• شنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۲:۲۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 99111813700

استاندار گلستان خبرداد

پرداخت تسهیلات احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس به روستاییان گلستانی

پرداخت تسهیلات احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس به روستاییان گلستانی

ایسنا/گلستان استاندار گلستان با اشاره به مزایای گلخانه‌ها برای درآمدزایی و همچنین کمک به تنظیم بازار، اظهار کرد: پس از طی مراحل قانونی، به روستاییان استان، تسهیلاتی جهت احداث گلخانه‌های کوچک در مقیاس ۲۰۰ متر اعطا خواهد شد.

هادی حق‌شناس عصر امروز در آیین متمرکز بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی روستایی استان گلستان اظهار کرد: گلخانه‌ها در طول سال امکان برداشت محصول دارند و این امر علاوه بر اینکه مانع هدر رفت محصولات کشاورزی می‌شود، با وفور تولیدات در طول سال به تنظیم بازار کمک می‌کند.

وی همچنین در این جلسه خواستار انجام طرح مطالعاتی "خطرپذیری روستاهای استان از منظر آب‌های سطحی، کنترل سیلاب و رانش" شد که با موافقت معاون رئیس‌جمهور، پس از انتخاب مشاور، انجام خواهد شد.

حق‌شناس با اشاره به اهمیت پارک ملی گلستان به عنوان یکی از ۵۰ زیست‌بوم جهان، خاطرنشان کرد: استفاده از تراکتورهای چندمنظوره که علاوه بر حمل بار، قابلیت نصب تانکر، شلنگ و ... را دارند و در مواقع بحرانی و حریق بسیار کارآمد خواهد بود، در روستاها بسیار ضروری است.

استاندار گلستان با اشاره به خدمات صورت گرفته در روستاها، تصریح کرد: انجام این خدمات و ایجاد امکانات موجب کند شدن مهاجرت از روستاها شده اما روستاها به امکاناتی دیگری از قبیل امکانات ورزشی و ... نیز نیاز دارند.

وی اظهار کرد: در هفته دولت سال جاری، ۱۸۳۶ پروژه با اعتبار ۱۹۳۱ میلیارد تومان در روستاهای استان افتتاح یا کلنگ زنی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری گلستان، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان نیز در این مراسم گفت: یک هزار و ۸۳۶ پروژه عمرانی و اقتصادی روستایی در استان گلستان با اعتبار یک هزار و ۹۱۳ میلیارد تومان افتتاح و یا کلنگ زنی شد.

علی نصیبی اظهار کرد: در استان‌های غیر صنعتی مثل گلستان که عمده صنایع  وابسته به کشاورزی است و به دلیل معافیت مالیاتی این بخش دهیاری‌های استان از مالیات بر ارزش افزوده کمتر برخوردار هستند.

وی گفت: باید اعتبارات ارزش افزوده به‌صورت ملی بین استان‌ها تقسیم شود و از سویی دیگر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهور باید توجه ویژه‌ای به استان محرومی چون گلستان داشته باشند.

وی بابیان اینکه روستاهای مرزی ما نیازمند حمایت بیشتر است، افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی روستائیان استان بحث آب شرب آشامیدنی و ابنیه راه‌ها است که باید نگاه ویژه‌ای به این بخش اتفاق بیفتد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان تصریح کرد: بحث توسعه روستایی به عنوان یکی از گفتمان‌های قالب در بین مسئولان استان گلستان تبدیل شده است و دو بخش محوری توسعه گلستان یعنی گردشگری و صنعت وابسته به روستاهای استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha