• شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۰ / ۲۲:۲۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400040503514
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی:

طرح‌های نیمه‌تمام چهارمحال و بختیاری نیازمند ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

طرح‌های نیمه‌تمام چهارمحال و بختیاری نیازمند ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۷۳۱ پروژه و طرح نیمه‌تمام در استان وجود دارد که برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها نیازمند ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

علی شهریارپور پنجم تیرماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در مقایسه اعتبارات سال ۱۳۹۲ با اعتبارات ۱۴۰۰ در بخش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و اعتبارت هزینه‌ای شاهد یک رشد چشمگیر در اختصاص اعتبار به استان بودیم، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۲ مجموع اعتبارات اختصاص یافته به استان ۴۲۳ میلیارد تومان بود که این عدد در سال ۱۳۹۹ به ۲۲۱۸ میلیارد تومان رسید، تخصیص اعتبارات به استان از سال ۹۲ تا ۱۳۹۹ رشد ۶۰۰ درصدی داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری افزود: اعتبارات استانی در سال ۱۴۰۰ به ۲۹۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت، همچنین اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان از ۱۸۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ به ۲۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرد.

وی بیان کرد: اعتبارات دارایی‌های سرمایه‌ای چهارمحال و بختیاری در سال ۹۲ نزدیک به ۳۱۵ میلیارد تومان بوده است که با افزایش اعتبارات در این بخش در سال ۱۴۰۰ شاهد رشد ۷۰۰ درصدی اعتبارات هستیم.

شهریارپور با اشاره به اینکه میزان تخصیص اعتبارات استانی در سال ۹۲ حدود ۵۸ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۹ تخصیص اعتبارات استانی به ۸۱ درصد افزایش پیدا کرد، همچنین تخصیص اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از ۴۴ درصد در سال ۱۳۹۲ به ۷۷ درصد در سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین ۱۰۰۹ میلیارد تومان اعتبار خارج از ردیف‌های قانونی بودجه در بخش بودجه متمرکز و متفرقه به استان در سال گذشته اختصاص پیدا کرد ه است که حدود ۹۰ درصد این اعتبارات جذب شد.

وی تاکید کرد: تنها تامین اعتبار برای تکمیل پروژه‌های عمرانی کافی نیست و باید مدیران دستگاه‌های اجرایی تلاش خود را در راستای جذب این اعتبارات به‌کار بگیرند و اجازه ندهند این اعتبارات برگشت بخورد، مدیران دستگاه‌های اجرایی در فرصت باقی‌مانده اعتبارات تخصیص یافته به پروژه‌های عمرانی جذب کنند.

شهریارپور با بیان اینکه اعتبارات هزینه‌ای چهارمحال و بختیاری در سال گذشته افزایش چشمگیر داشت، خاطرنشان کرد: با اعتبار اختصاص یافته در این حوزه توانستیم مصوبه افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان دولت را اعمال کنیم، همچنین دیون کارمندان و پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی کارکنان دولت را تا پایان سال ۱۳۹۸ تسویه کردیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: ۷۳۱ پروژه و طرح نیمه‌تمام در استان وجود دارد که برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها نیازمند ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم، به‌نظر می‌رسد نباید تا زمانی که این پروژه‌ها به اتمام برسد، پروژه جدیدی در استان کلنگ‌زنی شود.

وی در پایان با بیان اینکه امروز مجموعا در بخش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و اعتبارات جاری ۸۷۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار در چهارمحال و بختیاری توزیع شد، خاطرنشان کرد: همچنین چهار میلیارد تومان در بخش اعتبارات ماده ۲۳ جرایم راهنمایی و رانندگی و ۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی روستایی در بین شهرستان‌ها توزیع شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha