وزير آموزش و پرورش در مراسم روز جهاني بهداشت: 90 درصد دانش‌آموزان مقطع دبيرستان آموزش مقابله با ايدز را فرا گرفتند

وزير آموزش و پرورش با اعلام اين كه 90 درصد دانش‌آموزان مقطع دبيرستان آموزش مقابله با ايدز را فرا گرفتند، همچنين گفت: 700 هزار دانش‌آموز در سراسر كشور، پيام‌هاي بهداشتي را به ساير دوستان خود ياد خواهند داد.

به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)‌، دكتر محمود فرشيدي كه در مراسم روز جهاني بهداشت در سالن همايش‌هاي رازي سخن مي‌گفت، مدرسه را مهمترين ارگان براي رسيدن به ارتقاي بخش سلامت در جامعه دانست و افزود: اگر بخواهيم سريعتر به سلامت دست‌ يابيم، آموزش دانش‌آموزان مهمترين وسيله‌اي خواهد بود كه ما را سريعتر به نتيجه خواهد رساند.

وزير آموزش و پرورش با بيان اين كه در حال حاضر 3 هزار و 900 مربي بهداشتي در مدارس حضور دارند، گفت: با توجه به اين كه 16 ميليون دانش‌آموز در جامعه وجود دارند تعداد مربيان بهداشت در كشور كم است كه خوشبختانه با همكاري وزارت آموزش و پرورش اين كمبودها را جبران خواهيم كرد.

فرشيدي با بيان اين كه مدرسه بهترين مكان براي ارتقاي بهداشت و سلامت در سطح جامعه است، خاطرنشان كرد: آموزش و پرورش با كمك يك هزار و 800 نفر از والدين دانش آموزاني كه پزشك بودند، دانش‌آموزان را مورد آزمايش و ويزيت رايگان قرار داد؛ همچنين از طريق كمك‌هاي دانش آموزان توانستيم 27 ميليون تومان براي دانش آموزان جمع آوري كنيم.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۰ فروردین ۱۳۸۵ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 8501-05388
  • خبرنگار : 71031