• سه‌شنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400030402824

مدیر کل بنیاد مسکن فارس:

طرح هادی در نصف روستاهای بالای ۲۰ خانوار فارس اجرا شده است

طرح هادی در نصف روستاهای بالای ۲۰ خانوار فارس اجرا شده است

ایسنا/فارس مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه برای ۱۰۰ درصد روستاهای استان طرح هادی تهیه شده، گفت: در ۵۴ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار معادل یک هزار و ۲۶۴ روستا این طرح اجرایی شده و شاخص توسعه روستایی در این حوزه در فارس فراتر از متوسط کشوری است.

عطاءالله زمانی در دیدار با فرماندار ویژه شهرستان کازرون با بیان اینکه ظرفیت‌های توسعه و محرومیت زدایی در غرب و جنوب فارس مورد توجه است، تاکید کرد: شهرستان کازرون از جمله مناطق اولویت دار در توسعه و محرومیت زدایی است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن فارس،  او به برخی از فعالیت‌های توسعه روستایی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: بنیاد مسکن با تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی گام‌های موثری برای توسعه و محرومیت زدایی در استان فارس انجام داده است. 

مدیرکل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: این طرح‌ها در ۲ هزار و ۳۳۸ روستا در استان تهیه شده و ۳۳۵ طرح هادی در در سال گذشته  اجرا شده است. شهرستان کازرون و مناطق جنوب و غرب استان فارس نیز از این خدمات استفاده مناسب کرده‌اند.

زمانی صدور اسناد مالکیت در روستاها با همکاری ثبت اسناد و املاک را یکی دیگر از شاخص‌های توسعه روستایی در فارس دانست که بنیاد مسکن دنبال کرده است و گفت: ۲۸۳ هزار و ۲۱۳ سند مالکیت روستایی در فارس صادر شده است .در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز ۳۳ هزار و ۸۵۷ جلد سند مالکیت واحد های مسکونی صادر شده است.

او ادامه داد: اعطای اسناد مالکیت، موجب قانونمند شدن معاملات و جلوگیری از تخلفات و ایجاد انگیزه برای رونق اقتصادی در مناطق شهری و روستایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس اظهار کرد: تضمین مالکیت و ارزش دادن به تثبیت مالکیت خانه‌های مسکونی، جلوگیری از تعارض مالکان، وجود وثیقه‌ای مطمئن برای اخذ تسهیلات، جلوگیری از مهاجرت جامعه روستایی به شهرها، برنامه‌ریزی موثر در بازار خرید و فروش و قانونمند کردن این فعالیت و همچنین تسریع در امر آموزش و بهداشت، از نتایج اجرای این طرح است.

علی مظفری، فرماندار ویژه شهرستان کازرون نیز با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن فارس در توسعه و محرومیت زدایی اظهار کرد : انقلاب اسلامی در ۴۲ سال گذشته زمینه و بسترهای توسعه، رشد و آبادانی روستاها و مناطق‌ محروم کشور را فراهم‌ کرد و موجب توسعه متوازن شهری و روستایی شد. 

او خاطرنشان کرد: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، زیرساخت‌های روستایی توسعه‌ یافته و بسیاری از آنها از امکانات زیربنایی مناسبی برخوردار شده‌اند.

مدیرکل بنیاد میکن فارس با بیان اینکه نقش روستاییان در دوران دفاع‌مقدس ماندگار و ارزنده است، گفت: روستاییان در تمام برهه‌های انقلاب اسلامی نقش مهم و موثری در توسعه و رشد اقتصادی کشور داشته‌اند.

مظفری ادامه داد: روستاها محور تولید در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و دامداری هستند و این نقش تولیدگری باید با توجه به صنایع تبدیلی بیشتر و موثرتر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha