• دوشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400040704702
  • منبع : نمایندگی سمنان

ارسال 9 محموله لوازم ضروری زندگی برای ایتام بلوچ

"منظومه توانمندی" هدیه سمنانی‌ها برای ایتام سیستانی

"منظومه توانمندی" هدیه سمنانی‌ها برای ایتام سیستانی

ایسنا/سمنان مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: با ارائه منظومه توانمندی ایتام کمیته امداد استان سمنان به سیستان و بلوچستان اقدام به احصا و رفع نیاز ایتام در سه منطقه محروم این استان شد و با تهیه بیش از ۹ کامیونت لوازم ضروری زندگی، جشن توانمندی ایتام در فاز نخست با حضور مسئولین رقم خورد.

محسن مسعودیان راد در جشن توانمندی ایتام سیستانی که با اهدای بیش از ۹ کامیونت و ۴۲۲ کالا لوازم ضروری زندگی در سه منطقه محروم فنوج، بزمان و شهر علی اکبر سیستان و بلوچستان به صورت ویدئو کنفرانس با  دفتر مرکزی و با حضور، سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد و معاونین مرکز ،احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان ،علیرضا آشناگر استاندار سمنان برگزار شد به سفر تیم استان سمنان تحت عنوان سفیران نیکی ( طرح سحاب رحمت) در اواخر سال گذشته به مناطق محروم فنوج، بزمان و شهر علی‌اکبر سیستان و بلوچستان اشاره و اظهار کرد: این تیم با ارائه طرح منظومه توانمندی ایتام در مناطق ذکرشده، با همکاری اداره سیستان و بلوچستان موفق به احصا و رفع نیازهای ضروری زندگی ایتام در فاز نخست شدند و جشن توانمندی ایتام این مناطق در هفتم تیر ماه سال جاری رقم خورد.

 وی افزود: منظومه توانمندی ایتام که برای نخستین بار در استان سمنان کلید خورد باهدف تأمین آتیه ایتام، رفع نیازهای ضروری زندگی، تقویت بعد فرهنگی، مدیریت نظام‌یافته نقدینگی و بکار انداختن منابع حمایتی در مسیر تولید و اشتغال در مناطق محروم برکزار شد.

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان خاطرنشان کرد: این طرح در بازه زمانی سه تا  پنج ‌ساله و در  سه فاز و هفت گام تعریف‌شده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا کمیته امداد استان سمنان به عنوان استان معین  سیستان و بلوچستان به مقابله با رفع فقر در این استان می‌پردازد .

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان افزود: تاکنون لوازم ضروری زندگی در قالب بیش از ۹ کامیونت شامل یخچال، اجاق‌گاز، کولر، پنکه، فرش، موکت، تلویزیون، آبگرمکن و همچنین به ازای هر یتیم مقداری اسباب‌بازی شامل بازی‌های فکری و سرگرمی تهیه و در اختیار ایتام قرار گرفته است.

همچنین علیرضا آشناگر استاندار سمنان نیز در این آیین با بیان اینکه استان سمنان به عنوان معین  سیستان و بلوچستان در اجرای طرح منظومه توانمندی ایتام است اظهار کرد: دولت با همراهی خیرین، می تواند با برداشتن این هفت گام ، گرد فقر را از چهره‌های این خانواده ها بزداید.

وی از ملی کردن طرح "منظومه توانمندی ایتام " به عنوان هدف اصلی کمیته امداد استان سمنان نام برد و ادامه داد: کمیته امداد استان سمنان برای مبارزه با مشکلات قشر ضعیف جامعه  در دو سال گذشته مجموعه اقدامات جدیدی برای ایتام طراحی و اجرایی کرده است

استاندار سمنان گفت: طرح شتابا شبکه توانمندی ایتام در بورس و بازار سرمایه نیز طرح موفق دیگری است که از سوی کمیته امداد برای ایتام استان سمنان اجرایی شده و این طرح نیز قابلیت اجرایی به صورت ملی را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha