• دوشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۰:۰۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400020604226
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

تزریق واکسن به ۸۰ ساله‌ها تا پایان هفته در اردستان

تزریق واکسن به ۸۰ ساله‌ها تا پایان هفته در اردستان

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: با توجه به اهمیت زمان بندی واکسیناسیون گروه های پرخطر در راستای اجرای سند ملی واکسیناسیون، اجرای واکسیناسیون سالمندان ۸۰ سال و بالاتر تا پایان هفته انجام خواهد شد.

حسن ذبیحی، عصر امروز (دوشنبه-۶ اردیبهشت) در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه، اظهار کرد: تعداد واکسن تزریق شده در شهرستان اردستان مجموعا در مرحله اول ۵۴۲ دوز و در مرحله دوم ۱۴۳ دوز تزریق شده است.

وی افزود: از مجموع این مقدار واکسن تمام پرسنل بیمارستان شهید بهشتی اردستان، پرسنل شاغل در مرکز منتخب ویژه کرونا، بهورزان، مراقبین سلامت، دندان پزشکان مراکز، مرکز شبانه روزی مهاباد، کادر بهداشت شبکه بهداشت و درمان، پزشکان بخش خصوصی، تمامی سالمندان آسایشگاه ها، پاکبانان و کادر داروخانه ها، اعضای اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ و جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد شهرستان واکسن دریافت کردند.

به گزارش ایسنا، مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه نیروهای تامین اجتماعی و پرسنل آزمایشگاه های خصوصی شهرستان به زودی واکسن کرونا دریافت می کنند، افزود: با توجه به اهمیت زمان بندی واکسیناسیون گروه های پرخطر در راستای اجرای سند ملی واکسیناسیون، اجرای واکسیناسیون سالمندان ۸۰ سال و بالاتر تا پایان هفته انجام خواهد شد.

به گفته ذبیحی فراخوان گروه های مختلف سنی برای دریافت واکسن کرونا به صورت تلفنی توسط مراقیبن سلامت با خانواده ها انجام می شود و هیچ گونه ثبت نام حضوری و یا دریافت خارج از نوبت واکسن انجام نمی شود.

وی اضافه کرد: برای سایر گروه‌های سنی نیز از هفته آینده سایت Salamat.gov.ir فعال می شود و افراد به این سایت مراجعه و نام خود را ثبت می کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه گروه سنی ۸۰ سال به بالا اولین گروه افراد غیرکادری هستند که واکسن کرونا دریافت می کنند، گفت: بر اساس ثبت نام انجام شده، برای افراد پیامک ارسال شده و به آنها اطلاع داده می‌شود که در کدام فاز واکسیناسیون قرار گرفته‌اند. سپس از طریق پیامک از افراد برای واکسیناسیون دعوت می‌شود.

ذبیحی خاطرنشان کرد: مشخصات بیش از ۹۹ درصد از جمعیت شهرستان اردستان در سامانه سیب ثبت شده است. واکسیناسیون در شبکه بهداشت به صورت رایگان انجام شده و هیچ گونه وجهی برای ثبت نام و تزریق واکسن دریافت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه خبرنگاران از جمله شاغلان فعال حتی در شرایط قرمز ویروس کرونا هستند که همگام با مدافعان سلامت از نخستین روز شیوع بیماری در جبهه مقابله با کرونا به ایفای نقش پرداختند، گفت: باید این قشر فعال اجتماعی که با کمترین دریافتی به کشور خدمت می کنند در اولویت تزریق واکسن باشند تا بتوانند همچنان در آگاهی بخشی، فرهنگ‌سازی و آموزش مردم استوار بایستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha