• سه‌شنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400012413601

در طول سال ۹۹ رخ داد؛

وقوع ۳۹۷ فقره حریق در عرصه‌های منابع طبیعی گلستان

وقوع ۳۹۷ فقره حریق در عرصه‌های منابع طبیعی گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: سال گذشته ۳۹۷ فقره حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان اعم از مراتع مشجر و غیر مشجر، جنگل‌های طبیعی و دست کاشت رخ داد.

عبدالرحیم لطفی اظهار کرد: سال گذشته در سطح استان به‌ طور کلی ۳۹۷ فقره آتش‌سوزی رخ داد که از این میزان ۳۲۴ فقره در جنگل‌های طبیعی، ۵۱ فقره در جنگل‌های دست کاشت و ۲۲ فقره در مراتع اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه معمولاً حریق به عللی همچون عوامل انسانی و طبیعی مانند گرمای هوا اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: مساحت سوخته شده در سال ۹۹، حدود ۵۸۴ هکتار است که ۲ مورد آن عمدی، ۳۱ مورد غیر عمد و ۳۶۲ مورد نیز نامعلوم است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: سال گذشته به‌منظور پیشگیری از اطفاء حریق ۴۷ کیلومتر آتش‌بُر احداث و ۱۰ شیت نقشه مناطق بحرانی تهیه و همچنین پاکسازی پوشش علفی عرصه‌های بحرانی، حساس و قرق شده به مساحت ۹۵ هزار و ۷۰۰ هکتار اجرا شد.

وی ادامه داد: نصب ۳ دکل دیده‌بانی با دوربین، برگزاری کارگاه‌های آموزشی بین جوامع محلی و انجام عملیات بهداشتی در جنگل‌کاری‌ها در سطح ۱۵۰۰ هکتار، پارک‌های طبیعی در سطح ۲۰۰۰ هکتار و عرصه‌های تفرجی در سطح ۵۰۰ هکتار از دیگر اقدامات برای پیشگیری از حریق در سال ۹۹ بود.

به گزارش ایسنا به نقل از منابع طبیعی گلستان، لطفی بر اهمیت مشارکت مردم در کاهش حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع اشاره کرد و گفت: هم استانی‌ها در صورت مشاهده هرگونه حریق و همچنین تخلف و دست‌اندازی به انفال و اراضی ملی در سطح استان با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha