• شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400030100353
  • خبرنگار : 50163

نماینده مردم ایجرود و ماه‌نشان در خانه ملت:

زنجان نیازمند ارتقای لجستیک امدادی است

زنجان نیازمند ارتقای لجستیک امدادی است

ایسنا/زنجان نماینده مردم ایجرود و ماه‌نشان در مجلس شورای اسلامی گفت: زنجان نیازمند ارتقای لجستیک امدادی است.

سید مرتضی خاتمی صبح امروز(اول خردادماه) در دیدار با مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، اظهار کرد: در خصوص اهمیت جایگاه هلال‌احمر هیچ جای صحبتی نیست؛ چراکه نهادی برآمده از مردم و غیردولتی است که با شعارهای برجسته در سطح بین‌المللی برای آرامش جامعه، امداد و نجات و برای برقراری صلح در جهان، بدون تبعیض نژادی فعالیت دارد.

وی با یادآوری اینکه این جایگاه خدمتی ممتاز و قابل افتخار است که هر شخصی در هر مسئولیتی آرزوی خدمت در این کسوت و ملبس شدن به لباس هلال‌احمر را دارد، تاکید کرد: تعداد افرادی که برای تحقق اهداف جمعیت هلال‌احمر از هر قشر و سطح اجتماعی تلاش می‌کنند، این نهاد که بیشترین مشارکت در جامعه را دارد، بر همین اساس نباید بر وجهه جمعیت هلال‌احمر در سطح کشور و استان لطمه وارد شود.

خاتمی اضافه کرد: همه ارکان تخصصی هلال‌احمر به لحاظ کاری با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ارتباط است و برای کمک همه‌جانبه به مدیران این مجموعه کوتاهی نخواهیم کرد و به لحاظ رسالتی که داریم، این مهم را دنبال می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئله امداد و نجات مهم‌ترین ماموریت جمعیت هلال‌احمر است که باید با جدیت انجام شود، افزود: به طور مستمر مشکلات هلال‌احمر را رصد می‌کنیم و پیگیر هستیم تا این جمعیت به اهداف متعالی خود برسد.

نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقداماتی که تاکنون در خصوص تقویت لجستیک در سطح شهرستان و استان زنجان انجام شده، کافی نیست، تصریح کرد: مسئولیت هلال‌احمر در این برهه سنگین است و باید به صورت منسجم و همه‌جانبه پیگیرهایی در بخش‌های مختلف انجام شود.

خاتمی به پایگاه‌های امداد و نجات بین‌شهری هلال‌احمر اشاره کرد و یادآور شد: عینی‌ترین و اولویت‌دارترین وظیفه هلال‌احمر در ارتباط با تقویت و احداث پایگاه‌های مورد نیاز در شهرستان است.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه زنجان، استانی خیرخیز است، باید از خیرین برای همکاری با مجموعه هلال‌احمر دعوت شود، عنوان کرد: دیدگاه همه جانبه و اولویت‌سنج باید در هلال‌احمر حاکم شده و از ظرفیت نیروهای کیفی و ارزشمند استفاده شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز در ادامه این دیدار با بیان اینکه خدمات تخصصی مرکز جامع توان‌بخشی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان ارتقا یافته و تجهیزات آن نیز بهتر شده است، گفت: نگاه جمعیت هلال‌احمر مرکز نسبت به هلال‌احمر استان زنجان بهتر است. همچنین زنجان جزو هشت مرکز جامع توان‌بخشی برتر به لحاظ تنوع و کیفیت خدمات در سطح کشور است.

سید قاسم موسوی با یادآوری اینکه با توجه به اینکه شهرستان طارم از مرکز استان فاصله زیادی دارد و مسیرهای ارتباطی آن نیز بسیار صعب‌العبور است، برای نخستین بار در سال ۹۴ مرکز فیزیوتراپی هلال‌احمر شهرستان طارم راه‌اندازی شد، ادامه داد: در هفته هلال‌احمر نیز یک دستگاه تخصصی لیزر به این مرکز در طارم تحویل دادیم که در حال حاضر برای ارائه خدمات در حوزه توان‌بخشی به مردم این شهرستان فعال است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع امداد و نجات، نیازمند حمایت و مساعدت نمایندگان مجلس است، خاطرنشان کرد: بالگرد هلال‌احمر ۱۵ روز در زنجان مستقر می‌شود که این مهم نیازمند احداث آشیانه و تامین اعتبار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha