• چهارشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۱:۰۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99111510939
  • خبرنگار : 50225

آبادان، کرونا، برزیلته!

آبادان، کرونا، برزیلته!

ایسنا/خوزستان رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به دلایل تداوم وضعیت زرد در آبادان در حالی که دیگر مناطق خوزستان در بازه‌ای زمانی در وضعیت آبی قرار گرفتند، گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آبادان بیشتر از دیگر شهرهای جنوب غرب استان خوزستان است اما علت تداوم وضعیت زرد این شهرستان به دلیل فعالیت مراکز صنعتی بزرگ، وجود فرودگاه و زیاد بودن تردد به منطقه است.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با هشدار نسبت به افزایش موارد بیماری، اظهار کرد: افزایش بیماریابی خوب است اما افزایش موارد بیماری نشان می‌دهد که بیماران بدون علامت در جامعه حضور دارند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: اگر مردم رعایت نکنند، به سمت پیک زمستانه که پیک سختی خواهد بود، می‌رویم.

سلمان‌زاده در خصوص وضعیت شیوع کرونا در آبادان بیان کرد: در این مدت برای چند روز آبادان در وضعیت آبی قرار گرفت اما در حال حاضر در وضعیت زرد قرار دارد؛ آبادانی‌های فوتبال‌دوست رنگ زرد را دوست دارند و به برزیل علاقه‌مند هستند و زرد باقی ماندند!

وی با اشاره به دلایل تداوم وضعیت زرد در آبادان در حالی که دیگر مناطق خوزستان در بازه‌ای زمانی در وضعیت آبی قرار گرفتند، گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آبادان بیشتر از دیگر شهرهای جنوب غرب استان خوزستان است اما علت تداوم وضعیت زرد این شهرستان به دلیل فعالیت مراکز صنعتی بزرگ، وجود فرودگاه و زیاد بودن تردد به منطقه است و طبیعتا در این شرایط، موارد بیماری در این شهر نیز بیشتر است. در اوایل شیوع بیماری نیز موارد بیماری در آبادان بیشتر بود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: البته بالا بودن میزان بیماریابی و بستری به موقع بیماران نیز در تداوم این شرایط زرد آبادان تاثیرگذار است.

سلمان‌زاده با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار پایین است، گفت: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جنوب غرب خوزستان در ادارات حدود ۵۰ درصد و توسط مردم حدود ۳۰ درصد و این در حالی است که حد انتظار ما ۹۰ تا ۹۵ درصد است.

وی تصریح کرد: البته با این روند شیوع کرونا، به تدریج اکثر شهرهای استان خوزستان نیز در وضعیت زرد قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha