• یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۸۵ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 8501-05371
  • خبرنگار : 71216

وزير بهداشت در مراسم روز جهاني بهداشت خواستار شد: ترويج ديد سلامت محور در آحاد جامعه

وزير بهداشت در مراسم روز جهاني بهداشت خواستار شد: 
ترويج ديد سلامت محور در آحاد جامعه

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي صبح امروز در مراسم روز جهاني بهداشت و تقدير از فعالان عرصه سلامت، ترويج ديد سلامت محور در آحاد جامعه را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران،‌ دكتر كامران باقري لنكراني در مراسم روز جهاني بهداشت كه صبح امروز در سالن همايش‌هاي رازي و با حضور مسؤولان بهداشتي برگزار شد با بيان اين كه برگزاري هفته سلامت فرصت مغتنمي است كه در بخش‌هاي مختلف آحاد جامعه بحث سلامت مطرح و ديد سلامت محور بر فعاليت‌هاي جامعه حاكم شود، گفت: براي حركت هر كشوري به سمت سلامت بايد در همه فعاليت‌ها سلامت ملحوظ شود.

وي با اشاره به تقدير از دست اندركاران بخش سلامت گفت: هم اكنون بالغ بر 340 هزار نفر به صورت مستقيم در بخش دولتي سلامت و 200 هزار نفر در بخش خصوصي به صورت ايثارگرانه و با از خود گذشتگي به صورت شبانه روزي فعاليت مي‌كنند.

وي ادامه داد: هم اكنون پس از انقلاب اسلامي به مرحله‌اي از تربيت نيروي انساني متخصص رسيده‌ايم كه جوابگوي همه نيازها هستند و حتي امروزه بحث اعزام نيروي انساني به ساير كشورها مطرح است.

به گزارش ايسنا،‌ دكتر لنكراني ادامه داد: نيروي انساني موجود را بايد تقويت و از حالت خدماتي صرف به علمي تبديل كرد چرا كه نيروي انساني، ارزشمند ترين سرمايه در بخش سلامت محسوب مي‌شود.

وزير بهداشت با تاكيد بر اين كه ما همگي متعهد به ارج نهادن زحمات افراد در عرصه سلامت هستيم، گفت: امروز از ايثارگران و فعالان عرصه سلامت چه در جنگ تحميلي و چه در حوادث و بلاياي طبيعي تقدير مي‌شود.

وي در خاتمه از مامايي ياد كرد كه در فاجعه زلزله بم علي‌رغم تنهايي فرزند در منزل به كار خود در خصوص زايمان زائو ادامه داد كه اين امر حاكي از اهميت سلامت مردم براي ايثارگران عرصه سلامت است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha