• یکشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400040603801
  • خبرنگار : 50426

اسکواش ایران، صادرکننده یا واردکننده‌ی مربی

اسکواش ایران، صادرکننده یا واردکننده‌ی مربی

ایسنا/یزد رئیس فدراسیون اسکواش از توسعه و پیشرفت اسکواش کشورمان از جمله در بخش مربیگری خبر داد و گفت: در حالی تا ۱۰ سال قبل واردات مربی داشتیم که اکنون نه تنها نیازمند واردات مربی به کشور نیستیم بلکه صادرکننده مربی به سایر کشورها نیز هستیم. با این حال یکی از اعضای باسابقه تیم ملی اسکواش از لزوم استفاده از مربیان خارجی برای پرورش‌های استعدادهای جدید در این رشته می‌گوید.

«مسعود سلیمانی» رئیس فدراسیون اسکواش در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به زیرساخت‌های خوب مهیا شده برای ورزش اسکواش در کشور، اظهار کرد: تعداد ۷۲ کورت‌ اسکواش کشور در سال ۱۳۸۹ پس از گذشت حدود ۱۲ سال فعالیت مستمر به ۱۸۹ کورت افزایش یافته که بعضاً نیز بین‌المللی هستند و خوشبختانه اکنون زیرساخت‌های لازم برای این ورزش را در تمام استان‌های کشور داریم.

وی در مورد جایگاه اسکواش ایران در آسیا و جهان نیز گفت: اسکواش ایران تا قبل از کرونا در رده تیمی بزرگسالان مردان آسیا روی سکوی سوم آسیا قرار داشت، در بخش بانوان پنجمین تیم آسیا و در رنکینگ جوانان جهان نیز صاحب جایگاه ششم هستیم.

سلیمانی با بیان این که فدراسیون اسکواش به عنوان یک سازمان یادگیرنده مطرح است،  عنوان کرد: این موضوع باعث شده نیروهایی پرورش یابند که در سطوح استانی به عنوان بازوی توانمند اجرایی فدراسیون عمل کرده و به پویایی لیگ‌های اسکواش برای خودگردان بودن هیات‌ها و ورود بخش خصوصی کمک کنند.

وی به خودکفائی فدراسیون اسکواش در بخش کوچینگ(مربیگری) اشاره و تصریح کرد: هر چند تا ۱۰ سال قبل اسکواش ایران نیازمند واردات مربی بود ولی امروز اسکواش ایران صادرکننده مربی به کشورهای مختلف از جمله قطر، فیلیپین و مالزی است و خوشبختانه مربیان برتر و مطرحی را به جهان ارائه کرده‌ایم.

رئیس فدراسیون اسکواش در پایان با بیان این که اسکواش یزد در بخش آقایان مشکل کوچینگ و مربی ندارد اما در بخش بانوان مستلزم ارتقا و گسترش این بخش است تا تعادل در هر دو بخش آقایان و بانوان حفظ شود.

البته در همین رابطه «سید محمدرضا ضیاء کاشانی» عضو یزدی تیم ملی اسکواش کشورمان که ۲۰ ساله سابقه‌ی فعالیت در این ورزش را دارد، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: فدراسیون باید با واردات مربی حتی از کشوری مانند پاکستان به آموزش در سطح شهرستان‌ها برای کشف استعدادهای اسکواش کمک کند چرا که اکنون جذب استعدادهای اسکواش را در شهرستان‌ها نداریم.

به اعتقاد وی، درخشش در هر عرصه‌ای نیازمند نیروی جوان است و ارتقای پوشش جوان‌تر در این رشته برای مطرح شدن اسکواش ایران ضروری است و این در حالیست که هم‌اکنون عمده فعالان این رشته‌ی ورزشی، پیشکسوتان اسکواش هستند و نیازمندیم نسل نو و کارآمد وارد این ورزش شود. 

ضیاء‌کاشانی که مقام اول مسابقات بزرگسالان آسیا را در کارنامه دارد، در خصوص وضعیت زیرساختی این رشته ورزشی نیز گفت: اگر نگویم وضعیت زیرساختی اسکواش ایران عالی است اما در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان نسبتا خوب هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha