• پنجشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99111612214
  • منبع : وزارت ورزش و جوانان

سلطانی فر: پروژه های نیمه کاره به زیر ۳ هزار رسیده است

سلطانی فر: پروژه های نیمه کاره به زیر ۳ هزار رسیده است

وزیر ورزش و جوانان گفت: کارهایی که امسال برای واگذاری این دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و خصوصی‌سازی آنها انجام شده، فشرده‌ بوده که ظرف چند سال باید انجام می‌شد، اما زیرساخت‌ها فراهم نبود.

به‌گزارش ایسنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر افزود: روزی که در دولت دوازدهم عهده دار مسوولیت شدیم بیش از ۴ هزار پروژه نیمه کاره داشتیم که این تعداد به مرور  به ۶ هزار پروژه رسید که با تلاش تعداد پروژه‌های نیمه‌کاره به زیر ۳ هزار رسیده و در  ایام دهه فجر ۳۳۷ پروژه با اعتباری معادل ۸۰۰ میلیارد تومان را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

وزیر ورزش اظهار کرد: هفته آینده یکی از بزرگترین سالن‌های سرپوشیده دوومیدانی کشور در اردبیل و  استادیوم‌هایی در درود و زرند افتتاح می‌شود. 

وی اضافه کرد: درباره موضوع مهمات که یکی از معضلات رشته تیراندازی است با  رئیس فدراسیون و مربیان مورد بررسی قراردادیم .  با امیر حاتمی وزیر دفاع صحبت کردم و او معاون خود و ریاست سازمان صنایع دفاع را مسئول رسیدگی کرد. 

سلطانی فر تصریح کرد: کارهایی که امسال برای واگذاری این دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و خصوصی‌سازی آنها انجام شده، فشرده‌ بوده که ظرف چند سال باید انجام می‌شد، اما زیرساخت‌ها فراهم نبود.

 وی گفت؛ امسال  از ۱۸ فروردین توانستیم مصوبه هیئت واگذاری را بگیریم، تمام اقدامات مربوط به مستندسازی، فراهم سازی اسناد مالکیت، گزارش‌های مختلف، برنامه ریزی چند سال آینده و اسناد و مدارکی که برای ورود به بازار سرمایه نیاز بود، در ۹ ماه گذشته انجام شد.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: همکاری خوبی بین وزارت ورزش، سازمان خصوصی‌سازی، وزارت اقتصاد و بازار سرمایه انجام شده و این همکاری باعث شده کار خیلی خوب پیش برود. الان در مرحله‌ای هستیم که کار در بازار باید انجام شود. در واقع همه اسناد و اطلاعات وگزارش‌ها را آماده کردیم و هفته گذشته هم باشگاه استقلال و هم پرسپولیس جلسه آشنایی و ارائه اولیه را با بازار سرمایه داشتند. منتظر شورای پذیرش هستیم که در جلساتی دارند، ارائه سهام این دو باشگاه را مصوب کنند.

وی خاطرنشان کرد: این احتمال وجود دارد که تا قبل از پایان سال این کار انجام شود اگر چه این موضوع کمی هم به وضعیت بازار سرمایه بازمی‌گردد.

وی افزود: هم اکنون  بازار سرمایه در حالت اُفت و رکود است، یعنی شاخص‌ها افت می‌کند و طبیعتاً عرضه اولیه در افت انجام نمی‌شود و در رشد صورت می‌گیرد. 

او تصریح کرد: در بازار سرمایه اگر شرایط عرضه هر شرکت و موسسه‌ اقتصادی در بازار سرمایه فراهم نباشد، به آن اجازه نمی‌دهند که وارد شود، چون مجموعه بورس و فرابورس حافظ منافع مردم و در حقیقت منابع سهام‌داران هستند و باید باشگاه، موسسه و شرکتی را عرضه کنند که همه حساب و کتاب‌هایش شفاف شده و اسناد و مدارک مشخص است. 

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وضعیت خوبی از این جهت دارند و امیدواریم که در آینده بسیار نزدیک که به احتمال زیاد تا قبل از پایان سال ۹۹ است، این اتفاق بیفتد.

وی گفت: آماری که مرکز آمار درباره عملکرد دولت در ترویج ورزش همگانی  ارائه می‌دهد، حکایت از آن دارد که میزان مشارکت مردم در ورزش همگانی در سال ۹۵ زیر ۲۰ درصد بوده و الان به مرز ۵۰ درصد رسیده ،یعنی تقریباً ۲.۵ برابر رشد داشته است. 

سلطانی فر افزود: تعداد اماکن ورزشی و سرانه‌ای هم که در کشور اضافه شده، موید این موضوع است. در سال ۹۲ مجموعه اماکن ورزشی در کشور زیر ۴۰ هزار بوده و الان این عدد به مرز ۶۲ هزار رسیده است. در اماکن ورزش روستایی از ۷۰۰ عدد به ۵ هزار رسیده‌ایم، درخصوص چمن مصنوعی مینی فوتبال از ۳۰۰ عدد به ۲ هزار عدد با رشد مواجه بوده‌ایم و در حقیقت  سرانه ورزشی از ۴۵ سانتیمتر به ۷۵ سانتیمتر رسیده است.
وی در پایان اظهار کرد:  همه بخش‌ها و سازمان‌ها در تلاش هستند این اماکن را توسعه دهند تا در اختیار مردم قرار بگیرد. اینکه گفتم مرکز آمار اعلام کرده میزان مشارکت مردم از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش داشته و ۲.۵ برابر شده، به خاطر این است که زیرساخت‌ها فراهم شده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha