• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۰ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: isfahan-8339

رییس اتحادیه تعمیرکنندگان و فروشندگان موبایل و تلفن ثابت شهر اصفهان: باید انحصار واردات گوشی موبایل را شکست

رییس اتحادیه تعمیرکنندگان و فروشندگان موبایل و تلفن ثابت شهر اصفهان:
باید انحصار واردات گوشی موبایل را شکست

رییس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان گوشی موبایل و تلفن ثابت شهر اصفهان از انحصار واردات توسط شرکت‌های خاص انتقاد کرد.

مجید ساطعی درگفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه اصفهان، با تاکید بر سهم 99درصدی واردات گوشی تلفن همراه اظهارکرد: در حال حاضر تعدادی شرکت انگشت شمار در پایتخت، از وزارت صنعت، معدن وتجارت مجوز فعالیت واردات و خدمات از شرکت‌های معتبر دنیا را اخذ نموده‌اند.

وی با انتقاد از عدم اعطای این حق به وارد کنندگان در سایر نقاط و استان‌های کشور افزود: وقتی یک واحد صنفی زیر نظر اتحادیه مراحل خرید، فروش و گارانتی آن‌را برمبنای قوانین صنفی انجام دهد دلیلی برجلوگیری از واردات توسط این فرد وجود ندارد.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان وتعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه شهر اصفهان تاکید کرد: تنها راه مبارزه با معضل واردات قاچاق شکستن انحصار و اعطای حق قانونی واردات به سایر استان‌های کشور است.

ساطعی با اشاره به سود یک درصد عمده فروشی و سه درصد درحالت خرده فروشی موبایل اظهار کرد: براساس محاسبات انجام شده بر سطح درآمد در این صنف، ضریب14درصد مالیاتی اداره دارایی غیر متعارف و غیر کارشناسی است.

وی اضافه کرد: فروش لوازم جانبی مثل کیف، باطری و... با سود 12 درصد صرفه ندارد و باید برای رعایت حقوق فروشنده و مصرف کنندگان برای این نوع کالاها سود بیشتری را مصوب نمود.

رییس اتحادیه فروشندگان وتعمیرکنندگان موبایل و تلفن ثابت دراین باره تصریح کرد: به عنوان مثال یک فروشنده موبایل، یک کیف را هزار تومان می‌خرد، اما فروش آن برمبنای سود 12 درصد اصلا به صرفه نیست و این جنس را به طور غیر قانونی دو هزار تومان می فروشد که قیمت استاندارد فروش این نوع جنس باید 1500تومان باشد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha