• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403070100607
  • خبرنگار : 71505

در دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای شهر تهران مطرح شد؛

از زیاده خواهی آبفا در منطقه ۱۹ تا آتش‌سوزی ۳ باره یک باغ در مناطق شمالی تهران

از زیاده خواهی آبفا در منطقه ۱۹ تا آتش‌سوزی ۳ باره یک باغ در مناطق شمالی تهران

اعضای شورای شهر تهران در دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و پس از ارائه گزارش محله گردی از محله نعمت آباد در منطقه ۱۹ هریک انتقاداتی را مطرح کردند.

به گزارش ایسنا، مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورا در دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران پس از ارائه ارائه گزارش محله گردی از محله نعمت آباد در منطقه ۱۹ توسط امانی عضو شورای شهر تهران با اشاره به تلاش شبانه روزی در منطقه ۱۹ گفت: ساختار سازمانی ناحیه سه باید اصلاح و بودجه لازم اختصاص داده شود. شورا تذکر داده که در زمان قرائت گزارش مناطق، باید معاون هماهنگی امور مناطق در صحن حضور داشته باشد، اما نمی دانیم چگونه می توان عدم حضور معاون شهردار را توجیه کرد.

وی با تأکید بر اصلاح قراردادهای نگهداشت و رفت و روب افزود: باید قرارداد خدمات شهری و پسماند با هم ادغام شوند تا وضعیت بهتری را شاهد باشیم.

بابایی با بیان اینکه تصفیه خانه ای که وظیفه آبفاست شهرداری ساخته و امروز زیاده خواهی این شرکت را شاهد هستیم که می گوید لوله کشی را هم باید شهرداری انجام دهد و هزینه حاصل از تصفیه آب را آبفا دریافت کند ادامه داد: باید اهمالی که از سوی این شرکت شاهد هستیم رسیدگی شود.

در ادامه این جلسه مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورا نیز در سخنانی گفت: ما از انتصابات شهرداری مطلع نیستیم و بعضاً از رسانه ها می شنویم که جابجایی صورت گرفته است.

اقراریان ادامه داد: بنده به عنوان یکی از منتقدین آقای شهردار نمی‌توانم در مناطق حضور پیدا کنم اما پیش از آن هر هفته حداقل یک ملاقات مردمی داشتم. بنده با دادستان و دیگر مسئولان از ناحیه ۳ بازدید کردم و مردم به ما می گویند که مناطق در تهران با یکدیگر برابر نیستند و به برخی مناطق رسیدگی ویژه می شود. در مناطقی که وزیر و وکیل و مسئول سکونت دارند، نگهداشت به خوبی صورت می گیرد

وی افزود: در یکی از مناطق شمالی سه بار یک باغ را آتش زدند و پس از پیگیری ها متوجه شدیم که متعلق به یکی از مسئولین است. اینکه از آنها پشتیبانی می شود باید تعیین تکلیف شود.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز با تأکید بر اینکه تجمیع یکباره پیمانکاران با مخالفت ما همراه بود گفت: ما بحث پایلوت را مطرح کردیم اما طرح به این شکل اجرایی شد. ما در کمیسیون به موضوع ورود کردیم و نظر این بود که تجمیع پیمانکاران به صورت پایلوت اجرایی شود.

وی با بیان اینکه نباید تعطیلی واحدهای ام آر اف به این شکل انجام شود تاکید کرد: در بوستان ولایت باید ۲۹۰ هکتار فضای سبز وجود داشته باشد و بخش گردشگری نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. طراحی فضا در این دوره مدیریت شهری قابل انجام است تا بتوانیم تصمیم کارشناسی برای آن بگیریم.

وی ادامه داد: در مدت اخیر فردی را به عنوان معاون خدمات شهری منطقه منصوب کرده اند که از مدیران باسابقه شهرداری است و تغییراتی در ناحیه در رابطه با فاضلاب منطقه ۱۹ ایجاد شده است. بنده ۱۵ بازدید از منطقه ۱۹ داشتم و موضوع فاضلاب یکی از معضلات این منطقه است. تصمیمات خوبی در جلسات گرفته شده و شهرداری باید پیگیری کند که اگر آبفا تصفیه خانه را اجرایی نکرد، به دادستانی اعلام کند. وقتی آبفا چاه ۲۵۰ متری حفر می کند و باعث خشک شدن چاه های بوستان ها می شود، باید فکری به حال این وضعیت کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با بیان اینکه رئیس جمهور اهتمام ویژه ای در ارتقاء وضعیت سلامت مردم داشته باشد گفت: این موضوعات از مواردی است که باید به صورت جدی مورد پیگیری قرار بگیرد.

حبیب کاشانی نیز در تذکری گفت: روز سه شنبه هفته گذشته به بنده خبر داده شد که پرداخت حقوق یک صبح انجام و مالیات نیز حل و فصل شده است اما درست این بود که قسمی از مالیات حل شده بود و بنده تقدیر کردم. من از کارکنان عذرخواهی می کنم که خبر را ناقص شنیدم.

وی همچنین تاکید کرد: در جلسه ای در مورد معوقات حقوق باید بحث و بررسی صورت بگیرد و هر آنچه انجام شده باید واضح در قالب گزارشی در این جلسه یا در جلسات آینده ارائه شود. کارکنان برای زندگی خود روی این ارقام حساب و کتاب کرده اند. ظاهراً قسمتی از مالیات حل شده بود که بنده از کارکنان عذرخواهی می کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha