• پنجشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99122116058
  • خبرنگار : 50176

معاون استاندار لرستان خبر داد:

استفاده از ظرفیت دفاتر تسهیل‌گری برای شناسایی افراد بی‌سواد

استفاده از ظرفیت دفاتر تسهیل‌گری برای شناسایی افراد بی‌سواد

ایسنا/لرستان معاون سیاسی، امنیت و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به خدمات ارزشمند دفاتر تسهیل‌گری در سطح استان، گفت: با وجود برنامه و اقدامات خوب دفاتر تسهیل‌گری و انجمن‌های مردم‌نهاد برای شناسایی و جذب بی‌سوادان، می‌توان به کاهش بی‌سوادی در استان امیدوار بود.

محمود ثمینی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی لرستان که امروز ۲۰ اسفندماه به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به دفاتر تسهیل‌گری در سطح استان، اظهار کرد: با وجود برنامه و اقدامات خوب دفاتر تسهیل‌گری و انجمن‌های مردم‌نهاد برای شناسایی و جذب بی‌سوادان می‌توان به کاهش بی‌سوادی در استان امیدوار بود.

وی تصریح کرد: بستر خوب آموزش و پرورش و برنامه‌های ارزشمند آن نظیر برنامه‌های مدرسه‌محور همچنین حضور نیروهای باسواد و باانگیزه می‌تواند ظرفیت خوبی برای کاهش بی‌سوادی باشد.

معاون استاندار لرستان از دستگاه‌های مختلف خواست از همه ظرفیت‌های خود برای شناسایی، ترغیب و کمک برای کاهش بی‌سوادی به آموزش و پرورش کمک کنند.

علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز در این جلسه، سواد را یکی از مهمترین نمادهای توسعه ذکر کرد و گفت: شاخص سواد در همه بخش‌های توسعه نقش اساسی دارد.

وی با اشاره به آمار باسوادن جامعه هدف و اینکه میانگین افراد باسواد بالای ۱۰ سال و زیر ۵۰ سال در کشور حدود ۶/۹۶ درصد است که این آمار در لرستان ۴/۹۴ است، افزود: آمار سال ۱۳۹۵ تعداد افراد بی‌سواد لرستان حدود ۷۱ هزار و ۷۹۲ نفر اعلام شده که البته در این چند سال این آمار بهبود خوبی داشته است.

نخعی با بیان نرخ جذب دانش‌آموزان کلاس اول، اضافه کرد: نرخ جذب کلاس اول بالای ۹۸ درصد است همچنین مبادی بی‌سوادی تا حدود زیادی بسته شده که در مجموع اقدام‌های خوبی برای کاهش بی‌سوادی انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: در دولت تدبیر و امید میانگین باسواد شده‌های کشور سه درصد بوده که لرستان با آمار۳۷ هزار و ۵۷۱ نفر افراد باسواد شده در دولت تدبیر و امید، حدود چهار درصد رشد داشته که از میانگین کشوری هم بالاتر است.

وی با اشاره به طرح سوادآموزی مدرسه‌محور، افزود: با شناسایی و جذب افراد بی‌سواد و تعیین سهم هر مدرسه می‌توان اقدام‌های ارزشمندی برای کاهش بی‌سوادی انجام داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha