۷:۳۰

اونوقت به شما چی میرسه ک بدشو میگین

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۲:۴۱

عکس کاخ های خودتونم بزارید تا اگر هم اینطور باشه کشور ترکیه که نه منابعی داره نه چیز قابل اهمیتی از هر ۵نفر یکنفر زیر خط فقر داره اون موقع ایران با دریایی از منابع از هر۵ نفر چند نفر زیر خط فقر داره؟

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۲:۴۲

این اروپاییان از حسد ترکها نمیدانند که چه بگویند هر رئیس جمهور جناب اردوغان هرگز چنین چیزی نگفته است اینها همه عقده وقدمت تاریخی دارد همه دونیا رئیس را میشناسند مردم ترکیه 80 درصد همچنان ویلاها حتا شیکتر از ویلا ی آقای اردوغان دارند

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۴:۱۸

اردوغان یک دیکتاتور گستاخ و مفت خوره

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۴:۵۷

ابی جون موافقم باهات البته این اردوغان حزب بادهست یعنی هیچ شفافیتی در موردکارهاش نیست. یکروز با غرب هست یکروز باشرق

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۵:۰۰

ایوب اینقدر خوردی سیر نشدی از اردوغان. بسه دیگه برا اروپائیان هم یکچیزی بزار

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۲۱:۰۷

کسی که تو قرن ۲۱ در توهم ان پراتوریه نتیجه ای جز نابودی برای خودش و کشورش نداره ، ایوب جان یه موقع ها باید صبر ایوب داشته باشی تا بفهمی ار دوغان چه خوابی برای خودش داره میبینه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۲:۴۹

خبرهای دروغین از روزنامه های مخالف دولت ترکیه که اشپیگل هم به ان استناد کرده.کاخی با هزار اتاق ! اگر درست باشه چرا حزب مخالف اعتراضی نمی کند ، قبلا هم تهمت خرید جزیره و انتقال پول به کشورهاز دیگه رو زده بودن که چون نتونستن اثبات کنن دادگاه انها رو محکوم به پرداخت جزای نقدی کرد.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۲:۵۲

حاکمان چه در ترکیه و چه در ایران و چه در عراق و افغانستان و .....مردم عامی را به تقوی و تزکیه و صرفه جویی و دنیا گریزی و .....دستور می دهند تا خودشان از این نعمات شاهانه برخوردار شوند.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۴:۴۷

احسنت

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۲:۵۳

یعنی میخواهید بگویید ترکیه هم مثل ولایتی خودمان دارد

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۲:۵۹

بی زحمت ترکیه را ول کنید از کاخ ها ویلاهای سردمداران خودمون عکس و نوشته بزارید اگه خودتون یه خبرنگار میدونید اگه همراه مردم هستید، از وقتی که اردوغان اومده اقتصاد ترکیه از ۶۰ جهان شده جزء ۱۵ کشور برتر دنیا ، اقتصاد ما کجاست؟؟ پراید ۲۰ میلیونی شده ۱۵۰ میلیون از اذیت کن نمیتونین تو وبسایت ها خبرگزاری ها روزنامه ها به این بپردازین بعدش هم ایران خودرو و سایپا میگه ما داریم ضرر میدهیم ، به این مطلب بنویسید من جوان ۳۵ ساله مجرد هستم نمیتونم زن بگیرم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۳:۰۵

اصلا همه جا رو به نابودی شما بهتری همگان میدونن رجب ترکیه رو چقد رو ب جلو برده

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۳:۱۱

والادرمقابل کاخ های مسئولیین مثل یه خانه معمولیه،ویلاهای لواسان ازویلای این بنده خدالاکچری تره،شماهااگه بیل زنید، اول بروید باغچه خودتونو بیل بزنید،خوبه حالاکل ایرانیها دارندفرارمیکنندبه همون ترکیه که ازصاحبش بدنوشتید.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۳:۱۹

اینا حقشون تو کاخ زندگی کنن چون واسه مملکتشون زحمت کشیدن بطوری که فقیر تو کشور ترک زبان کم پیدا میشه ولی شما هم مردم رو بد بخت میکنید هم کاخ نشینی اختلاس و دزدی بکنار منابع مملکت هم در یمن و عراق و سوریه خرج میکنید که همین الان عراق به ما پشت کرده این اخبار اعصابم رو خورد کرد یه عکس هم از کاخ های آقا زاده ها نشون بدید

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۳:۲۵

تا کی دروغ گویی و بزرگ نمایی

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۳:۲۶

یعنی واقعااا چقد دیگه میخوایید به این کشوربگین پیف به اون کشوربگین پوف بابااا سیاستمدارهای کشورخودمون رو بگین چیکارا که نمیکنن چیا که ندارن ترکیه رو چطور مثال میزنین با اون همه امکانات خوبی که دارن بیاین یه گلی به سرخودمون بگیریم عمرمون داره تموم میشه ولی مشکلاتمون نه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۰۸:۵۶

کی‌گفته‌که‌ترامپ‌دیکتاتور‌ه اردغان‌رابا‌رررررره‌ه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۳:۳۳

دیکتاتور ترکیه روی ترامپ رو سفید کرده

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۳:۳۹

باسلام. اولا این یه ویلای معمولی است که اکثرمسولین کشور مادارند. دوما طبق گفته شما ازهر5 نفر یک نفر زیر خط فقرهست یعنی 20 درصد مردم ترکیه فقیرند!! مقایسه با کشورمون ایران!! باداشتن منابع زیرزمینی نفت وگاز و..... کمی تفکر

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۳:۴۱

ده برابر این کاخ ها و ریخت پاش ها را مسئولان و مدیران و فرزندانشان در ایران انجام داده اند، اردوغان حداقل عرضه داشته و کشورش را به توسعه و رفاه نسبی رسانده ایران چطور؟ باتلاق ها خشکیده، دریاچه ها خشکیده، اقتصاد مملکت از هم پاشیده، دزدی و اختلاس های هزاران میلیاردی مسئولان و فرزندان و نزدیکان مسئولان خدوم سر به فلک کشیده، دروغ و ریا و هزاررویی به عادت روزمره مردم و مسئولان تبدیل شده، نخبگان مملکت را فراری داده اند، فقر و گرانی و تورم افسار گسیخته به حد اعلای خود رسیده، بنیان خانواده ها به علت فقر و بیکاری و اعتیاد نابود شده، دشمنی های بیهوده و بی ثمر نفس مردم را بریده و همه هزینه هایش را ملت ایران پرداخته اند ...

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۳:۴۲

این که چیزی نیست کارهای که جناب رئیس به ترکیه تو چند سال کردند باید مردم ترکیه صد تا از این کاخها را قربانی این شخص کنند .کاش.....

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۳:۵۱

بالاخره قدرت همه را به دزدی ومال مردم خوری ترغیب میکنه. البته که شاه اردوغان عثمانی از این امر مستثنی نیست حالا مردم ترکیه روغن دارن تو لیوان یکبارمصرف میخرند وهنوزکسایی هستندکه ترکیه رو کشور امال وآرزوهای خود میبینن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۳:۵۹

خدایی دربرابره کاخهای مسئولین ایران این انباریم نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۴:۴۰

سلام توصیه میکنم یه سفری به ترکیه بجز استانبول و شهرهای توریست پذیر سفر کنید تا واقعیتها بدستتون بیاد

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۴:۰۰

قرار بود ایران اینده مدل ترکیه امروز بشه میبینم برعکس شده

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۴:۰۲

همه جا همینه.ما مردم عوام برده و دولتمردان حکم ارباب رو دارن.البته در کشور ما خیلی بدتر هستش وضع.ی عده ی معدود با سرمایه ی کشور و مردم بهترین امکانات رو دارن و مردم عوام کمترین امکانات رو هم ندارن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۴:۰۴

هموطنان ما مثل اینکه به مزاجشون خوش نیامده در مورد اردوغانشون چیزی بنویسید. یکی نیست بگه خب به شما چی که دارین از اردوغان حمایت میکنید. مردمش دادشون در امده باز شما شدید کاسه داغتر از آش ترکی

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۴:۵۰

حامد

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۴:۲۷

یاشاسین ترکیه یاشاسین اردوغان کوربشه چشم حسودان

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۷:۰۰

مرگ بر تجزیه طلبان منافق وجاسوس بیگانه های طرف داران اردوغان

avatar

آنهایی که از جلاد مردم سوریه و عراق و لیبی و غارتگر اموال و متحاوز به نوامیس آنها دفاع می کنند شریک همه جنایتهای اردوغان عثمانی هستند.کسی نیست به این عثمانی بگوید تو در آن کشورها چه غلطی می کنی با حامیانت؟

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۴:۲۸

مگه تو ایران کمه از این کاخ ها برید کاخها رو نگاه کنین به کشور دیگه هم کار نذاشتع باشین این گزارش ناقص و بی محتوا بود از کجا میدونین از پول شخصی خودش نبوده یابرای دولت ساخته نشده من احساس میکنم چون احساس عجز میکین هروز یک سیاه نمایی از ترکیه رو درست میکنین

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۴:۳۴

از دزدی ودروغ های ایران وازاختلاسها بنویسید ازایران بنویسید ملت فقیر بااین همه ثروت ایران

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۴:۴۰

رحمت به پدرمادراردغان بازهم یک عکس منتشرمیکنه ..مسولین کشورمن هیچ عکسی هم منتشرنمکنه ...بیچاره ملت

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۴:۴۶

ازقدیم گفتن،سیر در غم گشنه نیست و سوار درغم پیاده،

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۴:۵۱

والا...برای منی که ته جاده قدیم زندگی میکنم وبابام منو از جردن انداخته اینجا اصلا فرقی نمیکنه تازه باید توجه کرد که اینجا هم شرخر اجیر کرده وانداخته جونم شرخره یه دعوای سوری جور کرد...بعد زد فک خودشو شکست ورفت شکایت کرد الان بشدت درشرف زندان رفتنم آنم سر کار نکرده...

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۴:۵۱

بازخداروشکر به مردم گفتن کمتر بخورین یاکمتر خریدکنید،آخه توایران میگن به جا مرغ ،اشکنه بخورین یا به قول اون بازیگره،گوشت نخورین،بهتر که که گرون شد.....خطاب به شما بگم،ما چه بخواییم چه نخواییم هم نمیتونیم خریدزیادی کنیم یا گوست ومرغ بخوریم....بله

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۴:۵۳

چیه یک خبر از شاه عثمانی میشه یک عده طرفدار عثمانی میان نظراتی که برازنده خود و.... هست میدن. کاش فیلم مستندی که در مورد مردم ترکیه پخش شده بود رو میدیدید

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۵:۰۰

دین اسلام ما میگه جلو حرف زور و در ورویی و معاویه و شمر و یزید وایسا . دین اسلامی که شما دارید میگه عیب کسای دیگه رو ببین و هر اراجیفیو از این ور و اونور به خورد مردمت بده ولی اگه دیدی دارن تو مملکت خودت تو کاخ زمدگی می کنن و خونه و اموال مردمو غصب کردن صدات در نیاد . دین شما با دین ما فرق می کنه . حالا بباف این اراجیفو و شیر خونه باش و کفتار بیرون

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۲۱:۲۹

آقای حسن چرت و پرت نگو

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۵:۰۵

در ترکیه از هر ۵ نفر ۱ نفر و در ایران از هر ۴ نفر ۳ نفر زیر خط فقر هستند خدا شکر در این زمینه هم مقام بالاتری داریم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۵:۰۵

ترکیه در چند سال نسبت به منطقه خوب پیشرفت میکرد تا اینکه اردوغان در این اوخر گند زد بهش و از طرفی بودجه ی نظامیشون رو به طور عجیبی افزایش دادن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۵:۰۶

خانم اردوغان بجای نصیحت بمردم خود،بشوهرش وخودش نصیحت کندکه کمترخوش باشیدوکمتربخوریدوبیشتربیادمردم مستصعف خودباشیدکه به نان شب محتاجند،بهتره اردوغان ازدروغ وریاکاری ونفاق دست بردارد،مسلمانی این نیست ،بظاهرمسلمان!!!.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۵:۱۹

تمام دولتمردان ما در هستند

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۵:۳۰

عزیزم دارندگی برازندگی . اردوغان د این چند سال توانست ترکیه را به ابر قدرت اقتصادی منطقه و جزو کشورهای جی 20 در بیاورد که جزو 20اقتصاداول دنیا می باشند آنوقت شما درعالم توهمات خود غرقید وبرایدیگران تعیین تکلیف میکنید به فکر سفره ای خالی خود باشید

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۵:۵۰

«یک مسلمان» داری به ترکیه مدل ایران را پیشنهاد می کنی!؟ یعنی دوست داری تا چند سال دیگه مثلاً ازمیر بشه ایرانشهر!!!؟

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۵:۰۸

به به شما که اینقدر مطلع هستی از کاخهای خودیها هم بنویس

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۵:۱۴

با این دروغ ها خودتون رو گول میزنید یا مارو باز اردوغان اینهمه طرفدار داره خیلیا روش حساب میکنن حقشه تو همچین کاخی زندگی کنه طرفدارای ما کیا هستن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۵:۱۹

در کشور خودمون هر پنج نفر زیر خط فقر هستند

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۵:۲۳

بهضی ازدوستان نظردادن که اقتصادترکیه ضعیف هست یابه اردوغان دروغ نسبت دادن بزرگهواران به دهن گربه بارون نمیاد درضمن چیزی که حیانه چه عاجت به بیانه کل دنیات اقتصادومردم ودولت به خصوص آقای اردوغان وکارهای مفیدشودیدن ۰۰۰۰۰

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۵:۲۴

اینهمه بیکارید حالا یکنفر یچیزی گفته درست یا دروغ بما چه میرسه به کشورهای یگه هم دخالت کنیم اردوغان خودش هزاران مخالف داره اگر این چیزها درست باشد خودشان بررسی میکنند نه ما ایرانیها ربطی ندارد سرتون بکار خودتان باشد تا دیگران

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۵:۳۴

چرا از کاخ آقازاده دیکتاتور دروغگو و اختلاس کن و مافیای بزرگ ایران ننوشتی فرق این کاخ ها در مقابل اون کاخها از زمین تا آسمونه خدایا برسون امام زمان تا ریشه ظالمان و مفسدان داخلی کنده بشه ظهور نزدیکه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۵:۳۴

همین شهرکهای باستی هیلز لواسان یا باستی هیلز کرج و یا باستی هیلز اصفهان و یا شهرک خانه دریا از این کاخ ریاست جمهوری ترکیه خیلی باارزشتره و یا ثروتهای مسئولین خودمون و آقازاده ها. اگه کاخ ریاست جمهوری ترکیه باشه که مال خود اردوغان نیست مال کشور و همه روسای جمهورهای آینده ترکیه میشه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۵:۳۷

در مقابل ویلاهای لاکچری و بناهای آنچنانی در لواسان هیچه....

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۵:۵۲

همسر اردوغان از آقای ولایتی یاد گرفته مردم را کم خوردن وکم پوشیدن توصیه میکنند

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۵:۵۶

کاری بااینکه اردوغان چی هست وچی نیست نداشته باش ولی ب اینکه ترکیه چی بودچی شده بچسب.زمانی ترکیه درس میخوندم وقتی براتعطیلات میومدم ایران کل دوستان نرکیه ای جنس سفارش میدادن که ازایران ببرم براشون .لحظه شماری میکردن کی برمیگردم الان چی.چرااااااا؟

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۶:۰۳

بابا شما چکار اردوغان دارید... کشور ما اینقدر دزد داره که از اردوغان ثروتمند ترن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۶:۰۳

چه اشکالی کاخ داشته باشه، برای مملکتش هم رسیده، به زندگی خودش هم میرسه، اگه قرار باشه اونم مثل مردم عادی زندگی کنه، چرا خودشو به زحمت میندازه یه مملکت رو اداره میکنه، کاش مسئولین ما هم، هم به مملکت برسن، هم کاخ واسه خودشون بسازن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۶:۲۰

واقعا اردوغان کاخهای کمتری دارد الان درایران بچه وزیر وامثالهم هم کاخ دارد درایران میلیون ها کاخ نشین وجود دارد که در محضر دید است حالا اردوغان در وسط شهر کاخ ندارد😁😁😁😁

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۶:۲۱

هنوز تو تجمل گرایی انگشت کوچیکتر کشور عزیز مون ایران نمیشه ترکیه یک نفر اردوغان ولی اینجا هزاران اردوغان

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۶:۲۲

زمان امام خمینی بعنوان شخص اول مملکت محل زندگی و محل کار و همایشها و قرارها و سخنرانی های امام همه در یکجا بود و هر شخصی اراده میکرد که با ایشان ملاقات داشته باشه براحتی براش میسر بود ولی الان ملاقات با کوچکترین مقام مملکتی میسر نیست چه برسه به بالاها حتی خونه و محل کارشان هم مشخص نیست

avatar

چی می فرمایید من یک معلم بازنشسته هستم صبح تا شب تو خیابان میگردم کسی حاضر نیست با من ملاقات کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۶:۲۸

اردوغان هم به سرنوشت دیگر دیکتاتور های خاورمیانه مثل صدام دچار خواهد شد

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۸:۰۰

آریایی موافقم باهات. درضمن ترکیه اگه میبینی پیشرفتی هم داشته بخاطر پیوستن به اتحادیه اروپا بووووووود. خدابیامرزه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۶:۴۲

آدم یاد ولایتی می افته .لنگ ببندید نون خشک بخورین ! واقعا عزراییل راه این کاخ ها را بلد نیست ؟؟!!

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۷:۴۶

درودبه اردوغان ورودیه همه ترک های غیور

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۶:۴۸

خدا لعنتش کنه این زاده صهیونیست را انشاالله برای مردم ترکیه روزی مشخص خواهد شد این اردوغان یک صهیونیست واقعی است

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۶:۴۹

اون که ویلای معمولی است اینا رو الان تو روستاها هم میسازن کجاش کاخه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۶:۵۰

عزیز دلم اوصاع. ما خیلی بد هست نمی توانیم یک لیوان شیر بخوریم و میوه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۶:۵۷

اوضاع اقتصادی ترکیه هر چقدر هم بد باشه از ایران که بهتره

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۷:۰۷

کاربر محترم ...نوشته مقاوم در برابر بمب اتم ..‌معلومه مال اردوغان هست بهر حال اردوغان باعث کشتار میلیونها عراقی وسوری ولیبی و جدیدا افغانستان و یمن هم هست با ناتو ....متحد ناتو ...آب روی شهر حساب سوریه بسته ...ارزش بیا ترکیه واقعا پایین اومده ...اقلا عیوب کشورهای دیگه رو هم ببینید

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۷:۱۵

خوب که چی؟ خوشحال باشیم که بقیه هم دارند مثل ما بدبخت میشن؟

avatar

لطفاً اطلاعاتی از املاک و مستغلات و کاخهای مسولین نیز منتشر کنید.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۷:۲۵

الان شماهرچی میخواهیداینجابگین اردوغان دزده یاسالم نظرشمااهمیتی نداره شمافکراین باشیدکه هزاران خاوری زنجانی وامثال خیلی ازاینهاکه نیازی به گفتن نداره دارن باپول شماتوکشورهای دیگه عشقوحال میکنن بریدفکرخودتون باشیدترکیه خودش کارشناس اقتصادی سیاسی داره

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۷:۲۵

زندگی رئیس جمهوری ترکیه چه ربطی به ما داره .کاملا مشخصه که اردوغان داره آماده میشه برای افغانستان وشما در داخل بهش می تازین که چی بشه مردم ما هنر کنن راهی برای حل مشکلات خودشون پیدا میکنن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۷:۲۹

اونیکه گفت لنگ‌ببندید ولایتی بود و اونیکه گفت یوعده روزی بخورید جنتی بود فعلا که ترکیه کل جمعیتشو واکسن زده

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۷:۳۰

ااخه چقدر دروغ میگید،این همه ایراتی اونحا رفتن برلی گرونیش رفتندنیخواهید گرونی اینجارو لوث کنید،دستتون دیگه برامون رو شده

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۷:۳۰

سیاستمداران ایران کاری باایران کردن که قاجارنکردحداقل اینه که اردوغان کشورش راتفسیم نکردوهرقسمتیش را۲۵سال بده کسی اگه باامریکامخالفت کردمردمش دلارنخریدن بزارن داخل خونشون اگه مردم ازاردوغان بدشون میومددلاررامچاله نمیکردن بریزن سطل اشغال لطفااگه کسی نظری داره فکری به حال این گرونی افسارگریخته کشورخودمون باشه ترکیه کارشناس داره نیازی به نظرمانداره

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۷:۴۶

دارن از مسوولین ایرانی تقلید میکنن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۷:۵۵

نه که تو ایران مسئولین تو چادر و کپر زندگی میکنند ..سروته همشون یک کرباس

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۸:۰۰

سلام مردم سویس ،به نظرتون سرتون به کار خودتون باشه بهتر نیست ؟؟؟ اگه اونا کاخ دارن شما شهر دارین واسه خودتون

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۸:۰۲

عالم و آدم می‌دونن اردوغان دست نشانده حرفه ای آمریکاست خودشو به ظاهر مسلمون جلوه میده بلاخره نوبتش میرسه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۸:۱۲

خودتون تشریف دارین

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۸:۱۳

خب درست میگه قرار نیست که همه مثل پادشاهان زندگی کنند مثل فلان مسئول کشور خودمان که با سخنان گوهربارشان ملت را به الگوبرداری از یمنی ها ترغیب می کرد بعد فرزندان خودش جزبزرگترین برج سازان کشور هستند

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۸:۳۵

فعلا که ترکیه از کشور ثروتمند ایران دولتی سر پولای ایرانیا که فرار میکنند ومیبرند ترکیه جلو زده ،ووضع مردمشون از مردم ایران بهترشده .

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۹:۲۴

اصلان شما نداری شما راه پیامبران را می روید رو حصیر میشینید

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۹:۲۵

جانم فدای ایران ول کن حوصله داری اینجامافقط ازسه چیزرنج می بریم بخداصلاح بشه ایران بهترینپ کشوردنیاست یکی دل دزدهارامحاکمه کنندپولهاواندوخته های ناحقشان به نفع مردم مصادره بشه دیگری قانون عملی بدون تبعیض درادارات بدون آشنابازی ورشوه خواری سوم هم مسۍله ی بیکاری جوانان

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۹:۴۵

بازم مسئولینش شرف دارن چنان نوشته رکود اقتصادی و اوج گیری کرونا کسی ندونه ایران شکوفایی تو اقتصادش موج میزنه و همه واکسینه شدن جمع کن بابا

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۹:۴۷

ایسنای محترم لطفا چند نمونه هم از کاخ های مسولان کشور خودمان هم منتشر کنید تا حداقل کاخ هایشان را مقایسه کنیم چونکه اقتصاد و اقتدار ترکها اصلا قابل قیاس با ما نیستند

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۹:۴۸

خجالت بکشید با انتشار این خبرها و داستانهای ساختگی

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۹:۵۰

خوب منظور از این گزارش

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۲۰:۰۶

کشورها مسابقه کاخ نشینی گذاشتن البته با گذاشتن زانوی خود روی گردن مردم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۲۰:۱۳

بازم خوبه این کاخ و تو کشور خودش ساخته اخرش یا موزه میشه یا ثروت اون مملکت مثل مسئولین ما خدا بی خبر نیستن وردارن ببرن کانادا کاخ بسازن قابل توجه کل ایرانی ها ی عزیز

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۲۰:۱۳

۵تایکی فقیر توایران ۲تایکی فقیرکه چه عرض کنم زیر خط فقر

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۲۰:۲۹

یقیناً این اردغان نیست که مهمه بلکه موضوع حول محور دشمنی با تورک و تورکیه می‌چرخه والا کاخ ریاست جمهوری تورکیه و یا ویلای شخصی اردغان چه ربطی به جماعت داره . یقیناً اگه اقتصاد تورکیه بهتر از ایران نبود که برای خرید خانه دست و پا نمیشکستید . خب برید افغانستان یا اصلا چرا نمیرید تاجیکستان

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۲۰:۳۴

خداوندا, ایران را از سه چیز در امان دار... خشکسالی,جنگ و دروغ!!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۲۰:۳۴

اگردرترکیه ازهر۵نفر۱نفرزیرخط فقره درایران ازهر۵نفر۳نفرزیرخط فقرن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۲۰:۵۱

اردوغان با افکاری توهمی خطری بزرگ برای منطقه و جهان

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۱:۴۴

چه زدی دادا؟ اردوغان داره شمارو نجات مبده

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۲۱:۰۷

نوش جانش

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۲۱:۲۴

مگه تو کشور خودمان نداریم. آیا وضع زندگی مسئولین با اکثریت مردم برابر است؟

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۲۱:۳۲

قشنگ شبیه ایرانه اردوغان هم از اسلام سواستفاده کرده مثل مسئولان کشور تو هر رده خدا نابودتون کنه که اسلامو از چشم مردم انداختید

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۲۱:۳۵

سلام. فکر نکنم اردوغان به اندازه حتی یکی از آقازاده های ایرانی هم ملک و کاخ و ویلا داشته باشه تازه هم اگه داشته باشه نوش جونش. اردوغان واقعا برای ترکیه کار کرد.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۲۱:۴۷

خواهش سرتون تو کار خودتون کارشناس بزرگوار چی به شما میباسه این قدر دروغ مینویسی به ما چه ؟ماشاءالله تو ایران وسط شهر کاخ های زیادی هست چه برسه لب دریا و...

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۲۱:۴۸

ازمفت خواران ماخیلی بهتره ماکه داریم جزیره می خربم کاش رهبرورئیس جمهورمابودخاک توسرتون ماکه اینجا گل وبلبل نیستیم حداقل واوسن مردمش تامین کردکمترین کاری که برای مردمش کردوبعدماداریم ازوی ایرادمی گیریم و...

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۲۱:۵۷

چرا واقعا اینقدر حسادت دارید از هر 2تا گزارش یکیش مربوط به ترکیه و اردوغان هستش. بد بختا بفکر خودتون باشید ترکیه بفکر خودش هست . اصلا گیرم دروغات راست باشن چی به تو و امثال تو میرسه، من موندم ترکیه اگه بده چرا برا رفتن بهش سرو دست میشکنید، همین ارمنستان که هیچی نداره برا رفتن بهش صف وایسادید آخه، حسود نباشیم بفکر خودتون باشید که هر روز بدتر از دیروزه، ملت تو مشکلات داخلی هستن بعد یه عده سوزش میگرن. یهو یه گزارش ضد ترکیه میزارن خب اگه لیاقت دارید شما هم کاخ بزنید، همین کاخا بعد چند سال تبدیل میشه به مراکز دیدنی وتوریستی، بعد نوهاتون برا دیدش کلی پول خرج میکنن به این میگن آینده نگری، بعد اون زمان ما هم کلی دریاچه خشک شده و بیابون داریم برا افتخار کردن بهش

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۲۲:۱۱

مملکت بخواهید فقط مملکت گل و بلبل خودمون. همه چیز توپ توپ نه دزدی داریم و نه کاخ نشینی و نه نیازمند!!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۲۲:۴۴

کاری به راست یا دروغ بودن این خبر ندارم اما اینو خوب میدونم که ترکیه امروز زدن واکسن کرونا برای سن بالای ۱۶ سالو آغاز کرد اونم واکسن فایزر وتا یک هفته دیگه همه مردمش در برابر کرونا ایمن خواهند شد

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۲۲:۴۴

دنیا طلبی وثروت اندوزی شیوه دیکتاتوران دینی وفاسدان دیکتاتور!!! چشم تنگ مرد دنیا دوست را نه قناعت پر کند نه خاک گور !!! فقط سقوط به زباله دان تاریخ

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۲۲:۴۹

عزیزان دل شما چه دعوا باهم بکنید یا نه متاسفانه وضعیت کشورهای مسلمان نشین کم و زیاد همینه حالا اگه نگید نژاد پرست

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۲۲:۵۷

برین دنبال خونه زندگیتون هر چی هست به خودشون ربط داره تورو سنه نه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۲۳:۱۰

مردم هیچ کشوری ازایران فقیرترنیستن ازهر۵نفر۱۵نفرزیرخط فقرهستن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۲۳:۳۸

من در سفری که به ترکیه داشتم از نزدیک دیدم که مردم از فرط گرسنگی علف و ملخ می خوردند حتی بعضی برای اینکه احساس سیری کنند خاک می خوردند من اینها رو به چشم خودم از نزدیک دیدم بنابراین به همه هموطنانم میگم که قدر کشور خودتان رو بیشتر بدونید.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۲۳:۴۲

به نظر بنده اردوغان یکی ار سران بسیار احمق وبی شعور منطقه است.دولتهای اروپا ومخصوصا امریکا سوارش شده وایشانهم فکر میکنند که با این لشکر کشیها وکشته دادنها در سوریه وکردستان عراق واخیرا افغانستان میتواند قلمرو ترکیه را گسترش دهد .نمیداند که سیاست ماورا ی چیزیست که ایشان فکر میکنند .فعلا لیرش که به پایین ترین قیمت رسیده .فساد در انکشور به درجه بسیار بالا است و......

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۲۳:۴۹

سازنده ی کاخ ۳۰۰ اتاقی اردوغان داعش پرور، مهندس نامدار در آنکاراست و خودش آمده در سایتش گزارش ساخت آن برای اردوغان الداعشی را با هزینه ۶۵۰ میلیون دلار نوشته است و سپس خودش هم گزارش درباره ی کارفرما (اردوغان مستبد) ر برداشته ... توی ایران یک مشت جیره خوار اردوغانی می نویسند کاخ نبوده، ویلا بوده!!!! خخخ ۳۰۰ اتاق نداشته، ۵ اتاق خواب کوچولو داره!!!! خخخ ۶۵۰ میلیون دلار نبوده، ۵۰۰ هزار لیره بوده!!! خخخ مهندس سازنده هم دروغ گفته، اردوغان هم کارفرما نبوده!!! خخخ و .... روی اعراب جاهلی ر سپید کردند در ماست‌مالی و دروغگویی.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۰۰:۱۲

ترکیه یه دونه اردوغان داره.مااز خیلی هم بیشتر

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۰۰:۱۲

حسن درست میگه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۰۰:۲۴

دمش گرم،دارندگی و برازندگی... از آمار خط فقر هم نگید که اوضاع مون افتضاحه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۰۰:۳۵

تا کور شود هرآنکه نتواند دید یاشاسین اردوغان

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۰۱:۲۰

زهی خیال باطل اردوغان هم همچون رهبران دیگر کشورها بااموال بدست آورده در دوران حکومتی خود که هنوز هم ادامه داره و تلاش دارد تا ده ها سال دیگر ازاریکه قدرت سوءاستفاده کند اینکه برای کشور ترکیه این کارهاراکرده کارمعمولی بوده ووضع مردم ترکیه تعریفی نداره زن ار دوغان با آن کیف پنجاه هزاردولاریش باطن خودش و حکومت ظالم ترکیه رانشانداد

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۰۱:۴۲

شما بودین که تو برنامه تلویزیونی گفتین کم بخورید همیشه بخورید

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۰۲:۰۷

ترکیه انرژی را وارد میکنه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۰۴:۰۲

هرموقع اقای ولایتی لنگ بست و نون خشک خورد تو تلیزیون نشون دادند ما هم یاد میگیریم

avatar

اگروضع شان خرابه بیان ایران تا معنی زندگی را با تمام وجود درک کنن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۰۵:۳۵

اخه این کجاش کاخه و ۳۰۰ تا اتاق داره چهار تا پنجره داره تو دو طبقه یکم به عقل خودتون رجوع کنید خیلی خیلی اتاق داشته باشه ۶ تا اتاق داره والا این کاخ نیست یه ویلای معمولیه مگه اتاقهاش سوراخ موشه چجوری ۳۰۰ تا اتاق داره ؟

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۰۷:۱۳

ازموقعی که اردوغان پیداشده خیلی کارهاکرده ازبابت قدرت نظامی وسدسازی وخیلی چیزها که واقعلا اردوغان رئیس جمهوره خوبیه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۰۸:۰۶

آقای کارشناس به شما نیومده، شما کشور خودتون رو اداره کنین لازم نکرده واسه ترکیه تعیین تکلیف کنین

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۰۸:۰۸

مردم کشور خودتون داره از گشنگی میمیره حالا تو واسه توجیح این مشکلات کشورتون یه کشور دیگه‌ای رو بد نام میکنین

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۰۸:۱۵

سلام، سنگ ترکیه رو به سر نزنید، رئیس جمهوری که شخصاً تماس میگیره با تجار ایرانی و اونارو دعوت میکنه به ترکیه و کلی امکانات در اختیارشون قرار میده لیاقتش بیشتر از اونیه که یه شبه بنزینو 300 درصد گرون میکنه، شیرو 120 درصد و.... و ککش هم نمیگزه، مملکتو خشکسالی گرفته و بدبختی. برید بفکر مملکت خودتون باشید با ا نا چیکار دارید. شیر شد 6400 تومن علی برکت الله.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۰۸:۴۱

آقای اردوغان تازه از مسئولین لواسان نشین ایران داره چیز یاد میگیره

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۰۹:۰۵

🇦🇿🇦🇿🇦🇿🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇳🇹🇳🇹🇲🇹🇲🇵🇰🇵🇰🤘🤘

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۰۹:۲۶

به نظرشما که اینقدر اطلاعاتتون بالاست رئیس جمهور خودمون چندتا کاخ و ویلا وخونه زمین وملک و..سرمایه داره. بعدشماها میرین دنبال اردوغان وکاخهاش

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۰۹:۳۵

ترکیه یکی از بهترین کشورهای منطقه از لحاظ اقتصادی وسیاحتی هست ومردمش هم راضی هستن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۰۹:۵۶

عرضه داری برو از تجمل گرایی مسیولین ایران و فقر ایران صحبت کن از طرف فرزند سپاهی😀😀😀😀

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۲:۳۲

ترکیه راابادکرد سوریه راخراب به ایران هم با تروریست هاکم ضرر نزد به تو چی می رسه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۰:۰۲

زنده باد اردوغان که ترکیه رو پیشرفت داد

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۰:۱۱

ولایتی..خودشو گاندی دیده..زمانی که گاندی گفت پارچه ساده از خودمون استفاده کنیم ..اولین نفر خودش و دخترش بودن..بعد مردمهم دنباله رو گاندی شدن..حالا به نظرتون ولایتی میومد جلو انظار لنگ ببنده..این لنگ و گرسنگی وکارتون خوابی برا ما..اما خودشونوهفت جد ابادشون رفتن تو کاخ..وجمع کردن سرمایه های چند صد میلیاردی

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۰:۳۵

یاد مدیران و مسئولین خودمون افتادم و جمله ی قصار (جه اشکالی داره شاید روزی مردم ما مجبور باشن یه وعده بخورن ) کلا همه جای دنیا بدن فقط مسئولین ما خوبن بناااااازم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۰:۵۶

اره مگه ندیدیم علی چو هم زبالگردی میکند

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۱:۰۱

مثل مسولان مملکت م ایران

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۲:۱۵

دلیل این همه دشمنی و کینه توزی با ترک و ترکیه چیه جز اینه همیشه به ایران کمک کردن در شرایط سخت تحریم مرزش رو به روی ایران نبست چند هفته پیش هم چند محموله واکسن کرونا فرستاد اردوغان هم اگه کاخ نشین بود الان ترکیه تو بیست سال این همه پیشرفت نمی کرد

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۲:۲۲

امیدوارم اردوان به سرنوشت صدام دچار بشه که ازپشت خنجر می زنه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۲:۳۶

خوشم میاد همه ش میگید اردوغان فلان خواهد شد و روز به روز عزیز تر میشه پیش مردمش😁

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۲:۴۳

بیشتردرامداردوغان از گردش مالی کاواره ها ودیسگوها است که زنش هم گویایکی ازکسانی است که دربحث درامد فعالیت چشمگیری دارد ولی ازترس مخالفت اسلام گرایان این فعالیتهابسیارپنهانی وواسطه ای است است

