• شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400040503180
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک مسئول مطرح کرد

بیکاری هزاران کارگر در استان قزوین، درصورت ادامه قطعی برق

بیکاری هزاران کارگر در استان قزوین، درصورت ادامه قطعی برق

ایسنا/قزوین رئیس‌کل دادگستری قزوین گفت: نباید برق واحدهای صنعتی دچار نوسان و قطعی شود. اگر همکاری مدیران در این امر محقق گردد، این مشکل مرتفع و از بیکاری بیش از بیست هزار کارگر در شهرستان تاکستان و همچنین از بیکاری بیش از تعداد مذکور در سایر شهرستان‌های استان جلوگیری خواهد شد.

نشست برخط رئیس‌کل دادگستری استان قزوین، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان و مدیران واحدهای صنعتی این شهرستان با محوریت حل مشکل نوسانات مستمر برق این واحدها در پنجمین روز از بزرگداشت هفته قوه قضاییه برگزار شد.

رئیس‌کل دادگستری با توجه به اعتراض مدیران واحدهای صنعتی اعلام کرد: مدیران شرکت‌ها طی مکاتبه‌ای ورود خسارات ناشی از قطعی برق را بیان کردند تا این معضل حل شود و چنانچه از طریق استان حل نشد، به استحضار مراجع عالی قوه قضاییه رسانده و شاهد حل این مشکل باشیم.

وی افزود: قطعی برق در منازل و گرمای تابستان را تحمل می‌کنیم، اما نباید برق واحدهای صنعتی دچار نوسان و قطعی شود. اگر همکاری مدیران در این امر محقق گردد، این مشکل مرتفع و از بیکاری بیش از بیست هزار کارگر در شهرستان تاکستان و همچنین از بیکاری بیش از تعداد مذکور در سایر شهرستان‌های استان جلوگیری خواهد شد که در غیر این صورت با بیکاری گسترده، زمینه بروز ناهنجاری‌ها و وقوع جرائم بسیار رو به رو خواهیم بود.

بنا بر اعلام روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان قزوین، حجت‌الاسلام قدرتی با اشاره به راهکاری مبنی بر اینکه برخی صنایع تا ساعت مشخصی فعالیت دارند و قطعی برق پس از زمان تعطیلی مشکلی برای شرکت ایجاد نخواهد کرد، گفت: بررسی گردد شرکت‌هایی که ۲۴ ساعته باید فعال باشند، چه تعداد بوده و چون تعطیلی این قسم از شرکت‌ها باعث خسارات جبران‌ناپذیری به مالکین و بیکاری پرسنل آن می‌گردد به‌هیچ‌عنوان نباید برق این شرکت‌ها قطع شود.

وی افزود: همچنین بررسی شود استان‌هایی که هم‌تراز استان قزوین در امر تولید هستند چه میزان نوسان برق دارند و چه مقدار سهمیه به این استان‌ها اختصاص داده شد و چنانچه رعایت انصاف و عدالت لحاظ نگردیده از طریق مسئولین استان و کشور پیگیری گردد.

گفتنی است تولیدکنندگان با ابراز نارضایتی در خصوص قطعی‌های مستمر برق و تأثیر منفی آن در تولید و امکان بیکار شدن پرسنل شاغل در این شرکت‌ها خواستار تقسیم بالسویه قطعی برق برای تمام کشور شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha