• چهارشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99111511670
  • خبرنگار : 50274

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور:

رسانه مهم‌ترین ابزار در احیای امر به معروف و نهی از منکر است

ایسنا/کردستان به گفته رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، رسانه مهم‌ترین ابزار در احیای امر به معروف و نهی از منکر  است و رسانه می‌تواند جامعه به ویژه مسئولان را امر به معروف و نهی از منکر کند و نقش خود را در راستای اصلاح اجتماع و پیشبرد کشور به خوبی ایفا کند.

جت‌الاسلام جلیل محبی زنجانی، دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور امروز، 15 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان با بیان اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان از استان‌های پیشرو در حوزه‌ها به کارگیری نیروهای جهادی، کارهای رسانه‌ای و فعالیت‌های اجرایی بوده است اظهار کرد: فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر با تغییر رویه خود سعی دارد تا از پرداختن به منکرات جزئی به امور با اهمیت بپردازد.

وی افزود: یکی از بزرگترین نهی از منکر انقلاب اسلامی، برچیده شدن رژیم طاغوت و بنا نهادن حکومتی بر مبنای دین و آموزه‌های دینی بود که به صلاح جامعه و در راستای اجرای فرایض اسلامی گام بر می‌دارد.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور  دفاع حضرت فاطمه زهرا از ولایت را بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر تاریخ دانست و ادامه داد: بعد از آن نیز امام حسین(ع) در راه احیای ارزش‌های دین اسلام و امر به معروف و نهی از منکر جان خود، خانواده و یارانش را فدا کرد.

وی ادامه داد: در تاریخ اسلام در زمینه امر به معروف و نهی از منکر خیلی کم به امور جزیی پرداخته شده و این فریضه بیشتر برای مقابله با ظلم و کج‌روی بکار گرفته شده است و این فریضه باید در تمام زمینه‌ها و امور زندگی مورد توجه قرار گیرد.

به گفته حجت‌الاسلام محبی زنجانی، رسانه مهم‌ترین ابزار در احیای امر به معروف و نهی از منکر  است و رسانه می‌تواند جامعه به ویژه مسئولان را امر به معروف و نهی از منکر کند و نقش خود را در راستای اصلاح اجتماع و پیشبرد کشور به خوبی ایفا کند.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت رسانه برای جلوگیری از بروز فساد در کشور تأکید کرد و افزود: اگر خبرنگاران بتوانند در چارچوب‌های دینی در زمینه فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند یعنی به دور از تهمت، افترا، نشر اکاذیب به فعالیت بپردازند، در واقع صاحب شغلی الهی هستند. 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور مردم را ولی و صاحبان اصلی انقلاب دانست و بیان کرد: اگر همه مردم و اقشار مختلف در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مشارکت نداشته باشند، مشارکت آنان در امور حکومت‌داری به حداقل خواهد رسید.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین رکن دموکراسی در نظام مقدس انقلاب اسلامی است، یادآور شد: ارتباط آمر به معروف و ناهی از منکر یک ارتباط ریشه‌ای و دارای کارکردهای مشخص است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha