• سه‌شنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1400030402840
  • خبرنگار : 71567

رئیس دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد

ضرورت پیوند دانشگاهیان در مسیر تعالی/نباید به دنبال منافع شخصی باشیم

ضرورت پیوند دانشگاهیان در مسیر تعالی/نباید به دنبال منافع شخصی باشیم

رئیس دانشگاه تربیت مدرس بر ضرورت پیوند دانشگاهیان در مسیر تعالی و دستیابی به اهداف دانشگاه تاکید کرد و گفت: در این مسیر نباید به دنبال منافع و سلایق شخصی خود باشیم .

به گزارش ایسنا، دکتر محمدتقی احمدی در "آیین کاشت نهال سه سرو" که همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، گفت: کاشت سه نهال سرو در دانشگاه مقارن شد با سوم خرداد، روزی که سروقامتان دفاع مقدس با ایثار و از جان گذشتگی در برابر متجاوزان و دشمنان از شرق و غرب و دشمن بعثی سینه سپر کردند و در عملیات بیت المقدس فتح الفتوحی رقم زدند و خرمشهر را از وجود دشمن پاک و آزاد کردند. این پیروزی بزرگ سرآغاز پیروزی های بعدی شد و خشنودیم که این تقارن حاصل شد.

وی افزود: این سه سرو که امروز کاشته شدند، بیانگر این هستند که دانشگاه در آستانه چهل سالگی خود هنوز مانند سروی زیبا به بلوغ و تعالی بیشتر می نگرد و با وجود پیشرفت های بسیار، جای رشد بیشتر و فعالیت های درخشان تر دارد. در عین حال کاشت سه سرو، مسئولیتی برای دانشگاهیان تبیین می کند به طوریکه دانشگاهیان باید از آنها نگهداری کنند و رشد و نمو آنها را تضمین نمایند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: برنامه های ارزنده ای که اساتید و دانشجویان برای تعالی دانشگاه از آنها پشتیبانی کردند، همچنین برنامه هایی که در طرح تحول تدوین شد و تا کنون نیز پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است، این برنامه ها باید مانند نگهداری از این سه سرو، پایش شود تا در سال های آتی همانگونه که این نهال ها رشد کرده و به قامت بلندی رسیدند و در مقابل آسیب ها و از گزند حوادث و تغییرات در امان ماندند، برنامه ها و اهداف دانشگاه نیز دنبال شود.

دکتر احمدی خاطر نشان کرد: همه باید در مسیر پیشرفت و تعالی دانشگاه تلاش کنیم و فعالیت های ما نه برای خودمان بلکه برای خدمت به جامعه باشد. هر یک از دانشگاهیان اعم از مسئول، مدیر و غیره باید برای خدمت به انسانیت و جامعه قدم بردارد و در راهی که منش، روش و سیره ائمه اطهار آن را مشخص کرده و همانا خدمت به جامعه است، گام بگذارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، وی تاکید کرد: در این مسیر نباید به دنبال منافع و سلایق شخصی خود باشیم تا برنامه هایی که توسط خدمتگزاران قبلی و فعلی تدارک دیده شده به درستی پیش رود. همه دانشگاهیان باید در یک مسیر برای تعالی دانشگاه با یکدیگر پیوند بخورند و همین پیوستگی ضامن رشد و بلوغ مستمر دانشگاه خواهد بود. این پیامی است که سروها به ما می دهند و از ما می خواهند که پشتیبان رشد و نمو آنها باشیم.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس در پایان گفت: با تعاون و همکاری مستمر دانشگاهیان باید این میثاق را پاس بداریم و در سال های آینده نیز به رشد ادامه دهیم و در این مسیر از این سروهای رشد یافته الهام بگیریم. دانشگاه مسئولیت تربیت و پرورش انسان های متخصص، توانمند و کامل را به عهده دارد و باید این مسیر را با برادری، تفاهم، صبر و تلاش برای دهه های آینده به خوبی بپیماید تا جامعه به تعالی برسد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha