• دوشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400040705103
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

مراد از حقوق بشر آمریکایی، فرهنگ سیاسی مختص آمریکاست

مراد از حقوق بشر آمریکایی، فرهنگ سیاسی مختص آمریکاست

ایسنا/خراسان جنوبی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مراد از حقوق بشر آمریکایی، یک جغرافیا یا جمعیت نیست بلکه فرهنگ سیاسی آنها است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امروز دوشنبه ۷ تیرماه در مراسم محوری گرامیداشت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در حسینیه جماران بیرجند اظهار کرد: آمریکا قبل از ورود اینها ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت و تمدن داشته است و توجیهاتی که ساخته‌اند امروز برملا شده است، غربی‌ها که میهمان بودند با میزبان‌های بی‌آلایش خود که سرخپوستان بودند چه کردند؛ ۶۰ تا ۸۰ میلیون سرخپوست را کشتند و روی قبرشان تمدن به ظاهر مدرن ایالات متحده آمریکا را ساختند و این شناسنامه آنها است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: هفته حقوق بشر آمریکایی لفظ است و این به اصطلاح سفیدپوستان آمریکایی در واقع آمریکایی نیستند بلکه اروپایی هستند و اول سنگ آنها به مردم مظلوم سرخپوست بومی آمریکا خورد و بعد سایر کشورهای مظلوم و حمله‌ به کشورهای بی‌پناه را در دستور کار قرار دادند.

امام جمعه بیرجند اظهار کرد: یکی از مهمترین حرف‌های آمریکایی‌ها در ابتدا این بود که سرخپوست خوب، سرخپوست کشته شده است الان هم نژادپرستی آنها بر دنیا معلوم است و همین جریانات اخیر که در خرداد ماه قبرهای دسته جمعی ۲۱۵ نفر از کودکان کانادایی پیدا شد و بعد از چند روز قبر ۷۵۱ نفری را پیدا کردند در همین منظر است.

عبادی گفت: آنها در تمدن و تدین تلفیقی حکومت و کلیسا جنگ‌های منطقه‌ای را آغاز کردند و ۵۰ میلیون جمعیت را کشتند.

وی افزود: با این وجود اکنون مردم را به مبارزه با کرونا سرگرم کردند در حالی که بیش از همه متدینین مراعات می‌کنند اما ویروس آمریکایی چه سر بشر آورده است؛ هرجا فتنه و آوارگی است دست اینها در کار است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: این مقوله یک فصلی است که باید متخصصین، حوزه‌ها، دانشجویان و نخبگان روی آن کار کنند و بشر بدبخت را از اینها نجات دهند.

وی اظهار کرد: هرچه آدم ناشایست است را بر مردم مسلط می‌کنند، رضاشاه بی‌سواد را آوردند که دین و فرهنگ مردم را غارت کند و هرچه انگلیس گفت اجرا کرد، صدام را آوردند و جریانات آن زمان را به راه انداختند، امروز هم نوکر و شوکت‌ها را به عنوان حیوان یاد می‌کنند و می‌گویند عربستان گاو شیرده است.

عبادی گفت: انقلاب ما اسلام و تعلیم انبیا است اما شرط اول این است که اول خودمان مسلمان باشیم و هنوز برخی رو به قبله انگلیس و آمریکا می‌خوابند.

وی افزود: حقوق‌بشرها و حقوقدان‌ها در حمله شیمیایی صدام کجا بودند و وقتی در فرانسه زن‌ها به خیابان‌ها می‌ریزند به اندازه غیرانسان هم امنیت ندارند.

امام جمعه بیرجند گفت: آنهایی که آمریکا و اروپا را بزک می‌کنند و کسانی که انگلیس و آمریکا را توجیه می‌کنند، همراه یزید نبوده اما به فعل یزید راضی هستند زیرا برخی گناه‌ها را دیگران کردند و در صورت حمایت و حتی سکوت در گناه آنها شریک می‌شویم.

وی اظهار کرد: امروز جهان به کف دستی تبدیل شده که یک قطب آن اربعین و قطب دیگر آن سیاست حاکم بر حکومت‌های استعماری است.

۶ تا ۱۲ تیر ماه با توجه به ترورهایی که اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در کشور روی داد، هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha