• یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۸۵ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 8501-05667
  • خبرنگار : 71216

معاون اول رييس جمهور در مراسم روز جهاني بهداشت: تلاش دولت نهم به ثمر رساندن محصول سلامت با جامعيت تمام است

معاون اول رييس جمهور در مراسم روز جهاني بهداشت: 
تلاش دولت نهم به ثمر رساندن محصول سلامت با جامعيت تمام است

معاون اول رييس جمهور در مراسم روز جهاني بهداشت با عنوان اين كه تلاش دولت نهم به ثمر رساندن محصول سلامت با جامعيت تمام است، گفت: اين امر با توجه به مفهوم رفيع بحث سلامت است.

به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، دكتر داوودي امروز در اين مراسم كه در سالن همايش‌هاي رازي با حضور وزراي بهداشت، آموزش و پرورش، رفاه و تامين اجتماعي و جمعي ديگر از مسؤولان برگزار شد، با اشاره به ابعاد وسيع بحث سلامت در بخش بهداشت درمان و مراقبت‌ها گفت: براي تامين سلامت بايد زمينه‌هاي اقتصادي، اجتماعي، سياسي و فرهنگي لازم فراهم شود تا سلامت در ابعاد جسمي، محيطي و رواني تامين شود و تلاش شود كه در اين جهت گام‌هاي مؤثري برداشته شود.

وي با اشاره به فضاي حاكم موجود در جهان توسط قدرت‌هاي استبدادي و استكباري در دنيا يادآور شد: اين امر سبب شده كه به سلامت از تمامي جهات خدشه وارد شود و عاملي براي ناعدالتي و فقر شود.

دكتر داوودي افزود: اين نابرابري‌ها زمينه ناآرامي‌هاي رواني و اجتماعي را فراهم مي‌كند. گسترش اعتياد در جوامع غربي، فقر در كشورهاي آفريقايي و بعضا آسيايي، تبعيض‌ها و ناعدالتي‌ها، تغذيه ناسالم و اين كه سالانه ميليون‌ها نفر از گرسنگي مي‌ميرند همگي حاصل اين ناآرامي‌هاي رواني است.

دكتر داوودي ادامه داد: در دنياي امروز سعي مي‌شود با ايجاد ياس و نااميدي جوانان را به ورطه افسردگي و گرايش به مواد مخدر و معضلات اجتماعي سوق دهد.

وي با اشاره به بروز تحركات خوب صورت گرفته و طرح اينكه توسعه پايدار، توسعه انسان محور است، گفت: طرح اين بحث در دنيا حاكي از اين است كه انسان آزاد ناملايمتي‌ها را نمي‌پذيرد و كشور ما نيز درسايه نعمت اسلام واقع شده تا بر ناملايمات فائق آييم و در مقابل ناملايمات اجتماعي و اقتصادي بايستيم.

وي با تاكيد بر سياست دولت نهم مبني بر رفع محروميت گفت:‌ در اين راستا از كليه ابزار بودجه‌اي و بانكي استفاده مي‌شود و نيز دولت هر دو هفته يكبار سفرهاي استاني را به مناطق محروم داشته تا زمينه ازدواج و رفع بيكاري را فراهم كند.

معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به وجود تحركات در ابعاد اجتماعي و اقتصادي گفت: دولت نهم توانسته حركاتي را نيز در ابعاد بين المللي داشته باشد.

وي وجود اينگونه تحركات و سياستهاي دولت نهم را عاملي براي رفع يأس و نااميدي در جوانان ايراني دانست و خاطرنشان كرد: بحث سلولهاي بنيادين و انواع فعاليت‌هاي علمي همگي گواه اين مدعاست كه كشور ايران در مسير طي مدارج ترقي است.

وي با بيان اين كه در يكي از سفرهاي استاني متوسط سن محققان آن استان 25 تا 30 سال بود، گفت:‌ اين حاكي از وجود روحيه پرنشاط جوانان ايراني است و نمونه‌هاي بارز سلامت روحي و رواني است.

به گزارش ايسنا، وي با تاكيد بر اين كه بحث اميد حرف اول را در سلامت جسمي افراد مي‌زند، يادآورشد: در سايه اين سلامت جسمي كه زمينه‌ ناعدالتي‌ها و تبعيض را از بين مي‌برد و زمينه ايجاد سلامت و بهداشت محيط ايجاد مي‌شود.

دكتر داوودي با اشاره به حفظ روحيه پرنشاط جوانان ايراني گفت: بايد كوشيد تا جوانان با حفظ روحيه شجاعت كامل و اتكا به علم و دانش براي خواسته‌هاي به حق گام بردارند.

وي با بيان اين كه رشد اقتصادي و جسمي زودگذر است، گفت: اگر چه كشورهاي غربي به لحاظ بهداشتي در سطح بالايي قرار دارند ولي به اشاعه مواد مخدر دچارند زيرا زمينه لازم در خانواده‌هاي آنان ايجاد نشده است در حالي كه در جامعه ما با دين مبين اسلام اين زمينه‌ها ايجاد شده و در تعاليم اسلامي بحث سلامت و عقل سالم در بدن سالم،‌ رفع ناعدالتي‌هاي براي ايجاد زمينه سلامت مطرح شده است.

معاون رييس جمهور در خاتمه با بيان اين كه در دين اسلام فقر با كفر برابر است، يادآور شد: هم اكنون آزاده‌هاي دنيا نسبت به اين حقيقت اذعان دارند كه جوايز نوبل در سالهاي اخير به زمينه‌هاي اجتماعي تعلق بگيرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha