• شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400012110810

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی:

جمهوری اسلامی یکی از قدرت‌های منطقه‌ای در حوزه فناوری است

جمهوری اسلامی یکی از قدرت‌های منطقه‌ای در حوزه فناوری است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی گفت: فعالیت کارخانه نوآوری و تعریف ناحیه نوآوری در اطراف دانشگاه فردوسی این نوید را به جامعه فناوری استان خراسان و کشور می‌دهد که جمهوری اسلامی یکی از قدرت‌های منطقه‌ای در حوزه فناوری است.

دکتر اسماعیل قادری‌فر امروز ۲۱ فروردین ماه طی بازدید از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک علم‌و فناوری خراسان رضوی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پارک خراسان به عنوان پنج پارک برتر کشور و میزبان بیش از ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور است. فعالیت کارخانه نوآوری و تعریف ناحیه نوآوری در اطراف دانشگاه فردوسی این نوید را به جامعه فناوری استان خراسان و کشور می‌دهد که جمهوری اسلامی یکی از قدرت‌های منطقه‌ای در حوزه فناوری است. روند توسعه کسب و کار شرکت‌های دانش‌بنیان در گذر اقتصاد کشور از اقتصاد خرد به کلان و عبور از اقتصاد تک محصولی روند معنی‌داری به خود پیدا کرده است.

وی بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در پایان سده ۱۳۰۰ شمسی با ثبت رکورد فروش بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد در سخت‌ترین شرایط اقتصادی کشور و درخشش شرکت‌های دانش‌بنیان در اوج بیماری کرونا این نوید را به جامعه علمی و فناوری کشور می‌دهند که در آستانه قرن جدید می‌توانیم با تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد دانایی محور که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است؛ راه پر شتاب تعالی کشور را هموار کنیم.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی خاطرنشان کرد: ما توانسته‌ایم در حوزه نانو فناوری رتبه چهارم، زیست فناوری رتبه نهم و حوزه فضایی رتبه ۱۳ را کسب نماییم. همچنین با رشد ۱۱ برابری در حوزه تولیدات فناورانه و کارآفرینی فناورانه در جایگاه خوبی قرار گرفته‌ایم. ما مسئولان موظف هستیم در پیشبرد اهداف و رفع موانع که مهمترین آن‌ها در مباحث تامین مالی و بازارسازی برای محصولات فناورانه است، تلاش بیشتری داشته باشیم.

اختصاص ۳هزار میلیارد تومان بودجه برای کل مجموعه معاونت فناوری

دکتر علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه مراسم گفت: بیش از ۵۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور وجود دارد که در زمینه سرمایه‌گذاری موثرند. شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از مهم‌ترین مراکز بهره‌برداری هستند.

وی افزود: یکی از حامیان اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان، صندوق شکوفایی و نوآوری است که امسال برای آن ۱۰۰۰ میلیارد تومان بودجه برای سرمایه‌گذاری و همچنین مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۰، ۳هزار میلیارد تومان بودجه برای کل مجموعه معاونت فناوری در نظر گرفته است. دانشگاه فردوسی ۵۵ میلیارد تومان بودجه اضافه دریافت کرده است.

منادی با اشاره به اینکه در آموزش‌و پرورش در حوزه مهارت‌آموزی ۵۰ درصد و آموزش عالی ۳۰ درصد باید رشد داشته باشد، گفت: آموزش و پرورش استان خراسان در این خصوص ۴۳ درصد و آموزش عالی ۱۴ درصد رشد داشته که البته تلاش می‌شود تا استان خراسان در این زمینه به رشد لازم برسد. همچنین در طی این بازدید قصد داریم مشکلات موجود در پارک را شناسایی و آن‌ها را رفع نماییم.

معذوریت‌های قانونی، تامین برق را برای شرکت‌ها دچار مشکل کرده است

دکتر رضا قنبری رئیس پارک علم‌و فناوری خراسان رضوی در خصوص مشکلات و موانع موجود در پارک خراسان، اضافه کرد: به بودجه جاری پارک حدود بیش از ۳۰ میلیارد تومان کمک شده است، اما متاسفانه توجه چندانی به بودجه عمرانی نشده است.

قنبری افزود: سال گذشته در خصوص تامین آب مشکلاتی داشتیم که به سختی توانستیم آن‌ها را رفع نمایم. اکنون در خصوص تامین برق معذوریت‌های قانونی وجود دارد و ما را در تامین برق به شرکت‌ها دچار مشکل کرده است. ما درخواست داریم تا این معذوریت‌ها کاهش یابد و بتوانیم شرکت‌ها را در تامین برق حمایت نماییم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha