• شنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99111813111
  • خبرنگار : 71415

در اولین هفته‌های دولت جو بایدن

پنتاگون تمرکز خود را بر چالش‌های داخلی قرار داده است

پنتاگون تمرکز خود را بر چالش‌های داخلی قرار داده است
ساختمان پنتاگون با دورنمای کنگره آمریکا

پنتاگون در حال صرف توجه بیشتری به مسائل داخلی نظیر افراطگری و همه گیری کروناویروس در ضمن در نظر گرفتن اعمال تنظیم مجدد بر شبکه وسیع عملیات‌هایش در خارج است.

به گزارش ایسنا، به نقل از واشنگتن پست، تغییرات مربوط به اولین هفته‌های دولت جو بایدن شامل الزامی کردن داشتن ماسک برای سربازان آمریکایی در تقریبا همه زمانها در تاسیسات نظامی، شامل فضای خارج، و استقرار دست کم ۱۱۱۰ سرباز مشغول به خدمت فعال به جهت تمرکز بر روند تسریع تلاش در سراسر کشور برای ارائه واکسیناسیون کروناویروس است.

جان کربی دبیر مطبوعاتی پنتاگون گفت، در راستای گسترش مشارکت وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به همه گیری بیماری، سربازان در پنج محل ایجاد شده توسط آژانس فدرال مدیریت وضعیت اضطراری تقسیم خواهند شد. بخش اول در عرض ۱۰ روز آینده وارد کالیفرنیا خواهند شد تا در حوالی ۱۵ فوریه عملیاتها را شروع کنند. حدود ۲۴۳۰۰ عضو گارد ملی تا روز جمعه در پاسخ دهی دخیل بوده‌اند اما آنها از سوی فرمانداران ایالتهای مربوط به آنها فعال شده‌اند. سربازان مشغول به خدمت فعال، در این تلاش دخیل نبوده‌اند.

این تلاش جدید برای واکسیناسیون بعد از آن مطرح می‌شود که پنتاگون روز چهارشنبه اعلام کرد لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا فرمان "دست نگه داشتن" برای کل ارتش صادر کرده و در طی این وقفه فرماندهان ارتش باید به نگرانی‌های فزاینده درباره افراطگری در رده‌های ارتش در مقطعی در ۶۰ روز آینده رسیدگی کنند.

این دستور در پی حمله مرگبار ششم ژانویه از سوی اوباش طرفدار دونالد ترامپ از جمله افراد کهنه سرباز و یا دارای ارتباطات دیگر با ارتش مطرح می‌شود. از زمان این خشونتها حدود ۷۰۰۰ عضو گارد ملی در واشنگتن باقی مانده‌اند که کمتر از حدود ۲۶۰۰۰ تن استقرار یافته در روزهای بعد از حمله است.

به نظر می‌رسد مقامهای نظامی آمریکا مایل به ادامه ماموریت امنیتی در پیرامون کنگره بوده و در نظر می‌گیرند که بسیج کردن تعداد بزرگی از نیرویی که عمدتا متشکل از سربازان پاره وقت است، روزها طول می‌کشد.

در مجموع این تلاشها منجر به یک اقدام گسترده‌تر دولت بایدن برای استفاده از نیروهای مشغول به خدمت فعال در ارتش برای رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی داخلی می‌شود. کربی در اظهاراتی روز جمعه در پنتاگون گفت، وزارت دفاع آمریکا هر از چند گاهی یک فرمان "دست نگه داشتن" در سراسر وزارتخانه به منظور رسیدگی به یک مساله اجرا می‌کند، هر چند که این امر در گذشته عمدتا برای مسائل آزاردهنده‌ای همچون تجاوز جنسی یا خودکشی رخ داده است.

کربی گفت: این به میزان جدی گرفتن این مساله از سوی وزیر و رهبران در پنتاگون اشاره می‌کند.

منتقدان می‌گویند این تمرکز جدید بر افراطگری داخلی منجر به تلاشی برای ریشه کن کردن محافظه کاران در ارتش می‌شود.

لورن بوبرت، نماینده جمهوریخواه ایالت کلرادو در مجلس نمایندگان آمریکا در توئیتی نوشت: "این زشت و خطرناک است که از سربازانی که بر سر جانشان برای آمریکا ریسک می‌کنند به عنوان مهره‌های سیاسی استفاده کنیم." کربی این اتهام را رد کرده و آن را "مطلقا بی اساس و نادرست" خواند. او گفت، ارتش سالهاست که درگیر افراطگری بوده اما رخدادهای ششم ژانویه باعث تشدید این احساس که بهبود لازم است، شد.

کربی تاکید کرد: مساله درباره سیاست نیست. مساله درباره این نیست که شما به چی باور دارید. مساله درباره این است که شما با این باورها چه کار می‌کنید. مساله درباره این است که شما با این باورها چطور عمل می‌کنید.

کربی اضافه کرد، مقامهای ارشد دفاعی همچنان درگیر این که تعریفشان از افراطگری شامل چه چیزی باشد، هستند. او گفت، تنها عضویت در گروهای مناقشه برانگیز، به عنوان مثال، ممکن است به عنوان افراطگری به حساب نیاید. این مطمئنا چیزی است که مقامهای ارشد دفاعی آن را بررسی می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha