• سه‌شنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400031108645
  • خبرنگار : 50212

فرماندار ساوه: امیدآفرینی رسالت رسانه‌ها در عرصه انتخابات است

فرماندار ساوه: امیدآفرینی رسالت رسانه‌ها در عرصه انتخابات است

ایسنا/مرکزی فرماندار ساوه گفت: امیدآفرینی و شورآفرینی رسالت اصلی رسانه ها و کاربران فضای مجازی در آستانه انتخابات به منظور تحقق حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای است.

علی میرزایی سه شنبه ۱۱ خردادماه در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: صیانت از رسانه‌ها و فضای مجازی یکی از اقدامات پسندیده نیروی انتظامی بوده و این نگاه خوب پلیس برای تقویت بصیرت و دانش مردم موثر است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت در فضای مجازی و رسانه مخاطراتی را برای خبرنگاران و کاربران این عرصه ایجاد می‌کند، افزود: صیانت از عرصه خبری توسط پلیس منجر به ارتقای شاخص‌های رسانه‌ای خواهد شد و برگزاری این نشست‌ها با حضور فرمانده انتظامی و پلیس فتا به این هم افزایی کمک می کند.

او با اشاره به اینکه در ساوه به عنوان دومین شهر استان آمار فعالیت رسانه ها بالاست که موجب رشد توسعه شهرستان شده‌اند، افزود: سواد رسانه‌ای و مطالبه گری رسانه‌های شهرستان ساوه بالا بوده و کار رسانه‌ای آنها موجب پیشگیری از بسیاری آسیب ها اجتماعی شده است.

فرماندار ساوه با اشاره به اینکه فعالیت مفید رسانه‌ها در ارتقای آرامش جامعه و اطلاع رسانی دقیق و به هنگام بسیار موثر است، افزود: رسانه‌ها با پرهیز از شایعه پراکنی و رعایت اخلاق مداری نباید اجازه دهند اخبار ناصحیح در جامعه منتشر و چالش ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه قانون مداری و  اخلاق مداری در جامعه باید توسط رسانه‌ها در جامعه تبیین شود، افزود: دشمن به دنبال استفاده از رسانه‌ها برای ناامید کردن فضای جامعه است اما باید رسانه‌ها در پی امید بخشی برای تقویت اعتماد عمومی باشند.

میرزایی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اظهار کرد: دعوت به مشارکت حداکثری و تبیین انتخاب اصلح مهمترین اولویت رسانه‌ها در آستانه برگزاری انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید کاستی‌ها را در جامعه منعکس کنند، افزود: انتقاد رمز پیشرفت است اما باید بین انتقاد و تخریب مرزبندی کرد. انتقادات باید به سمت سازندگی پیش برود تا موجب تقویت اعتماد عمومی شده و بستر حضور مردم را در صحنه فراهم کرد.

فرماندار ساوه با تاکید بر اینکه انتخابات از کیان ملی صیانت می‌کند، افزود: حضور مردم در پای صندوق‌های رای موجب تقویت اقتدار ملی و امنیت کشور خواهد بود و همه برای تحقق این مهم باید نقش آفرینی کنند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان برخی اقدامات و فعالیت های دولت در این شهرستان پرداخت و از راه اندازی ۱۴ دوربین پایش تصویری به منظور تقویت نظم و انضباط شهری و جلوگیری از وقوع جرایم به ویژه سرقت و کاهش حضور فیزیکی پلیس در سطح شهر خبر داد.

فرماندهی انتظامی شهرستان ساوه نیز گفت: کاهش مشارکت و امنیتی کردن انتخابات ترفند دشمن در انتخابات پیش روست.

سرهنگ علی اکبر عیسی آبادی افزود: دشمن به دنبال این است که با بهره برداری از برخی نارضایتی‌ها در کشور انتخابات را با کمک رسانه‌ها از مسیر خود منحرف و امنیتی کند و این خبرنگاران هستند که باید مانع از عملی شدن توطئه دشمنان شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید موازین قانونی را رعایت کرده و اجازه موج سواری به دشمن ندهیم، افزود: برابر وظایف شرعی و قانونی رعایت حقوق عامه مردم از تکالیف پلیس است بر این اساس اقدامات نظارتی و کنترلی بر فعالیت فضای مجازی توسط پلیس مضاعف خواهد شد.

سرهنگ عیسی آبادی در ادامه گفت: انتشار اخبار درست و پرهیز از شایعه پراکنی و عدم انعکاس مطالب کذب موجب تقویت اعتماد عمومی در جامعه می شود و  نتیجه آن حضور پررنگ مردم در صحنه به ویژه در انتخابات خواهد شد.

در این نشست برخی خبرنگاران و مدیران رسانه ای به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند. همچنین رئیس پلیس فتا و کارکنان آن به بیان برخی نکات در استفاده صحیح از فضای مجازی برای انتشار اخبار صحیح و دقیق پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha