• یکشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400040603615
  • خبرنگار : 50165

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی:

تامین آب از سد تالوار بر روی کاغذ مانده است

تامین آب از سد تالوار بر روی کاغذ مانده است

ایسنا/زنجان نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین آب از سد تالوار با وجود دریافت مجوز، بر روی کاغذ مانده است.

سید البرز حسینی شامگاه دیروز (پنجم تیرماه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنیم بودجه شهرستان خدابنده به پروژه‌هایی که در مراحل پایانی قرار دارد، تخصیص داده شود و هدف این است که تخصیص اعتبارات نتیجه مشخصی داشته باشد، اظهار کرد: مدیریت اعتبار باعث می‌شود پروژه‌های در دست اجرا به صورت هدفمند به سرانجام برسد. شیوه بودجه‌ریزی باید کمی اصلاح شود و اگر روند بودجه‌ریزی بر اساس روال فعلی اتفاق بیفتد، به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید.

این مسئول، منابع آب را یکی از مباحث مهم و چالشی دانست و ادامه داد: مشکل بحران آب جدی است و همه باید در جریان این موضوع قرار گیرند. زنگ خطر مشکل آب به صدا درآمده و امروزه بحران آب شبیه به مسائل امنیتی شده است.

حسینی تصریح کرد: شهرستان خدابنده به لحاظ منابع آبی وضعیت خوبی ندارد و این موضوع بارها در جلسات مختلف در حضور مسئولان استانی اعلام شده و امیدواریم که با برنامه‌ریزی مدون و عملیاتی، مشکل حل شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کمیسیون به منظور حل مشکل آب در سطح کشور بخشی از اعتبارات را به این حوزه اختصاص داده است، یادآور شد: از دستگاه‌های متولی حوزه آب استان درخواست داریم برای حل مشکلات آب شرب، اقدامات عملیاتی انجام دهند. تامین آب شرب شهرستان خدابنده از سفره‌های زیرزمینی انجام می‌شود؛ در حالی که این شهرستان چند منبع آبی خوب دارد که متاسفانه استفاده‌ای از آن نمی‌شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بعد از تلاش‌های بی‌وقفه، مجوز تخصیص آب سد تالوار از وزارت نیرو اخذ شد ولی این اتفاق تنها بر روی کاغذ انجام شده و برای عملیاتی شدن آن باید پروژه تعریف شود تا تامین آب به صورت پایدار در بخش وسیعی از منطقه خدابنده اتفاق بیفتد. تامین آب مورد نیاز بخشی از شهرستان خدابنده از سد گلابر در دستور کار قرار دارد و سهم شهرستان خدابنده باید از این سد داده شود و به جد این موضوع را در دستور کار داریم.

حسینی با اشاره به اینکه ۱۷۰۰ لیتر در ثانیه آب از چشمه‌های سهرورد جاری می‌شود که این می‌تواند آب شرب بخشی از شهرستان را به صورت پایدار تامین کند، خاطرنشان کرد: برای عملیاتی شدن این موضوعات باید پروژه تعریف شود. امسال وضعیت و شرایط آبی استان به دلیل کمبود بارندگی شرایط ویژه‌ای است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha