/تلويزيون و رقيبي جديد به نام شبكه‌ي‌ نمايش خانگي/ اردشير ايران‌نژاد: براي كنترل كارها در سيستم نمايش خانگي صافي‌هايي در نظر گرفته شود

اردشير ايران‌نژاد با اشاره به كيفيت پايين سريال‌هاي ارائه‌شده از شبكه‌ي نمايش خانگي گفت: كيفيت اين سريال‌ها بسيار پايين و نازل است؛ بايد براي توليد اين آثار خط‌كش يا مميزي‌هاي خاصي وجود داشته باشد.

اين تهيه‌كننده‌ي تلويزيون كه هم اينك سريال «قفسي براي پرواز» را در شبكه اول در حال پخش دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، درباره‌ي روند پخش فيلم ‌و سريال از سيستم شبكه‌ي نمايش خانگي و تاثير آن بر سينما و تلويزيون، گفت: اين اتفاق به طور عام براي صنعت فيلم و سريال خوب نيست؛ اين سريال‌ها از نظر مخاطب بازار خوبي كسب كرده‌اند، اما كارهاي دم‌دستي و سوژه‌هاي سطح پاييني در بازار توليد شده‌اند.

وي ادامه داد: دليل اين امر نيز مشخص است؛ سريال‌هاي پخش شده در شبكه‌ي نمايش خانگي زود‌بازده هستند و در عرض 10 _ 15 يا 20 روز توليد مي‌شوند. افرادي كه اين كارها را توليد مي‌كنند، مشخصا ويترين دارند و اسم اين آدم‌ها موجب فروش بيشتر مي‌شود.

اردشير ايران‌نژاد خاطرنشان كرد: تيراژ اين كارها بالاست و سريعا به دست مخاطب مي‌رسد. به همين دليل در حوزه‌هاي مالي محاسبه شده است و سود زيادي دارد. اين اتفاق در شرايطي رخ مي‌دهد كه مردم اين سريال‌ها را دوست دارند و دنبال مي‌كنند.

اين تهيه‌كننده تلويزيون تاكيد كرد: سيستم نمايش خانگي كمترين هزينه و راحت‌ترين نوع نمايش است. در اين سيستم، مخاطب نيز هزينه زيادي نمي‌پردازد، اما اين مساله بايد كنترل شده باشد تا كارهاي سطحي به بازار راه پيدا نكنند و يك سري صافي‌هايي براي كنترل اين كارها در نظر گرفته شود.

وي با اشاره به تاثير سيستم پخش نمايش خانگي بر سينما و مخاطبان سينمايي گفت: به‌طور قطع اين مساله روي سينما تاثير مي‌گذارد؛ گرچه سينما مخاطب خاص خودش را دارد، اما غالب مخاطبان سينما، مخاطبان عام هستند. گاهي اوقات افراد به تماشاي فيلم نياز دارند؛ در نتيجه اين مخاطبان عام با تماشاي كارهاي توليدي نمايش خانگي نياز خود و خانواده‌شان را به نوعي رفع مي‌كنند. آنها مي‌توانند به راحتي با هزينه نسبتا كم و در منزل اين سريال‌ها دنبال كنند. طبيعتا اين افراد به سراغ فيلم‌هاي ارزشي‌تر نخواهند رفت.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ مهر ۱۳۸۹ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8907-12054
  • خبرنگار :