/روز قدس؛ نماد وحدت اسلامي/ كعبي درگفت‌وگو با ايسنا: در اثر بيداري ملت‌ها و راهپيمايي‌هاي روز قدس مساله سازش تحقق يافتني نيست

يك عضو مجلس خبرگان گفت:‌ از دستاوردهاي مهم روز قدس زنده نگه داشتن آرمان فلسطين و بسيج ظرفيت امت اسلامي در تحقق آرمان‌هاي مقدس و ‌آزادي قدس است.

حجت‌الاسلام والمسلمين عباس كعبي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: ايستادگي و زنده نگه‌داشتن روز قدس،‌ موجب شد مساله فلسطين به جاي آن كه آرمان محدود ملي و عربي تلقي شود به آرمان بلند اسلامي تبديل شود.

وي با اشاره به اين كه از دل راهپيمايي‌هاي روز قدس، مقاومت وحدت فلسطين، حماس و جهاد اسلامي متولد شد و مساله مقاومت اسلامي زاييده شد،‌ تصريح كرد: آثار مقاومت و پايمردي به گونه‌اي است كه امروز رژيم صهيونيستي در سراشيبي سقوط قرار گرفته است.

كعبي با اشاره به اين كه به اعتقاد امام (ره) روز قدس، روز اسلام، مسلمين، حيات اسلامي، تجديد ميثاق با باورها و ارزش‌هاي اسلامي و صبر و پايداري است، افزود: روز قدس موجب شد هويت اسلامي زنده شود و همبستگي بين امت اسلامي و برادري و اخوت مستحكم‌تر شود و هم‌چنين نقش رهبري اسلامي در پيشبرد آرمان‌هاي اسلامي و وحدت امت اسلامي بيش‌تر نمود پيدا كند.

اين عضو مجلس خبرگان رهبري، خاطرنشان كرد:‌ در شرايط حاضر با وجود امت بيدار و آگاه كه هميشه آرمان قدس در دل‌هاي‌شان است و هر جمعه آخر ماه مبارك رمضان با قدس تجديد ميثاق مي‌كنند، به طور قطع دولت‌ها مجبورند از خواست ملت‌ها پيروي كنند.

او با بيان اين كه مساله سازش با رژيم اشغال‌گر قدس در اثر بيداري ملت‌ها و راهپيمايي‌هاي روز قدس تحقق يافتني نيست، تصريح كرد: اخيرا رژيم صهيونيستي با عقب‌نشيني فاحش و اذعان به شكست در مساله غزه و مقاومت دليرانه حزب الله لبنان قصد دارد با سازش‌كاران فلسطيني بدون پيش شرط در آمريكا مذاكره كند و اين گونه اعلام كرده‌اند كه هدف از اين مذاكرات اين است كه فقط موجوديت رژيم صهيونيستي را به رسميت بشناسد و ديگر مسائل غزه و لبنان در كرانه با ختري تكرار نشود اما اين تعهد هم دست يافتني نيست.

كعبي گفت: اميدواريم به بركت انفاس قدسيه امت خداجو از جمعه‌هاي آخر ماه مبارك رمضان كه هميشه شعار آزادي قدس و فلسطين را سر مي‌دهند، غده سرطاني از منطقه زدوده شود.

وي تصريح كرد: ملت‌ها حرف اول را مي‌زنند و دولت‌ها به سودشان است كه براي حفظ موجوديت خود از خواست ملت‌ها كه حركت به سمت و سوي تقويت آرمان‌هاي اسلامي و پشتيباني از مقاومت اسلامي فلسطين است، دفاع كرد و از هر اقدامي كه مي‌تواند مقاومت اسلامي را در فلسطين رشد دهد از جمله تحريم و فشار بر رژيم صهيونيستي و به رسميت نشناختن رژيم صهيونيستي و قطع ارتباط با آن را در پيش گيرند چرا كه باعث محبوبيت كشورهايي مي‌شود كه هم‌سو با ملت‌ها حركت مي‌كنند.

كعبي با اشاره به اين كه دولت تركيه هم‌سو با ملت خود حركت كرد و محبوبيت خاصي پيدا كرد افزود: خوب است ديگر دولت‌ها از دولت تركيه در همراهي با ملت در پيش برد آرمان فلسطين الگو بگيرند.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۱۰ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8906-06034
  • خبرنگار : 71381