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۳:۰۸

تازگی کلیپی منتشر شده بود که توی ترکیه التماس میکردن که مردم واکسن بزنن.چی رو باور کنیم.این اردوغان هم خودشو نماینده امپراطور عثمانی میدونه.خوبه باعث درگیری با عربستان میشه.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۳:۲۳

بلاخره اه مردم مظلوم ومادر شهدا که به دست تروریست هاکه اردوغان درست کرده بوداز بین رفتند دامن اردوغان رامی گیره

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۴:۰۹

مرگ به هر چه تروریست وتروریست پرور و دزد واختلاس گر ومال مردم خور،نابود کننده ایران و،وطن فروش که ایران راخراب کنند تا دوبی، ترکیه وبقیه جاها رااباد کنندمدیون مردم ایران وخون شهدا

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۴:۱۵

حلا چه لیرش ارزش داره یا نه مردمش در رفاه اند کشورش رو آباد کرده اگر پولی هم زیر میزنه کشورش رو آباد کرده نه مثل وزرایه ایرانی که پول های کلان ناپدید میشن از همه دیگه میپرسن کجا رفته این پولا و مردمی که دارند زجر میکشند و از طرفی برق رو به کشوری ها مجانی بده مردمش در حال زجر کشیدن از گرما هستن واقعا کشور ما چیزی کم نداره چیزی میگی میگن دوست نداری از ایران برو خب تویی که چهره کثیفتو پشت دین اسلام قایم کردی مگه نمی فرتیم پول شو داشتیم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۴:۵۱

زن اردوغان با اون حجاب متظاهرش معلومه که کاخ نشینه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۶:۰۲

برو ترکیه پیش اردوغان چرا جا مارا تنگ کردی کاسه داغتر اش

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۵:۰۹

زنده باد اردوغان رهبرعزیز ترکها، آبروی ترکها

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۵:۱۳

متاسفانه بجای اینکه دنبال درآمد و آسایش برای مردم بیچاره خودت باشه دنبال غارت و چپاول در کشور های مختلف است و دنبال دستور دادن به نام خشک خوری مردم بیچاره هست . پس اینجا و اونجا ندارد

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۵:۱۹

بابا اینا هم کاخ بسازن هر چی دوس دارن بسازن ولی به مردم هم یه نگاهی بکنن تو ایران اندازه هزارتا کاخ اختلاس شده ببین به چه روزی افتادیم مگن اردوغان کاخ فلان قیمتی ساخته برید دنبال پول های مردم دنبال سکوی نفتی دنبال واکسن ها و و و

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۵:۴۴

دروردبرآذربایجان درودبرترکیه درودبرکشورهای ترک. غم ایران روبخورید نه کشورهای دیگه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۶:۱۱

ا ونجا اگ از هر۵نفر یک نفر زیر خط فقره توایران از هر۵نفر ۴ونصفی ته فقرهستن خطی دیده نمیشه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۶:۴۷

چهار نفر ونصفی کمه شش نفر زیر خط فقره

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۷:۰۵

خجالت بکشید ایران روببینید بقیه کشورها رو حرف نزنید برق اب گاز شکر قند روغن و...

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۹:۰۲

هر جا نتیجه انتقاد مرگ و زندان باشد فساد نهادینه میشود و مردم یه فلاکت کشیده میشوند

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۲۱:۰۲

دارندگی و برازندگی.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۲۱:۴۲

جالبه سوزشتون

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۱ ۰۰:۵۴

حسن آقا درست میگه اگر اخبار و برنامه های ترکیه رو دنبال کنید میبینید چقدر پیشرفت کردند من که هر روز اخبارشان رو میبینم همچین چیزی ندیدم و نشنیدم این هم توهم و شایعات ایران هست که اراجیف می‌بافند بله در کشور همسایه هم مثل ما ظلم به ملت هست فقط فکر درگیر کردن ذهن مردم هستند ا

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۱ ۰۸:۰۸

عکس کاخ شاه در سد لتیان را هم می گذاشتید . مقر دائمی کارمند عالی رتبه کا جی بی شوروی در ایران . همینطور کاخ سعد آباد مقر حاج فریدون سرخه ای سمنانی را .

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۱ ۱۰:۲۶

Türk kardeşlarımız dünyanın her yerinde olursunuz size uğurlar olsun

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۲ ۰۷:۰۳

چه تشابه جالبی! تو کشور ایران هم میگن شما "مردم با لنگ زندگی کنید" و یا "مرغ نخورید چه ایرادی داره" ، " میوه نخورید" و ...

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۲ ۲۱:۲۷

اردوغان با ارزه ترین رییس جمهور در جهان است و برای مردم و کشورشواقعا از جانش مایه میگذارند. این کاخها هم در آینده مثل دلما باغچه مراکز دیدنی و توریستی میشوند و برای ترکیه کلی درآمدزایی میکنند.فرودگاه آرناوتکوی را هم حتما برای پسرش ساخته. کمی مسوولین مملکت ما یاد بگیرند که واقعا در طی 40 سال هیچ چیز به مملکت اضافه نکردند حتی یک خط راه آهن امروزی و پیشرفته.