• شنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400011405268
  • منبع : دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین

هشتمین جشنواره رسانه‌های استان قزوین برگزار می‌شود

هشتمین جشنواره رسانه‌های استان قزوین برگزار می‌شود

ایسنا/قزوین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: هشتمین جشنواره رسانه‌های استان قزوین باهدف بررسی مسائل مهم استان در رسانه‌های خبری و ارائه راهکارهای مناسب و ارتقای کیفی محتوای نشریات و تقویت روزنامه‌نگاری حرفه‌ای برگزار می‌شود.

محمدحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه‌های استان قزوین تصریح کرد: هشتمین جشنواره رسانه‌های استان قزوین باهدف بررسی مسائل مهم استان در رسانه‌های خبری و ارائه راهکارهای مناسب، بیان ظرفیت‌ها و جریان سازی رسانه‌ای به‌منظور ایجاد ارتباط مؤثر میان مردم و مسئولان برای مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری فعال و ارتقای کیفی محتوای نشریات و تقویت روزنامه‌نگاری حرفه‌ای برگزار می‌شود.

وی افزود: محورها و موضوعات جشنواره شامل موضوعاتی مانند کرونا، مدافعان سلامت، کمک مؤمنانه، ایثار، مهرورزی، امیدبخشی، محیط‌زیست و زمین، حقوق شهروندی، گام دوم انقلاب، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، چهل‌سالگی دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان وطن، جهش تولید، تسهیل و رفع موانع تولید، حمایت از کالای ایرانی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر، مفاخر و چهره‌های ماندگار فرهنگ و هنر استان، رویدادهای فرهنگی و هنری و قرآن و عترت، نماز و نیایش، امربه‌معروف و نهی از منکر و فضای مجازی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به بخش‌های جشنواره اظهار کرد: سرمقاله و یادداشت، عکس و گزارش تصویری، گرافیک و صفحه‌آرایی، تیتر، خبر، مصاحبه، گزارش و تحلیل و کلیپ و ویدئوهای خبری بخش‌های جشنواره را تشکیل داده‌اند.

وی بیان کرد: متقاضیان می‌توانند در هر یک از بخش‌های جشنواره حداکثر سه اثر ارسال کنند، بر این اساس کلیه روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، نویسندگان، عکاسان خبری و طراحان گرافیک رسانه‌های دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

اسماعیلی تأکید کرد: متقاضیان شرکت در جشنواره با مراجعه به تارنمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به آدرس  ghazvin.farhang.gov.ir  نسبت به ثبت‌نام و بارگذاری آثار خود اقدام کنند یا می‌توانند آثارشان را به‌صورت چاپ‌شده به دبیرخانه تحویل دهند.

وی خاطرنشان کرد: آثار ارسالی باید از تاریخ ۱۳۹۹/۱/۱لغایت ۱۴۰۰/۱/۳۱ در رسانه‌های مکتوب، پایگاه‌های خبری و نمایندگی خبرگزاری‌های دارای مجوز منتشرشده باشند؛ آثار و مطالب بدون امضا و با امضاء مستعار پذیرفته نمی‌شوند و افرادی که آثار آن‌ها بانام مستعار و کد ثبت می‌گردد باید به تأیید مدیر رسانه رسیده باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: مطالب مربوط به رسانه‌های لغو مجوز شده، فاقد مجوز و همچنین بولتن‌های و ویژه‌نامه‌های داخلی ادارات امکان شرکت در جشنواره را نخواهند داشت.

اسماعیلی با اشاره به جوایز جشنواره اظهار کرد: جایزه نفر اول در هر بخش: تندیس جشنواره+لوح تقدیر و مبلغ ۱۲ میلیون ریال جایزه نقدی، جایزه نفر دوم در هر بخش: لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی و جایزه نفر سوم در هر بخش: لوح تقدیر و مبلغ ۸ میلیون ریال جایزه نقدی در نظر گرفته‌شده است و به نفرات شایسته تقدیر نیز در هر بخش لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

وی تصریح کرد: مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار ۱۰ خردادماه ۱۴۰۰ است و معرفی برگزیدگان و مراسم اختتامیه نیز در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، نشانی دبیرخانه جشنواره جهت کسب اطلاعات بیشتر: قزوین، بلوار آزادگان، چهارراه غیاث‌آباد، جنب مسجد امام خمینی (ره)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، طبقه سوم، معاونت فرهنگی و رسانه‌ای (تماس و مراجعه در ساعات اداری) تلفن: ۰۲۸۳۳۶۹۱۳۹۲-۰۲۸۳۳۶۹۱۴۰۴

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha