• دوشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400030302477

نماینده ولی‌فقیه در فارس:

مردم زمانی به حرف ما گوش می‌دهند که مشکل معیشت شان حل شود

مردم زمانی به حرف ما گوش می‌دهند که مشکل معیشت شان حل شود

ایسنا/فارس نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه امروز معیشت مشکل دارد و تا حل نشود نمی‌توان به راحتی در خصوص مسائل مختلف با مردم صحبت کرد، ابراز امیدواری کرد که با پشتیبانی یک دولت قوی و کارآمد کار را پیش ببریم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی فارس بیان کرد: شرح وظایف نیروی انتظامی و برخی از اقدامات آن در همه جای دنیا مشترک است و فرقی ندارد در ایران یا اروپا باشد و جزو وظایف مشترک و عمومی پلیس در همه دنیا است.

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر نمانده ولی ففیه در فارس، او با بیان اینکه بشر در همه جا ی دنیا جرائمی چون دزدی، سلب اموال ‌مردم، تجاوز به عنف و ...می‌شود، افزود: مسلما در هیچ کجای دنیا این موارد مجاز ‌نیست و خلاف محسوب می‌شود و قاعدتا در راستای‌ جلوگیری از آنها نیرو انتظامی ورود می‌کند و این سرفصل مشترک پلیس در همه جای دنیا است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه پلیس متناسب با فرهنگ جوامع ممکن است وظایفی بر عهده داشته باشد، گفت: این موضوع در دنیا به رسمیت شناخته شده است.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: در علوم پزشکی نیز بحثی تحت عنوان اخلاق پزشکی داریم که همین گونه است. یعنی یک اقداماتی وجود دارد که پزشک در هر جای دنیا باید انجام دهد و این وظیفه ‌حرفه‌ای پزشک است و یکسری دستورالعمل‌های اخلاقی وجود دارد که ویژه فرهنگ‌های خاصی است و پزشک در آن چارچوب موظف است که انجام دهد.

او تاکید کرد: فرهنگ‌ افراد و فرهنگ ملت‌ها مورد احترام است و اگر کسی بی احترامی به فرهنگ ملی و مذهبی ما کند قاعدتا باید با آنها با ظرافت خاصی برخورد شود و این به نحوی ایده امنیت اخلاقی در کشور ما است که باید بیشتر روی آن تمرکز و برنانه ریزی داشت.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش رو اشاره کرد و با بیان اینکه عموم مردم از وضعیت فعلی عملکردها و مدیریت‌های اجرایی گله مند هستند، گفت: این موضوع ارتباطی به بحث سیاسی و جریانی ندارد.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: امروز که آمریکا و اروپا متوجه می‌شوند که ممکن است در این انتخابات ضرر سنگینی کنند، می‌خواهند به دروغ به ایران امتیاز دهند اما متاسفانه ۸ سال گذشته گفتند تحریم‌ها را برطرف می‌کنیم و ارتباط می‌گیریم ولی هیچ کدامشان عملی نشده است.

او با تاکید بر این موضوع که نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که رفتار خلاف قوانین، طبیعی فرض شود و نه آن گونه باشد که با سخت گیری‌ها، مردم نگران وضع موجود شوند، گفت: این امر ‌نیاز به چارچوب قانونی و منطقی دارد.

نماینده‌ ولی‌فقیه در فارس اظهار کرد: اگر دولتی کارآمد سر کار بیاید که اقتصاد و معیشت را سامان دهد، خود به خود بسیاری از سوء و بزه‌ها و خلاف‌ها کم می‌شود و در ادامه اگر کسی مشکلی دارد می‌توانیم تذکر جدی تری بدهیم و لازمه این اتفاق این است که ما بتوانیم با یک دولت قوی مسائل معیشت ‌مردم را حل کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha