• سه‌شنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99112821009
  • خبرنگار : 50046

یک مسئول مطرح کرد:

کسری یک میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برای پرداخت حقوق پزشکان مستقر در روستاها

کسری یک میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برای پرداخت حقوق پزشکان مستقر در روستاها

ایسنا/خراسان شمالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از کسری یک میلیارد تومانی این دانشگاه برای پرداخت حقوق پزشکان مستقر در روستاها خبر داد.

دکتر سید احمد هاشمی در گفت و گو با ایسنا، گفت: دانشگاه این کسری بودجه را برای پرداخت حقوق پزشکان فعال در روستاها از منابع دیگر تامین می کند.

وی در ارتباط با راه اندازی مرکز شبانه روزی درمان در بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان اظهارکرد: اینکه مردم دوست دارند همه خدمات در نزدیکی آن ها باشد یک خواسته درست است اما این دانشگاه با محدودیت منابع مواجه است و باید طبق همین منابع برنامه ریزی های خود را انجام دهد.

هاشمی تاکیدکرد: شاخص های بهداشتی موجود و خانه های بهداشت در شهرستان راز و جرگلان نسبت به سایر مناطق استان در وضعیت بهتری قرار دارد و در واقع ۱۰۰ درصد طرح گسترش در آنجا فعال شده و آن چیزی که تاکنون پیش بینی شده در آنجا ساخته شده است.

به گفته وی طی یکی دو سال اخیر ۴۰ نفر در حوزه بهداشت و درمان در این منطقه استخدام شده اند که در هیچ جای استان چنین چیزی وجود نداشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: و از سوی دیگر تعداد پزشکان فعال در مراکز روستایی شهرستان راز و جرگلان نسبت به جمعیت آن، بیشتر است.

وی افزود: در این شهرستان پنج پایگاه شبانه روزی وجود داردکه در صورت نیاز هر موقع از شبانه روزی تماس گرفته شود، آن ها امر خدمات رسانی را انجام می دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به مرکز درمانی روستایی یکه صعود نیز بیان کرد: از آنجاییکه مراکز شبانه روزی از ساعت دو بعد از ظهر تا صبح روز بعد به صورت ضروری به بیماران اورژانسی رسیدگی می کنند، مرکز درمانی یکه صعود هرچند که شبانه روزی نیست اما در بعد از ظهر نیز خدمات رسانی می کند.

وی توضیح داد: اما اتفاقی که اکنون افتاده این است که مردم این مرکز را در بعد از ظهر شلوغ کرده اند و به جای اینکه طی بعد از ظهر فقط بیماران اورژانسی مراجعه کنند بیشتر بیماران مراجعه می کنند و زمینه خستگی پزشک را فراهم کرده اند.

هاشمی تاکیدکرد: دانشگاه علوم پزشکی استان طی یکی دو هفته گذشته برای تامین پزشک این منطقه دچار چالش شده بود.

وی گفت: مردم باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند برای اینکه خدمات پزشکان در آنجا مستمر و همیشگی باشد زمینه خستگی پزشکان را فراهم نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha