یک دکترای
روانشناختی تربیتی گفت: اعتماد کلیدیترین شرط استحکام روابط است.
دکتر حسنعلی ویسکرمی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: امروزه با گسترش و پیچیدهتر شدن سازمانها، کارکنان در معرض تنیدگی بیشتری قرار دارند.
وی ادامه داد: امروزه معلمان نسبت به گذشته در تدریس با چالشهای بیشتری مواجهاند. این چالشها میتواند مشکلات متعددی از قبیل مشکلات روانی و امراض جسمانی منجر شود.
ویسکرمی اضافه کرد: از مهمترین متغیرهای درونی که میتواند معلمان را در مقابله با چالشهای شغلی توانمند کند و در بهزیستی آنان اثرگذار باشد، خودکارآمدی شخصی است.
این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: در یک مدرسه عملکرد تدریس هر معلم نه فقط از باورهای خودکارآمدی فردی وی، بلکه از باورهای خودکارآمدی سایر معلمان نیز تأثیر میپذیرد.
وی یادآور شد: درواقع قرار گرفتن معلمان مدرسه در کنار یکدیگر سازهای سازمانی به نام خودکارآمدی جمعی معلم را شکل میدهد که با خودکارآمدی شخصی معلم مرتبط است.
ویسکرمی گفت: خودکارآمدی جمعی متضمن اعتماد اعضای مدرسه به یکدیگر است؛ اعتماد نیز کلیدیترین شرط استحکام روابط است.
دکتر حسنعلی ویسکرمی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: امروزه با گسترش و پیچیدهتر شدن سازمانها، کارکنان در معرض تنیدگی بیشتری قرار دارند.
وی ادامه داد: امروزه معلمان نسبت به گذشته در تدریس با چالشهای بیشتری مواجهاند. این چالشها میتواند مشکلات متعددی از قبیل مشکلات روانی و امراض جسمانی منجر شود.
ویسکرمی اضافه کرد: از مهمترین متغیرهای درونی که میتواند معلمان را در مقابله با چالشهای شغلی توانمند کند و در بهزیستی آنان اثرگذار باشد، خودکارآمدی شخصی است.
این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: در یک مدرسه عملکرد تدریس هر معلم نه فقط از باورهای خودکارآمدی فردی وی، بلکه از باورهای خودکارآمدی سایر معلمان نیز تأثیر میپذیرد.
وی یادآور شد: درواقع قرار گرفتن معلمان مدرسه در کنار یکدیگر سازهای سازمانی به نام خودکارآمدی جمعی معلم را شکل میدهد که با خودکارآمدی شخصی معلم مرتبط است.
ویسکرمی گفت: خودکارآمدی جمعی متضمن اعتماد اعضای مدرسه به یکدیگر است؛ اعتماد نیز کلیدیترین شرط استحکام روابط است.
نظرات