اخباري از بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن

چاپ دهم کتاب « معجزه حضرت فاطمه (س)» در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به بازدیدکنندگان عرضه شد.

چاپ دهم کتاب « معجزه حضرت فاطمه (س)» در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به بازدیدکنندگان عرضه شد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، کتاب « معجزه حضرت فاطمه (س)» تالیف مرحوم آیت الله محمد کاظم قزوینی بوده که توسط علی کرمی ترجمه و به رشته تحریر درآمده است. چاپ دهم این کتاب با قیمت 15000 تومان در این دوره از نمایشگاه به مخاطبان ارائه می‌شود.

در بخشی از این کتاب آمده است؛ «فاطمه شخصیت فرزانه و انسان والایی است که نشان و ویژگی زن بودن را به همراه دارد، تا هم نشان قدرت بی همانند خداوند و توانایی شگرف او در کران تا کران هستی باشد، هم شاهکار بدیع آفرینش را بر تارک تاریخ بشر...»

مرحوم آیت الله آقا سید محمد کاظم قزوینی، فرزند مرحوم آیت‌الله العظمی سید ابراهیم قزوینی بوده که 17 سال پیش در شهر مقدس قم دار فانی را وداع گفته است.

هزارویک حکایت قرآنی در بیستمین نمایشگاه قرآن

مجموعه حکایت قرآنی در قالب یک جلد کتاب از سوی انتشارات نیلوفرانه در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن به بازدیدکنندگان ارائه می شود.

مجموعه حکایات و قصه‌های کلام الله مجید با عنوان « هزار و یک حکایت قرآنی» از سوی انتشارات نیلوفرانه در این دوره از نمایشگاه به علاقمندان داستان‌های قرآنی عرضه می‌شود.

این کتاب توسط محمد حسین محمد تالیف شده و در گردآوری آن تمام سعی مولف بر این بوده تا داستان های حقیقی قرآن را روایت کند، چرا که برخی اوقات روایت های غیرواقعی و منسوب به قرآن چاپ و منتشرمی شوند که تفکیک این داستان ها از روایات حقیقی کلام الله مجید دشوار است.

چاپ ششم، «هزار و یک حکایت قرآنی» در 3000 نسخه با قیمت 14000 تومان در غرفه مبین اندیشه واقع در بخش نشر مکتوب در اختیار بازیدکنندگان قرار می‌گیرد.

شرکت 5هزار کودک در کارگاه آموزشی طرح ملی حفظ قرآن کریم

ستاد طرح ملی حفظ قرآن کریم در نخستین حضور خود در نمایشگاه قرآن، کارگاه‌های آموزشی حفظ کلام الله مجید را با حضور حافظان ممتاز بین المللی برگزار کرده است که تاکنون 5 هزار کودک در این کارگاه‌های آموزشی شرکت کرده‌اند.

عرضه نرم افزار مفاتیح و قرآن نفیس گل مرغی با 55درصد تخفیف

قرآن نفیس گل مرغی با 55 درصد تخفیف همچنین نرم افزار مفاتیح در بخش نشر مکتوب بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.

غرفه جلال الدین، آیین دانش در بخش نشر مکتوب با تخفیف 55 درصدی قرآن نفیس گل مرغی را به بازدیدکنندگان این نمایشگاه عرضه می‌کند. این قرآن پر فروش ترین کتاب این غرفه محسوب می‌شود.

قرآن به ترجمه و تفسیر آیت‌الله مکارم شیرازی، قرآن و نهج البلاغه با ترجمه آیت الله حسین انصاریان، قرآن قاب دار و قرآن به خط عثمان طه قطع وزیری، کتاب اعمال و ادعیه از دیگر آثاری است که در این غرفه عرضه و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

همچنین در این غرفه مفاتیح به صورت نرم افزار در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد که در آن حروف ناخوانا مشخص شده است.

روایت داستان تولد حضرت علی (ع) در دو پرده خوانی

پرده خوانی «اصحاب فیل» و «حضرت ابراهیم» بخشی از اجرای خود را به روایت داستان تولد حضرت علی (ع) و خانه کعبه اختصاص می‌دهند.

بخش نمایش در روزهای پایانی این دوره از نمایشگاه با اجرای دو پرده خوانی از بازدیدکنندگان این رویداد میزبانی می‌کند. این بخش از 22 مرداد تغییراتی در پرده خوانی های خود به وجود می‌آورد. به این ترتیب که این دو پرده خوانی بخشی از اجرای خود را به داستان خانه خدا و تولد حضرت علی (ع) در کعبه اختصاص می‌دهند.

پرده خوانی «اصحاب فیل» با اجرای ابولفضل ورمزیار بخشی از سوره اصحاب فیل را به نمایش می گذارد و پرده خوانی «حضرت ابراهیم» کاری از مسلم قاسمی بوده که با اجرای محمدرضا معجونی و مسلم قاسمی اجرا می شود.

بحران‌های انسان معاصر در نمایشگاه قرآن بررسی می‌شود

كارگاه تخصصی غدیر پژوهی که برای دومین بار در نمایشگاه قرآن کریم حضور پیدا کرده است، نشست نقد و بررسی «بحران های انسان معاصر» را در غرفه خود برگزار می‌کند.

در این کارگاه مباحثی از قبیل خود بیگانگی، تنهایی، بی معنایی و مصرف زدگی با حضور بخشعلی قنبری بررسی می‌شود. این نشست 22 مرداد، ساعت 19، در غرفه کارگاه غدیر پژوهی برگزارخواهد شد. همچنین این کارگاه نشست‌هایی با موضوعات «مظلومیت تشیع در جهان امروز» و «نقش زنان در غدیر» را برپا می‌کند.

نخستین مراسم تکریم خادمان نهج البلاغه برگزار می‌شود

برای نخستین بار در این دوره از نمایشگاه مراسم تکریم از خادمان نهج البلاغه برگزار خواهد شد. در این گردهمایی از افرادی که در زمینه ترجمه، شرح، آموزش و پژوهش این کتاب ارزشمند فعالیت‌های قابل توجهی داشته‌اند، قدردانی به عمل می‌آید.

این محفل با حضور جمعی از بزرگان و مفاخر خدمت 22 مرداد، ساعت 22، در حیاط مقابل شبستان مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود.

برگزاری مسابقه «می‌خواهم ازدواجم قرآنی باشد» در نمایشگاه قرآن

غرفه جامعه الزهراء(س) با حضور در بخش حوزوی مسابقه «می‌خواهم ازدواجم قرآنی باشد» را برگزار می‌کند. هدف از برپایی این مسابقه آموزش صحیح و کسب مهارت انتخاب همسر به جوانان است.

مهارت‌های انتخاب همسر از نگاه قرآن و اهل بیت(ع) از طریق مسابقه به جوانان آموزش داده می‌شود.

نحوه شرکت در مسابقه به این طریق است که بازدیدکنندگان با مراجعه به غرفه جامعه الزهراء(س) در بخش حوزوی کتاب مسابقه با عنوان «نیمه دیگرم» نوشته محسن عبادی ولی را با تخفیف 40 درصد خریداری کرده و پاسخنامه آن را تا پایان ماه مبارک رمضان ارسال کنند.

کتاب «نیمه دیگرم» با موضوع مهارت‌های انتخاب همسر در 180 صفحه و شمارگان 9 هزار جلد توسط انتشارات جامعه الزهراء(س) منتشر شده است.

پس از برگزاری مراسم قرعه کشی به برگزیدگان این مسابقه جوایز نفیسی چون کمک هزینه سفر عمره، عتبات عالیات و مشهد مقدس اهداء خواهد شد.

بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 25 تیرماه با شعار «قرآن، فرهنگ بیداری» در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) تهران آغاز به کار کرده است و تا 24 مرداد ادامه دارد.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91052213862
  • خبرنگار :