• چهارشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: birjand-31404

ترجیح دادن منافع ملی بر منافع فردی، یکی از اصول اخلاق انتخاباتی

ترجیح دادن منافع ملی بر منافع فردی، یکی از اصول اخلاق انتخاباتی

یک مدرس دانشگاه در خراسان‌جنوبی و کارشناس علوم سیاسی گفت: یکی از اصولی که باید در ارتباط با اخلاق انتخاباتی رعایت شود، ترجیح دادن منافع و مصالح جمعی و ملی بر مصالح فردی است.

  محمد محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: اگر در تبلیغات انتخاباتی، کاندیداها، مصالح جناحی و حزبی را بر منافع ملی ترجیح دهندو در این زمینه به بیراهه بروند، کل نظام ضرر می‌کند.

وی ادامه داد: کاندیداهای ریاست جمهوری باید منافع نظام را بر منافع شخصی ترجیح دهند و اصول نظام اسلامی ایران را رعایت کنند.

این کارشناس علوم سیاسی با بیان اینکه کاندیداها، اگر وعده‌ای بدهند که عملی نشود کارآمدی نظام مبتنی بر شیعه از بین می‌رود، افزود: نظام اسلامی ایران، برای کشورهای دیگر منطقه به عنوان یک الگو معرفی می‌شود بنابراین اگر کاندیداها اخلاق انتخاباتی را رعایت نکنند و وعده‌های عملی ندهند، کارآمدی نظام اسلامی و فقه شیعه از بین می‌رود.

وی ادامه داد: کاندیداها باید در چارچوب قانون پیش بروند و در چارچوب وظایفی که قانون اساسی برای آن‌ها تعریف کرده، به مردم وعده دهند و به‌گونه‌ای صحبت کنند که بعد از انتخاب شدن بتوانند آن را عملی کنند.

محمدی بیان کرد:کاندیداها باید وقار و شخصیت خود را در تبلیغات انتخاباتی حفظ کنند و موظف به رعایت اخلاقیات هستند.

وی تصریح کرد: کاندیداها باید براساس میزان توانمندی‌های سیاسی و اجتماعی که در خود سراغ دارند، برای خدمتگذاری واقعی به مردم به میدان بیایند.

این مدرس دانشگاه اظهار کرد: در کشورهای دیگر نیز مناظرات انتخاباتی وجود دارد اما در کشور ایران که یک کشور اسلامی است، لذا با توجه به رویکرد و نگاه اسلام نسبت به خدا و انسان، لازم است کاندیداها اصول اخلاقی و اسلامی را رعایت کنند و آبروی نظام را حفظ کنند.

محمدی یادآور شد: کسی که برای ریاست جمهوری کاندید می‌شود، اندیشه‌ای جز خدمتگذاری به مردم کشور ندارد و اولین شرط خدمتگذاری، صداقت در مناظرات و تبلیغات است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha