وزير رفاه و تامين اجتماعي در روز جهاني بهداشت: 17 ميليون روستايي تحت پوشش بيمه روستايي قرار گرفتند مصرف سيگار سالانه 4ميليارد تومان به كشور هزينه تحميل مي‌كند

وزير رفاه و تامين اجتماعي با اعلام اين كه مصرف سيگار، سالانه 4 ميليارد تومان به كشور هزينه تحميل مي‌كند، گفت: ‌همچنين طبق تحقيقات سازمان بهداشت جهاني هزينه درمان مصرف سيگار روزانه دو تا سه برابر هزينه مصرف آن است.

به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، مهندس كاظمي در مراسم روز جهاني بهداشت كه در سالن همايش‌هاي رازي با حضور وزراي بهداشت، آموزش و پرورش و جمعي ديگر از مسؤولان برگزار شد، نقش وزارت رفاه را در ايجاد سلامت و عدالت در جامعه مهم ارزيابي كرد و گفت: ‌در حال حاضر 17 ميليون روستايي تحت پوشش بيمه روستايي قرار گرفتند.

وي اظهار كرد: با اجراي اين طرح قدم بسيار مؤثري در اجراي طرح پزشك خانواده در سيستم اجرايي شده است و اميدواريم كه در آينده نزديك شاهد كاهش هزينه‌ها در اين قسمت باشيم.

مهندس كاظمي تصريح كرد: با اجراي بيمه روستايي بسياري از هزينه‌هاي تحميلي كاهش مي‌يابد.

وي با بيان اين كه در سال 2004 كشور ما در زمينه واردات توتون رتبه پانزدهم را داشت، گفت:‌ در سال 2004 ، حدود 325 ميليون دلار براي توتون در كشور هزينه شده است كه مي‌توانستيم اين ميزان را در بخش‌هاي ديگر هزينه كنيم.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۰ فروردین ۱۳۸۵ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 8501-05464
  • خبرنگار : 71031