• چهارشنبه / ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۸:۳۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400011104262

شهردار یزد در رونمایی از پوستر جشنواره فیلم ساباط:

«یزد آرزوها» بن‌مایه‎ای قوی برای جشنواره فیلم ساباط است

«یزد آرزوها» بن‌مایه‎ای قوی برای جشنواره فیلم ساباط است

ایسنا/یزد شهردار شهر میراث جهانی یزد توجه به «یزد آرزوها» را بن مایه‌ای قوی برای برگزاری جشنواره ساباط دانست و اهتمام عرصه‌های هنری دیگر به این موضوع را پیشنهاد کرد.

«جمال الدین عزیزی» امروز چهارشنبه در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره فیلم ساباط، نسبت به ارتقای کیفیت محصول نهایی با توجه به تعویق دوساله این جشنواره ابراز امیدواری کرد و گفت: اهمیت جشنواره فیلم به فیلم دیدن است و کیفیت و اثربخشی فیلمها در این بسترها اهمیت خاصی دارد.

وی با بیان این که برگزاری اکران فیلم ها از پرده سینما تصریح کرد: اگر امکان برگزای اکران برنامه برپرده سینما باشد باید چنین اتفاقی نیز بیفتد.
شهردار توجه به «یزد ارزوها» را لازم دانست و گفت: یزد ۱۴۰۰ «یزد آرزوها»ست و رویکرد این یزد و رویکرد این جشنواره ها، شناساندن فرهنگ و ماندگاری فرهنگ موجود است و اگر جشنواره دومی برگزار شود، می‌تواند به رویکرد یزد ارزوها نیز توجه کند.

وی با طرح چند سوال در خصوص یزد و اهمیت حفط سنت ها و فرهنگ ها در یزد تصریح کرد: آیا یزدی که ما در اختیار داریم آرزوی نسل قبل و نسل‌های قبلی بوده است یا نه؟ ایا فرهنگ ها و آثاری مد نظر است که ما آرزوی آن را داشته باشیم که کاش هنوز وجود داشتند؟ آیا موارد مشابهی دارین که بعد ما ماندگار شود؟

شهردار توجه به یزد در صد سال آینده را بن مایه‌ای مقوی و قابل توجه برای به تصویر کشیدن حوزه های مختلف هنری دانست و گفت: باید در عرصه های مختلف دیگر هنر نیز برنامه ریزی شده و هنرمندان به این موضوع بپردازند تا ردیابی ۱۵۰۰ را داشته باشیم.

«مجید جوادیان زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز در این مراسم با بیان این که همواره شهرداری و شورای شهر حامی فرهنگ و هنر بوده اند، گفت: خوشبختانه شهردار فرهنگ مدار یزد همراه هنرمندان و برنامه های هنری و فرهنگی حوزه ارشاد بوده است.

وی به برگزاری طرح هایی با وجود کرونا اشاره کرد و گفت: میل و شور و شوق شکل گرفته در میان مردم و همچنین برگزاری برنامه های یزدگردی که از نتایج برنامه های مطلوب شهرداری است، نشاندهنده مسیر خوبی در عرصه فرهنگ و هنر یزد است.

این مسئول با بیان این که ریل گذاری محکم در کنار شهرداری و جلوگیری از پراکنده کاری از مهمترین راهبردها در عرصه مدیریتی ارشاد است، گفت: به دنبال برگزاری جشنواره هایی با عمق خاص و دارای مخاطب خاص و با رشد فرهنگی به طور مداوم هستیم که البته مصرف کننده ان نیز کالای فرهنگی باشد.

وی با انواع جشنواره‌های برگزار شده در یزد مانند موسیقی کویرنشینان اشاره کرد و گفت: اتاق فکری برای برکزاری جشناوره های مختلف در یزد تشکیل شده که برکزاری جشنواره ساباط در عرصه صنعت سینما ا جشنواره های نامبرده است.

در پایان این مراسم که امروز در صحن شورای شهر برگزار شد، پوستر این جشنواره ملی با حضور مسئولان رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha