• چهارشنبه / ۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۰:۰۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1400010301038
  • خبرنگار : 71468

دوچرخه‌سواری ایران هنوز صاحب کرسی جهانی نشده است+ سند

دوچرخه‌سواری ایران هنوز صاحب کرسی جهانی نشده است+ سند

در حالی که فدراسیون دوچرخه سواری اعلام کرد ایران صاحب کرسی در هیات رییسه جهانی شده اما قوانین می گوید که نماینده ایران فعلا کاندیدای عضویت است و هنوز یک مرحله انتخابات دیگر پیش رو دارد.

به گزارش ایسنا، فدراسیون دوچرخه سواری در خبری اعلام کرد که ایران صاحب کرسی در هیات رییسه اتحادیه جهانی دوچرخه سواری شده است اما قوانین و اطلاعات منتشر شده در سایت فدراسیون جهانی می گوید که نماینده ایران برای حضور در انتخاب ۱۱ عضو کمیته مدیریت اتحادیه جهانی کاندیدا شده و هنوز یک مرحله دیگر دارد تا بتواند صاحب این کرسی شود.

در اتحادیه جهانی دوچرخه سواری، کمیته مدیریت تصمیمات را می گیرد که ۱۸ عضو دارد و در واقع نقشی مانند هیات رئیسه دارد که اعضای آن طبق ماده 48 اساسنامه، به شرح زیر است: 

اعضای کمیته مدیریت  UCI


۱- رییس اتحادیه جهانی دوچرخه سواری 
۲- پنج روسای کنفدراسیون های قاره ای 
۳-رییس کمیسیون ورزشکاران 
۴-یازده عضو که از سوی کنگره اتحادیه جهانی انتخاب می شوند و سهم قاره اروپا هفت عضو و سهم قاره های آفریقا، آسیا، آمریکا و اقیانوسیه هر کدام یک عضو است.


*انتخاب ۱۱ عضو همزمان با انتخاب رییس اتحادیه جهانی دوچرخه سواری و در همان کنگره انتخابی انجام می شود.


*نکته مهم دیگر این است که افرادی که برای گرفتن ۱۱ کرسی کاندیدا هستند باید از طرف کنفدراسیون قاره مربوطه انتخاب شده باشند و سابقه دوپینگ نداشته باشند.

* کنفدراسیون آسیا نیز همزمان با انتخابات ریاست و دیگر پست های خود، انتخاب کاندیدا های برای عضویت در کمیته مدیریت آسیا را انجام داد  و طبق آن چهار نفر انتخاب شدند.
اسامی افراد کاندیدای انتخاب شده از سوی کنفدراسیون آسیا به شرح زیر است: خالد ال خلیفه از بحرین، ویمین سان از چین، محسن سلگی از ایران و امارجیت داتو از مالزی.

بنابراین نماینده ایران باید با سه رقیب آسیایی خود برای عضویت در کمیته مدیریت فدراسیون جهانی رقابت کند و طبق قوانینی که در سایت اتحادیه جهانی منتشر شده سلگی یک مرحله انتخابات دیگر پیش رو دارد. انتخابات هم به نظر می رسد در سپتامبر ۲۰۲۱ در حاشیه مسابقات قهرمانی جاده جهان در بلژیک انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar

اینا کار اقای خالقی مشاور رئیس فدراسیون قبلی هستش که دست از سر این دوچرخه سواری برنمیداره. بابا دوران شما خیلی وقته که تمام شده. بذارید جوانان‌بیان و کار کنند. شما میخوای تا آخر زمان تو این رشته بمانی. دیگه چیزی از دوچرخه سواری نمانده.