• سه‌شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400022114991
  • خبرنگار : 50212

استاندار مرکزی عنوان کرد:

کمبود آب تهدیدی برای صنعت زرندیه/اعتبارات ناکافی در شهرهای زرندیه

کمبود آب تهدیدی برای صنعت زرندیه/اعتبارات ناکافی در شهرهای زرندیه

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی کمبود آب را تهدیدی جدی برای صنایع شهرستان زرندیه دانست و گفت: اعتبارات ناکافی پاسخگوی نیازهای عمرانی شهرداری‌های شهرهای مامونیه، زاویه، پرندک، رازقان و خشکرود از توابع شهرستان زرندیه نیست.

سیدعلی آقازاده سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه با تشریح جزئیات جلسه هم اندیشی بررسی مشکلات برخی صاحبان صنایع و شهرداری‌ها که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان زرندیه برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگاران به بازدیدهای مستمر خود از نقاط مختلف استان به منظور همفکری و بررسی مشکلات اشاره کرد و افزود: بررسی مشکلات صنایع بخش خصوصی یکی از محورهای این جلسه بود که با هدف مانع زدایی از تولید تشکیل شد و مصوبات خوبی را به همراه داشت.

وی کمبود آب مورد نیاز صنایع شرکت شهرک‌های صنعتی مامونیه، زاویه و پرندک را مهمترین مشکل صنعت شهرستان زرندیه برشمرد و افزود: علاوه بر کمبود آب در این منطقه، صنایع زرندیه با موانعی در حوزه تولید نظیر برق، اخذ مجوزهای لازم و دریافت تسهیلات مواجه هستند که با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی و تیم اقتصادی استان این موضوعات مطرح و برای برون رفت از آن تصمیم گیری شد.

استاندار مرکزی همچنین به جزئیات دومین جلسه امروز که با حضور شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای زرندیه و مدیران ذیربط برگزار شد، اشاره کرد و افزود: در این جلسه نیز با حضور مدیران شهری مشکلات اعتباری، روند اجرای پروژه‌های عمرانی، راه و حمل‌ونقل مطرح و سازوکار مناسب برای برون رفت از آنها اتخاذ شد.

وی با تاکید بر اینکه کمبود اعتبارات در شهرداری شهرهای کوچک مشکلاتی را در اداره امور و تامین منابع درآمدی ایجاد کرده است، گف: در این جلسه مقرر شد به شهرداری‌ها کمک‌های نقدی و غیرنقدی صورت گیرد که به طور مثال می‌توان به تامین قیر و آسفالت به عنوان حمایت غیرنقدی از شهرداری‌ها اشاره کرد.

آقازاده در ادامه گفت: شهرداری‌ها برابر قانون باید خودکفا و از نظر درآمدی مستقل باشند اما درآمدهای شهرداری کفاف اجرای پروژه‌های شهری را با توجه به افزایش نرخ تورم نمی‌دهد. اما با این حال و با بضاعت اندک اقدامات خوبی برای عمران و آبادانی شهرها انجام گرفته است.

وی از تامین قیر مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های آسفالت در شهرهای کوچک خبر داد و افزود: در حوزه عمرانی شهرداری‌ها موانع قانونی برای حمایت مالی از سوی استانداری وجود دارد گرچه با محدودیت منابع اعتباری مواجه هستیم اما با این حال به دنبال راهکاری برای کمک مالی از طریق اعتبارات بلاعوض یا اخذ تسهیلات از سوی سازمان شهرداری‌ها به شهرداری‌های استان به ویژه شهرداری‌های زرندیه هستیم.

وی بیان کرد: شهرداران با وجود مشکلات مالی وسط میدان هستند و اجرای طرح‌های عمرانی نیز محکوم به تکمیل شدن است گرچه با موانع تامین منابع مالی مواجه است.

فرماندار زرندیه نیز تامین زیرساخت‌های مورد نیاز در شهرهای تابعه این شهرستان را یکی از مطالبات مردم دانست و افزود: محدودیت منابع مالی روند اجرای پروژه‌های عمرانی در این شهرستان را با چالش مواجه کرده است.

سیامک سلیمانی در ادامه به حجم بالای تردد در محورهای شهرستان اشاره کرد و  افزود: بهسازی محور مواصلاتی جاده قدیم زرندیه به تهران از سه راهی رنگرز تا شهر زاویه ضرورت دوچندان دارد تا ضمن سهولت در تردد و کاهش بار ترافیکی از وقوع سوانح متعدد رانندگی پیشگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha