• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070100084
  • خبرنگار : 50184

مسئول کمیته مربیان ورزش زوخانه‌ای کرمانشاه:

زنگ خطر ورزش زورخانه‌ای کرمانشاه به صدا درآمده/ در رده‌های پایه ورزشکار نداریم

زنگ خطر ورزش زورخانه‌ای کرمانشاه به صدا درآمده/ در رده‌های پایه ورزشکار نداریم

ایسنا/کرمانشاه مسئول کمیته مربیان هیات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کرمانشاه با بیان اینکه زنگ خطر ورزش زورخانه‌ای کرمانشاه به صدا درآمده، گفت: به دلیل عدم پشتوانه سازی، در رده‌های پایه دستمان از ورزشکار خالی است.

بابک جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به چالش ورزش زورخانه‌ای کرمانشاه برای اعزام تیمی به مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی جوانان، اظهارکرد: این مسابقات طی روزهای گذشته به میزبانی ارومیه برگزار شد، اما از کرمانشاه بجای یک تیم، تنها پنج ورزشکار اعزام کردیم، چراکه با کمبود ورزشکار مواجه شده بودیم. 

وی تصریح کرد: در این مسابقات برای استان کرمانشاه یاسین نظری در وزن ۶۰ تا ۷۵ کیلوگرم در رشته چرخ چمنی مدال نقره و در رشته چرخ تیز مدال برنز، علیرضا بهمنی در وزن مثبت ۷۵ کیلوگرم در رشته سنگ مدال طلا و علیرضا حسین آبادی در وزن منفی ۶۰ کیلوگرم در رشته سنگ مدال نقره کسب کردند. 

این پیشکسوت ورزش زورخانه‌ای افزود: هرچند پنج ورزشکار کرمانشاهی اعزامی به این مسابقات توانستند، چهار مدال کسب کنند، اما به دلیل اینکه تیمی اعزام نکرده بودیم، روی سکو نرفتیم. این درحالی بود که استان‌های دیگر همگی با یک تیم کامل ۲۳ یا ۲۴ نفره در این مسابقات حضور داشتند. 

وی که حدود دو ماهی است در هیات ورزش زورخانه‌ای کرمانشاه مسئولیت گرفته، ادامه داد: متاسفانه هیات قبلی هیچگونه پشتوانه سازی روی رده‌های سنی پایه انجام نداده و همین مسئله هم باعث شده اکنون در رده‌های سنی پایه هیچ ورزشکاری نداشته باشیم. 

جعفری با بیان اینکه زنگ خطر ورزش زورخانه‌ای کرمانشاه به صدا در آمده، عنوان کرد: کرمانشاه زمانی از قطب‌های ورزش زورخانه‌ای ایران بود، اما اکنون به جایی رسیده‌ایم که دستمان در رده‌های سنی پایه خالی است. 

وی تاکید کرد:  علاوه بر اینکه در رده‌های پایه هیچ ورزشکاری نداریم، نکته تلخ اینجاست که همین پنج ورزشکاری هم که اکنون در رده سنی جوانان قرار دارند، برای سال آینده به رده سنی بزرگسالان می‌روند و این رده سنی هم خالی از ورزشکار می‌شود. 

ملی پوش سابق وزنه برداری ایران با بیان اینکه برای احیاء ورزش زورخانه‌ای کرمانشاه همه مسئولین باید کمک کنند، عنوان کرد: ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در خون مردم کرمانشاه عجین شده، پس نباید بگذاریم این رشته اکنون در استان به ورطه نابودی برود. 

وی خاطرنشان کرد: روزگاری برخی از استان‌ها به جایگاه ما  در این رشته غبطه می‌خوردند، اما حالا همان استان‌ها با یک ترکیب کامل به مسابقات قهرمانی جوانان کشور می‌آیند و مدال‌های رنگارنگ می‌گیرند. 

جعفری با تاکید براینکه جوانان این استان توان قهرمانی در ورزش زورخانه‌ای ایران را دارند، عنوان کرد: باید مستعدین این رشته را از رده‌های سنی پایه شناسایی و طی برنامه‌ای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت آنها را برای آینده این رشته در استان پرورش دهیم. 

وی اضافه کرد: به این منظور در حال حاضر در هشت محله محروم و کم برخوردار شهر کرمانشاه همچون محله ملاحسینی ورزش زورخانه‌ای را راه اندازی کرده‌ایم تا از دل کودکان این مناطق، مستعدین را برای این ورزش که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و مورد توجه شهدای ما بوده، پرورش دهیم و علاوه بر ورزش، از نظر فرهنگی نیز روی آنها کار کنیم. 

مسئول کمیته مربیان ورزش زورخانه‌ای کرمانشاه در پایان از تلاش‌های محمد حسین زاده سرپرست هیات ورزش زورخانه‌ای برای احیاء و رشد این رشته در استان قدردانی کرد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha