• دوشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99122519156
  • خبرنگار : 50187

رییس پلیس فتا هشدار داد

دردسر بزرگ اپلیکیشن‌های آزمون ساز

دردسر بزرگ اپلیکیشن‌های آزمون ساز

ایسنا/کرمان رییس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه در این روزها ارزیابی دانش آموزان از طریق برگزاری آزمون آنلاین روندی رو به افزایش دارد، گفت: برای جلوگیری از آسیب‌ها و تهدیدات موجود، دانش آموزان و معلمان تمام فعالیت درسی خود را از طریق سایت‌ها و با اپلیکیشن‌های رسمی و معتبر انجام دهند.

سرهنگ" امین یادگار نژاد در تشریح این خبر گفت: متاسفانه برخی از معلمان برای ارزیابی دانش آموزان از اپلیکیشن‌های آزمون ساز جعلی استفاده می‌کنند و اقدام به ارسال و دریافت تمرینات و آزمون‌های ارزیابی در این اپلیکیشن‌ها می‌کنند، لذا در دام کلاهبردارن سایبری گرفتار می‌شوند.

وی افزود: افراد سودجو و کلاهبردار با انجام تبلیغات گسترده در فضای مجازی و به‌خصوص در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغ و ارائه اپلیکیشن‌های متنوع با کاربردهایی جذاب و مختلف کرده و سعی دارند اعتماد کاربران در فضای مجازی را جلب کنند.

یادگار نژاد ادامه داد: این در حالی است که با دانلود و نصب این اپلیکیشن‌های اطلاعات ذخیره‌شده بر روی گوشی تلفن همراه یا سیستم‌های کاربران به سرقت می‌رود و ممکن است اطلاعاتی نظیر عکس و فیلم‌های شخصی و حتی اطلاعات بانکی ذخیره‌شده کاربران نیز مورد سوءاستفاده مجرمان قرار بگیرد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: اپلیکیشن‌های تبلیغ شده در شبکه‌های اجتماعی اصلا قابل اعتماد نیستند و ممکن است کلاهبرداران، با طراحی آزمون‌های جعلی پس از دریافت وجه از دسترس خارج ‌شده و دیگر پاسخگوی کاربران نباشند.

این مقام مسئول ادامه داد: رعایت نکاتی چون مجهز کردن تلفن‌ همراه خود به نرم‌افزار آنتی‌ویروس معتبر و به‌روزرسانی مستمر آن، به‌روزرسانی مستمر سیستم عامل گوشی تلفن همراه، فعال‌سازی قفل امنیتی تلفن‌همراه، عدم ذخیره اطلاعات مهم و شخصی بر روی گوشی تلفن‌ همراه موجب بالا بردن ضریب امنیتی برای جلوگیری از استفاده اپلیکیشن‌های غیرمجاز خواهد شد.

رییس پلیس فتا استان کرمان به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه در شرایط کنونی نرم‌افزارهای متعددی برای برگزاری آزمون وجود دارد، کاربران هنگام استفاده دقت داشته باشند از سایت‌ها دارای نماد اعتماد الکترونیک و اپلیکیشن‌های معتبر و مورد تایید وزارت آموزش و پرورش استفاده کنند.

سرهنگ یادگار نژاد خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده و یا بروز هرگونه مشکل سریعاً آن را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha