• چهارشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99111511682
  • خبرنگار : 50356

ثبت نام ۷۹۱ واحد صنفی در سامانه توزیع کالا در مشهد

ثبت نام ۷۹۱ واحد صنفی در سامانه توزیع کالا در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: نرم‌افزاری به نام "توزیع کالا" مورد قبول کارگروه تنظیم بازار قرار گرفته است. حدود دو هفته است که استفاده از این نرم‌افزار در واحدهای صنفی منتخب سطح شهر شروع شده و کل واحدهای ثبت‌نام شده در این سامانه ۷۹۱ واحد صنفی است.

محمود بنانژاد در نشست خبری اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۰ که امروز در سالن کنفرانس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی برگزار شد در خصوص این طرح اظهار کرد: در دو سال گذشته با افزایش نرخ ارز به دلایل مختلف از جمله  عوامل داخلی و خارجی با افزایش قیمت‌ها رو به رو بوده‌ایم. شاید از نگاه مردم مقصر اصلی بازار باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه گاهی مسئولین نیز در رسانه‌ها  این مسئله را بازتاب می‌دهند و همیشه نگاه‌ها به سمت بازار است. در حالیکه تعیین قیمت یک کالا نهاده‌های خود را دارد. به هیچ عنوان منکر تخلف اصناف نیستیم و در این زمینه نیز برخورد انجام می‌شود. یکی از رسالت‌هایی که مجموعه‌های نظارتی و بازرسی دارند آسیب‌شناسی در زمینه این تخلف‌ها است.

بنانژاد افزود: در سال گذشته شاهد بودیم کالایی که با ارز یارانه‌ای وارد شده به دست مخاطب اصلی خود نرسیده است، با پیگیری‌های انجام شده برای حل این موضوع در سه ماه گذشته نرم‌افزاری به نام نرم‌افزار توزیع کالا مورد قبول کارگروه تنظیم بازار قرار گرفته است. حدود دو هفته است که استفاده از این نرم‌افزار در واحدهای صنفی منتخب سطح شهر شروع شده است. در این نرم افزار کدملی هر فرد ثبت شده و کالای رایانه‌ای به دست مردم می‌رسد. باید از همه توان شبکه توزیع با نظارتی درست و مکانیزه استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: هر فردی که  با کدملی خرید می‌کند در بازه زمانی می‌تواند فقط یکبار از این کالا خرید نماید. اینگونه تجمعات در شرایط کرونا کمتر شده و همچنین کالا به دست همه مردم خواهد رسید. شبکه منتخب ما در  مناطق کم برخوردار  بیشتر است.

رئیس اتاق اصناف مشهد ادامه داد: کل واحدهای ثبت‌نام شده در این سامانه ۷۹۱ واحد صنفی در حوزه‌های خواروبار فروشی، موادغذایی، رستوران‌ها، شرکت‌های تعاونی، ۱۲ فروشگاه  زنجیره‌ای و ... است. تا امروز ۲۸ طرح تنظیم بازار، ۱۴ انبار،۱۷۰۳ سفارش در این سامانه ثبت شده است. همچنین  ۱۰۶۶ سفارش تایید و تحویل شده است. در زمینه طرح‌های توزیع شکر ۲۶ هزار و ۷۶۲ کدملی و در زمینه روغن ۱۰۲ هزار و  ۶۶۴ کدملی در این سامانه ثبت شده است.

وی در مورد طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ خاطر نشان کرد: ما همیشه داخل طرح بوده‌ایم. زیرا مشهد شهر زیارتی است و این مساله همواره باعث رونق اقتصادی این شهر بوده است. امیدواریم که دوباره به شرایط عادی قبل از بیماری کرونا برگردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha