• یکشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400022618297
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری:

سامانه الکترونیکی ثبت‌نام غیرحضوری دانش‌آموزان راه‌اندازی شد

سامانه الکترونیکی ثبت‌نام غیرحضوری دانش‌آموزان راه‌اندازی شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در این استان سامانه‌ای طراحی شده است تا ثبت‌نام آن‌ها به‌طور کامل و بدون نیاز به حضور دانش آموزان و اولیا در مدارس انجام شود، گفت: شیوه ثبت‌نام در سامانه الکترونیکی دانش‌آموزان با استفاده از کد ملی و کد پستی است.

فرحناز قائد امینی ۲۶ اردیبهشت‌ماه در آیین رونمایی از سامانه الکترونیکی ثبت‌نام دانش‌آموزان در چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان یکی از اصلی‌ترین مباحث آموزش و پرورش است که هر ساله این فرآیند انجام می‌شود، باتوجه به شرایط خاصی که ویروس کرونا در استان ایجاد کرده است و به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سال گذشته تصمیماتی اتخاذ شد که از ازدحام دانش‌آموزان و اولیا در مدارس جلوگیری کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: یکی از چالش‌های پیش روی مجموعه آموزش و پرورش مسئله ثبت‌نام مدارس است، برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مقاطع میان‌پایه‌ها مسؤولان هر مدرسه ثبت‌نام را انجام می‌دهند و نیازی به حضور دانش آموزان و اولیا نیست، اما در خصوص پایه‌های اول، هفتم و دهم ثبت‌نام باید به‌صورت حضوری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در این استان سامانه‌ای طراحی شده است تا ثبت‌نام آن‌ها به‌طور کامل و بدون نیاز به حضور دانش آموزان و اولیا در مدارس انجام شود، گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول از ابتدای خردادماه و دانش‌آموزان پایه هفتم از ابتدای تیرماه آغاز می‌شود، همچنین زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه دهم به دلیل بحث هدایت تحصیلی بعداً اعلام خواهد شد.

قائد امینی یادآور شد: تاکنون تصمیم بر این است که ثبت‌نام پایه دهم از ۱۵ تیرماه آغاز شود، بنابراین انتظار می‌رود تا پایان مردادماه ثبت‌نام تمامی دانش‌آموزان به اتمام برسد، در صورت بروز هرگونه مشکل در فرآیند ثبت‌نام، دانش‌آموزان می‌توانند از طریق شبکه شاد، ارتباط با مدیران مدارس و مشاوران نسبت به رفع مشکلات خود اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه مدارس غیردولتی و اولیا دانش‌آموزان نیز در صورت تمایل می‌توانند از سامانه ثبت‌نام دانش‌آموزان استفاده کنند، بیان کرد: اما این مدارس ملزم به استفاده از این سامانه نیستند، شیوه ثبت‌نام در سامانه الکترونیکی دانش‌آموزان با استفاده از کد ملی و کد پستی است.

وی خاطرنشان کرد: برای بحث ثبت‌نام دانش‌آموزان در چهارمحال و بختیاری فعالیت‌های خوبی شکل گرفت، هم‌اکنون این استان از نظر پوشش تحصیلی در کشور در جایگاه بالایی قرار دارد و درصد پوشش تحصیلی در مقطع ابتدای در استان ۹۹.۱۲ درصد است.

قائد امینی در خصوص امتحانات حضوری دانش‌آموزان، اظهار کرد: طبق تصمیماتی که گرفته شد امتحانات پایه‌های دوازدهم، نهم و ششم به‌صورت حضوری برگزار می‌شوند، در مورد امتحانات سایر پایه‌های تحصیلی، در مناطقی که ستاد مقابله با بیماری کرونا مجوز صادر کند و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری  امتحانات به‌صورت غیرحضوری وجود نداشته باشد، آزمون به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد، اما در مناطقی که شرایط کرونا اجازه ندهد و زیرساخت لازم جهت امتحان غیرحضوری وجود داشته باشد، امتحانات به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha