• چهارشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400031209210
  • خبرنگار : 50184

امام جمعه کرمانشاه:

گردشگری می‌تواند اقتصاد کرمانشاه را سروسامان بدهد

گردشگری می‌تواند اقتصاد کرمانشاه را سروسامان بدهد

ایسنا/کرمانشاه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: آثار باستانی و گردشگری، اگر خوب مدیریت شوند می‌تواند حرف اول را در رونق اقتصادی استان بزند.

آیت‌الله مصطفی علماء در دیدار با سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، بر لزوم مدیریت بهینه آثار باستانی استان برای جذب بیشتر گردشگر تأکید کرد.

امام جمعه کرمانشاه افزود: باید با مدیریت درست و علمی، آثار تاریخی، باستانی و گردشگری را به مراکزی برای جذب گردشگر تبدیل کرد تا با در آمدزایی هنگفتی که دارد،اقتصاد استان را سر و سامان دهد.

وی تأکید کرد: در آمد برخی کشورها از طریق جاذبه‌های گردشگری آن به دست می‌آید و این قبیل کشورها جزو کشورهای پیشرفته هستند.

آیت الله علماء در مورد ضرورت شناسایی و بهره‌برداری از پتانسیل‌های خوب گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: خوشبختانه استان کرمانشاه هم جزو استان‌هایی است که تعداد اماکن توریستی آن بسیار بالا است و باید از این موقعیت‌ ویژه استفاده مطلوب کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: برخی آثار تاریخی استان ما در دنیا بی‌نظیر است که متأسفانه با این همه موقعیت در حوزه درآمدزایی مغفول مانده است.

وی تصریح کرد: اگر برخی از این ابنیه تاریخی را سامان دهند، با تبلیغات خوب برای معرفی آن، می‌تواند درآمد بالایی داشته و باعث رفع مشکل بیکاری جوانان استان شود.

حل مشکل نم زدگی تکیه معاون الملک نیازمند مشارکت است

همچنین جبار گوهری سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه در این دیدار با تاکید بر اینکه نیازمند همراهی و راهنمایی‌های دلسوزانه نماینده ولی فقیه در استان هستیم، اظهارکرد: امیدواریم با حمایت‌های مجموعه مدیریت ارشد استان و بزرگان استان بتوانیم در مسیر مناسب حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: در بسیاری از موارد برای پیشبرد امور نیازمند کمک و پشتیبانی نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه هستیم.

وی با بیان اینکه دغدغه‌های فرهنگی و مذهبی برای ما بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست تا آسیب‌های فرهنگی به حداقل برسد.

گوهری با بیان اینکه حضور گردشگران و توسعه گردشگری رونق اقتصادی استان را به دنبال دارد، گفت: البته باید تمام تلاش خود را بکار بگیریم که این حضور گسترده آسیبی به داشته‌های فرهنگی استان نزند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه همچنین در خصوص ساماندهی رطوبت تکیه معاون الملک به عنوان یکی از دغدغه‌های نماینده ولی فقیه در استان، گفت: برای ساماندهی رطوبت تکیه معاون الملک برنامه‌ریزی‌های لازم در دست اقدام است، اما باید ارگان‌های دیگر نیز کمک کنند تا معضل رطوبت تکیه حل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha