• شنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 00062122155
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

آغاز خرید تضمینی زیتون در کهگیلویه و بویراحمد

آغاز خرید تضمینی زیتون در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خرید تضمینی زیتون از کشاورزان این استان، برای نخستین بار به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۲۵ هزار تومان آغاز شد.

علی بخش شجاعی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه در راستای حمایت از زیتون کاران و تولید روغن زیتون باکیفیت این طرح اجرا می‌شود، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد جزء ۶ استان نخست کشور در طرح خرید حمایتی از باغ‌های زیتون است.

وی از آغاز خرید تضمینی زیتون از مزارع استان در شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران، بهمئی، چرام و لنده خبر داد و اظهارکرد: هم اکنون یک مرکز خرید حمایتی واقع در روستای «شیخ حسین» از توابع شهرستان چرام آماده دریافت محصول زیتون کاران استان است.

مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خرید زیتون بر اساس درصد استحصال و استخراج روغن، ۱۰ تا ۲۵ درصد است.

شجاعی عمده چالش تعاون روستایی استان را به علت به روز نبودن کارگاه‌های استحصال روغن زیتون دانست و تصریح کرد: اگر این کارگاه‌ها تجهیز شوند روغن با کیفیت بهتری تولید می شود.

وی از کشاورزان استان خواست هر چه سریعتر محصولات خود را به مرکز خرید حمایتی زیتون تحویل دهند تا این رویه خرید هر سال اجرا شود.

مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: زیتون‌هایی که از آن‌ها بین ۱۰ تا ۲۵ درصد روغن تولید می‌شود جزء خرید تضمینی میوه روغنی زیتون هستند و در دسته زیتون بکر و فرابکر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه۸۸۰ هکتار باغ زیتون در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال از این باغات حدود ۴۵۰ تن زیتون شامل ۲۰۰ تن زیتون کنسروی و ۲۵۰ تن زیتون روغنی برداشت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۰-۱۱ ۰۳:۰۳

مردم گوششان از این شعارها پره. شما باقرارداد با فلان کارخانه هرچه پالم و پارافین خوراکی به خورد مردم‌ می دید و با وقاحت چشم درچشم دروغ می گید. خون شهدا وحق الناس دامن گیرتان خواهد شد.