• یکشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400021208335
  • منبع : نمایندگی اردبیل

سرپرست فنی و حرفه‌ای اردبیل:

22 مرکز جوار کارگاهی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

22 مرکز جوار کارگاهی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/اردبیل سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در سالجاری تلاش اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در مسیر توسعه و تقویت آموزش‌های مهارتی کمک به راه‌اندازی 22 مرکز جوار کارگاهی برای تقویت نظام آموزشی است.

امامی در مراسم افتتاح دو مرکز جوار کارگاهی در اردبیل اظهار کرد: امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای شاهد افتتاح ویدئوکنفرانسی 140 مرکز جوار کارگاهی در سطح کشور بودیم که از این تعداد دو مرکز نیز در اردبیل راه‌اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این مراکز مربوط به شرکت چاپ و نشر شیران نگار است که در مساحت 800 متر در حوزه خدمات چاپ و نشر فعالیت می‌کند که با راه‌اندازی مرکز کارآموزی بین کارگاهی بخشی از کارگران شاغل در این مجموعه از مهارت‌های جدید بهره‌مند می‌شوند.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل رشته‌های آموزشی ارائه شده در این مرکز را چاپ افست ورقی، ناظر امور فرآیند چاپ، صحافی ناظر امور چاپ، متصدی محاسبات فنی چاپ، لیتوگرافی و طراحی گرافیک اعلام کرد.

امامی گفت: دومین مرکز کارآموزی بین کارگاهی مربوط به شرکت توزیع نیروی برق است که در 150 مترمربع با محوریت شبکه و پست برق فعالیت خود را آغاز کرده و 15 نفر در این کلاس آموزشی و مهارتی حضور دارند.

وی ادامه داد: در این مرکز نیز 6 رشته فن‌ورز شبکه هوایی، رعایت ایمنی در شبکه برق، فن‌ورز لوازم اندازه‌گیری، مامور فنی خدمات مشترکین، احداث و تعمیر سرویس و نگهداری شبکه‌ها و فن‌ورز شبکه هوایی خط گرم برای یادگیران ارائه شده است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل رویکرد سازمان فنی و حرفه‌ای را توسعه آموزش‌های تقاضامحور و استانداردسازی برنامه‌های آموزشی و مهارتی اعلام و تصریح کرد: با تلاش رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای توسعه آموزش‌های جامعه‌محور و دستیابی به مراکز تخصصی و دپارتمان‌های جدید هدفگذاری شده است.

امامی بیان کرد: در قالب تفاهمنامه‌ای با نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی آمادگی ارائه خدمات مهارتی و آموزشی را به جامعه کارگری و شاغلین واحدهای تولیدی داریم تا با تکیه بر مهارت‌های جدید و فناوری‌های نوین بهره‌وری در این واحدها افزایش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha