• چهارشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۹:۴۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400022921347
  • منبع : نمایندگی سمنان

سردار اشتری در سمنان تاکید کرد:

ضرورت بالا بردن هزینه‌های ارتکاب جرم در کشور

ضرورت بالا بردن هزینه‌های ارتکاب جرم در کشور

ایسنا/سمنان فرمانده نیروی انتظامی کشور بر لزوم افزایش هزینه‌های ارتکاب جرم در کشور تاکید کرد و گفت: یکی از دلایل ارتکاب چند باره جرم از سوی برخی مجریمین به پایین بودن هزینه‌های ارتکاب جرم در کشور برمی‌گردد.

سردار حسین اشتری در دیدار با آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دفتر امام جمعه این شهر، به افزایش خدمات پلیس در دوره کرونا پرداخت و اظهار کرد: پلیس در اجرای محدودیت‌ های ترافیکی مصوب در ستاد ملی کرونا تا ۸۰۰ هزار نفرروز ارائه خدمت کردند.

وی ادامه داد: در دوران کرونا پلیس مجری بیشترین مصوبات ستاد ملی بود و در اعمال محدودیت‌های سفر، محدودیت فعالیت اصناف و اجرای محدودیت های تردد شبانه، پلیس مجری مصوبات بوده در حالی که پیش بینی اعتباری برای این منظور انجام نشده است.

وی خدمات سالانه پلیس را ٧٠ تا یک میلیون فقره در کشور اعلام و اضافه کرد: روزانه حدود ١٠ هزار نفر ماموریت‌های مربوط به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را اجرایی می‌کنند.

وی پلیس را همپای مدافعان سلامت در مسئله ارائه خدمت به جامعه در موضوع کرونا دانست و گفت: پس از کادر درمان، شاید کارکنان ناجا از اقشاری بودند که بیشترین جان باختگان را در کرونا داشتند.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: در ارائه خدمت ناجا گرایش‌های سیاسی و دین افراد مدنظر نیست و تمام شهروندان کشور از خدمات بهره مند می شوند.

وی به افزایش رضایت و اعتماد عمومی مردم از نیروی انتظامی در نظرسنجی ها اشاره و اضافه کرد: اعتماد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای پلیس بسیار مهم است و ماموران در این مسئله نهایت تلاش خود را به کار می گیرند.

فرمانده ناجا گفت: هر میزان در مسائل امنیتی و انتظام‌ بخشی مسوولان کشور و استان ها پای کار باشند، نیروی انتظامی هم موفق خواهد بود و اگر این همکاری نباشد، سرریز مشکلات بر دوش ناجا خواهد بود مثلا اگر کارگران واحدی مسئله ای ایجاد کنند، مشکل اصلی جای دیگری است ولی نیروی انتظامی با آن مسئله درگیر خواهد شد.

وی بیان کرد: در کشور هزینه ارتکاب جرم پایین است و به همین دلیل افراد مرتکب جرم می شوند. از همین رو سابقه دارد که فردی بارها یک جرم را مرتکب می شود پس باید هزینه ارتکاب جرم در کشور افزایش یابد.

این فرمانده ارشد انتظامی تاکید کرد: مسایلی مانند مشکلات اقتصادی، بیکاری و برخی طمع‌کاری‌ها در افزایش کشف وقوع جرم در حوزه های مختلف تاثیر داشته است.

سردار اشتری یادآور شد: با تمام شرایط کشور، نیروی انتظامی ماموریت های خود را به خوبی انجام داده و در اجرای آن کوتاهی نمی شود.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به مواردی مانند افزایش سرقت در کشور، خاطرنشان کرد: این مسایل دلایلی دارد که بخشی از آن به خاطر مشکلات اقتصادی است.

وی با تاکید بر اینکه هر کجا وحدت رویه در مسایل وجود داشته باشد، موفقیت برای کشور حاصل می شود، بیان کرد: تمام دستگاه‌ها در بخش‌های مختلف باید بیشتر پای کار باشند تا اهداف متعالی کشور میسر شود.

وی از بهبود سطح بهره گیری از فناوری‌ها در پلیس خبر داد و گفت: در مسیر انجام ماموریت ها، پلیس در سال های گذشته استفاده از تجهیزات علمی و مدرن را در دستور کار قرار داد.

فرمانده ناجا هدف از سفر به استان سمنان را جمع بندی نظارت های انتظامی عنوان کرد و گفت: با تلاش فرماندهان و کارکنان انتظامی امور و ماموریت های پلیس در استان سمنان به خوبی پیش رفته است.

سردار اشتری با اشاره به اینکه دستاورد توان و پشتیبانی نیروی انتظامی استان سمنان رقم بالایی است، افزود: تلاش پلیس بر این است که به وضعیت ایده آل تری برسیم.

وی با بیان اینکه پلیس استان سمنان از نظر اعتبارات از سوی نیروی انتظامی کشور، پشتیبانی ها و حمایت می شود افزود:  عملکرد نیروی انتظامی استان به نسبت ظرفیت های استان، عملکرد موفقی بوده است.
 

لزوم نوآوری و ابتکار عمل در ماموریت های پلیس

فرمانده ناجا  همچنین در جلسه جمع بندی نهایی نتایج بازرسی و نظارت ستادی از فرماندهی انتظامی استان سمنان، با تاکید بر تحول، نوآوری و ابتکار عمل در اجرای ماموریت های پلیس بر لزوم بهره گیری هدفمند از سامانه های هوشمند و فناوری های نوین موجود در ناجا تاکید کرد.

اشتری،  روند تامین امنیت در استان سمنان را خوب و مطلوب ارزیابی و ضمن تقدیر از مجموعه فرماندهی انتظامی سمنان افزود: تحول، نوآوری و ابتکار عمل در اجرای ماموریت های پلیس، از مهمترین کارهایی است که با جدیت در نیروی انتظامی دنبال می شود.

وی با اشاره به بهبود شاخص های امنیتی در سطح استان سمنان، خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در این مسئله، قضاوت مردم است و باید اثربخشی کار خود را ‌در اظهارات مردم بسنجیم  چراکه اگر مردم از ما اظهار رضایت نکنند کار ما یکجا ایراد دارد.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنانش به مطالبات مردم از پلیس اشاره و بیان کرد: نیروی انتظامی با تمام توان در مقابله با وقوع جرایم در سطح جامعه حضور دارد.

اشتری بر بهره گیری هدفمند از سامانه های هوشمند و فناوری های نوین موجود در ناجا تاکید کرد و با اشاره به انتخابات پیش رو اضافه کرد: از ماه ها قبل جلسات مرتبط با انتخابات برگزار و تمهیدات پلیس در برقراری و تامین امنیت این رویداد بسیار مهم اندیشیده شده است و امیدواریم در 28 خرداد ماه سال جاری انتخابات پرشوری را با حضور گسترده مردم شاهد باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha